Als Hailey met Kelly en Penelope aan tafel zit te eten komt Max de kamer in gelopen. "Hey Hailey, leuk je weer te zien." Is het eerste dat hij zegt zodra hij binnen stapt. "Insgelijks, lang geleden weer." "Ja veelte lang alweer, die ouwe heer van je lult me de oren van het hoofd af over jou." Max lacht naar je en neemt plek aan de tafel naast Kelly en geeft haar een vluchtige kus als hallo. Ook Max vraagt daarna hoe het met Hailey haar opleiding gaat en hij is enthousiast over dat ze mee gaat naar Abu Dhabi. Vlak na het eten gaat Kelly met Penelope naar boven om haar in bad te doen en haar op bed te leggen, Hailey blijft nog even aan de tafel zitten en praat nog wat met Max. "Ja die vader van jou is me er eentje hoor Hail." "Ja dat hoor ik vaker, ik was ook enigszins verbaast dat hij mij weer heeft mee gevraagd en zeker voor de laatste wedstrijd van het seizoen, ik weet niet zo goed of jullie mij daar wel bij willen hebben hoor, ik bedoel ik snap niks al dat racen af." "Het gaat er om wie er als eerste over de streep komt na zoveel rondjes, net als bij elk spel." Hailey lacht om zijn opmerking en Max schiet daarna zelf ook in de lach. Hailey kan zo wel uren met hem doorbrengen, zeker als hij zo lacht dan voelt ze de vlinders weer op komen in haar buik. "Ja zover kwam ik ook nog wel, maar al die regels en al het gedoe er omheen daar snap ik niks van." "Dat is ook niet nodig, doe gewoon wat je vorige keer ook deed dat heeft mij enorm geholpen, gewoon even het gezelschap hebben van iemand die totaal geen verstand heeft van wat ik doe."
Als Kelly na een tijd weer benden staat ziet ze er uitgeput uit. "Ik snap niet dat jij dit volhoud hoor Hailtje, ik heb maar 1 kind en jij moet straks voor 100 kinderen zorgen die niet eens van jou zijn. Deze kleine draak put me echt uit." "Het zal toch wel mee vallen Kel, tante Hailey is hier om je even een weekendje te helpen!" Hailey lacht naar Kelly en ze lacht terug. "Wijntje drinken dan maar zo lang het kan?" "Is goed, ik kom zo bij je ik zal eerst even mijn koffer naar boven brengen anders staat die hier ook maar in de weg." Hailey staat op en wil haar koffer optillen als Max haar aanbied even te helpen. "Thanks Max je bent een engel." Samen lopen Hailey en Max de trap op naar de logeer kamer. Hailey pakt haar koffer van Max aan en ziet dat zijn oog op haar ketting valt. Hailey trekt de hanger naar haar toe en leg deze op haar hand. "Hey dat is het circuit van België." Merkt hij op hij pakt de hanger van haar hand en kijkt er even naar, Max staat nu zo dichtbij Hailey dat ze bijna geen adem meer durft te halen, ze voelt zich helemaal warm worden en hoopt dat hij dit niet ziet. "Hoe kom je daar aan dan?" Vraag hij terwijl de hanger weer los laat. Hailey zet snel een stap achteruit en haalt even diep adem. "Van mijn vader gehad, als bedankje dat ik hem heb geholpen toen we daar waren." Zegt ze dan zonder naar Max te kijken. "Heeft die ouwe van je toch naar mij geluisterd." Hailey kijkt op met een vragende blik. "Hij wilde graag een origineel cadeau voor je hebben en toe heb ik dit idee geopperd bij hem, wist ik veel dat hij dit echt zou gaan laten maken." "Ik vind hem prachtig en de gedachten er achter zijn ook heel mooi." "Dat geloof ik graag, ik zou er maar voorzichtig mee zijn." "Ja dat ga ik ook zeker doen." Terwijl Hailey dit zegt houdt ze de hanger weer in haar handen.
Samen met Max gaat Hailey weer naar benden waar Kelly in de tuin is gaan zitten met 2 glazen wijn, 1 voor haar en 1 voor Hailey. Het is een mooie na zomerse dag en het is nog best te doen buiten, Hailey neemt plek in de tuinstoel naast Kelly, pakt haar glas wijn op en neemt een slok. Het is even stil voor dat Kelly weer een gesprek begint. "Hailey, kan ik even ergens met je over praten." Hailey hoort aan haar stem dat ze ergens mee zit. "Tuurlijk kan dat, daar ben ik toch je beste vriendin voor." "Ik weet niet zo goed hoe ik het moet brengen en je zal vast wel denken dat ik me geen zorgen met maken en dat het allemaal tussen mijn oren zit, maar ik heb het idee dat Max niet meer zo geïnteresseerd is mij als een paar weken terug." Hailey laat even een stilte vallen om de woorden van Kelly even tot zich te laten doordringen. "Ik-ik-ik denk dat je je druk maakt om iets wat er niet is Kel." Stottert Hailey uiteindelijk. "Ik weet het niet Hail, heeft je vader niks aan hem gemerkt?" "Hmm hij zei laatste wel wat over zijn gedrag maar dat kom vast door de druk van het racen, zo ver ik mijn vader moet geloven is het best spannend allemaal wie er gaat winnen dit jaar." "Ik weet het allemaal niet zo goed, zou je alsjeblieft een beetje op hem willen letten als jullie naar Abu Dhabi gaan, ik vraag je dit soort dingen niet zomaar." "Kom goed Kel maak je niet zo druk." Kelly staat op om wat meer wijn in te schenken in de keuken, Hailey blijft zitten en hoort dat Kelly en Max in de keuken een discussie met elkaar aan het voeren zijn. Zou haar vader dan toch gelijk hebben gehad over dat Max er klaar mee is, Hailey vind nog dat hij lang vol gehouden heeft en ondanks dat Hailey super veel van Kelly houd is ze nog steeds van mening dat Max veel beter kan krijgen. Samen komen Max en Kelly weer buiten bij Hailey zitten en Max praat honderd uit tegen Hailey, ze lacht om zijn grapjes en merkt dat Kelly dit niet altijd even leuk vind, de woorden van Kelly en haar vader blijven de hele avond weer door haar hoofd spoken. Kelly is dan ook de eerste die afhaakt en naar bed gaat, Hailey en Max blijven nog buiten zitten en praten nog wat meer met elkaar. "Maar hoe gaat het nu echt met je Max buiten alle stress van het racen om?" Hailey probeert een beetje te vissen bij Max of alles wat ze gehoord heeft vandaag een beetje waar is. "Ach ja je kent me ik ben niet echt een prater over gevoelens." "Dat zei je de eerste keer ook toen ik een aantal weken geleden aan je vroeg hoe het ging." "Ja dat is waar en toen heb ik alles er uitgegooid wat me dwars zat op de 2de avond." Max lacht naar Hailey alsof hij bedankt wil zeggen. "Ik denk alleen dat het dit keer wat lastiger ligt, ik wil het er zelf eigenlijk niet over hebben, daarom dat ik mijn focus ook zoveel mogelijk op het racen wil houden, ik heb geen zin in de gespreken over mijn thuis situatie want ik neem aan dat je ons net ook wel ruzie hebt horen maken." "Als je het niet kwijt wil moet je het niet forceren dat weet je Max bij mij moet niks alles mag, zolang je jezelf maar kan zijn." Zo valt het gesprek stil en drinkt Hailey in stilte haar laatste slok wijn op voor dat ze ook naar bed gaat. Max staat ook op en Hailey hoort hem zuchten, zonder te twijfelen geeft ze hem nog een knuffel omdat ze voelt dat hij die nodig heeft. "Dankje dat had ik echt even nodig." "Weet ik daar ken ik je ondertussen te goed voor, slaaplekker Max." Hailey loopt de trap op haar kamer in en sluit de deur zacht achter zich, ze kleed zich om en gaat in bed liggen, voor dat ze inslaap valt beslist ze nog om even met Dionne en Jessie te appen over wat ze vandaag allemaal nog heeft mee gemaakt.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...