~23~

167 1 0
                                    

Rond 2 uur in de middag gaat bij de familie Horner de deurbel, het is Geri die de deur open doet wat verbaast kijkt ze Dionne en Jessie aan die aan de deur staan. "Dag mevrouw, wij komen voor Hailey mogen we binnen komen?" Vraagt Dionne netjes aan haar. "Ja ik denk het, alleen ik heb Hailey de hele dag nog niet buiten haar kamer gezien, ik weet ook niet of ze al wakker is, maar kom binnen, jullie weten de weg, toch?" Geri laat de vriendinnen van Hailey binnen en ze lopen door naar de kamer van Hailey, ze vinden haar in bed onder haar deken. Jessie gaat bij haar op bed zitten en legt een hand op haar schouder. Hailey schrikt op en komt rechtop in bed zitten. "Jeetje Hail wat zie jij er slecht uit, gaat alles wel goed?" Hailey laat haar vriendinnen het berichtje van Kelly zien. "Heftig wel, aan de ene kant is dit goed dat ze niet zegt dat het totaal over is met jullie vriendschap maar aan de andere kant ook niet echt prettig om te horen." Zegt Dionne. "Sommige dingen zijn wel gemeen neer gezet hoor Dion." Voegt Jessie er aan toe. "Ja kijk dat viel mij ook al op, ze maakt excuus maar vervolgens trapt ze me ook weer de grond in en ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen." "Ik zou er geen aandacht aan geven en het nu voorlopig laten voor wat het is, focus je even op wat je echt wil." Dionne weet altijd precies wat ze moet zeggen. "Weet je zelf wat je wil Hailey?" "Wat is dat nou voor stomme vraag Jes tuurlijk weet ze wat ze wil, toch Hail?" "Nou nee niet echt, ik had dit natuurlijk kunnen verwachten en ik had mezelf er op voorbereid en wist zeker dat ik mijn toekomst met Max zou zien maar nu twijfel ik aan alles." "Misschien komt dat omdat de druk tussen jullie er nu af is na weken en dat jullie nu eindelijk kunnen toegeven aan elkaar dat jullie elkaar leuk vinden." Weer zijn het de wijze woorden van Dionne die Hailey doen nadenken. Hailey pakt haar mobiel op van haar bed en drukt het nummer van Max in.

Max voelt zich deze dag ook niet echt happy, hij ligt op de bank wat tv te kijken als hij zijn mobiel hoort afgaan, eigenlijk wil hij eerst niet opnemen maar als hij ziet dat Hailey belt voelt hij zich toch meteen wat beter. "Hey Hailtje." Zegt hij lief tegen haar. "Max, ik mis je, ik voel me niet lekker , ik weet niet zo goed wat ik met mijn gevoelens aan moet maar vind je het erg als ik even naar je toe kom?" Hailey klinkt verdrietig zo heeft hij haar nog nooit gehoord. "Ja is prima, kom maar mijn kant op." "Tot zo, ik ben er met denk ik een half uurtje." Hailey hangt op en Max voelt zich nu helemaal slecht nu hij haar zo heeft gehoord. Als Hailey binnen het half uur voor de deur staat ziet hij dat ze heeft gehuild, ze kijken elkaar even in stilte aan, Max pakt haar hand vast en neemt haar mee naar binnen, Hailey geeft Max haar telefoon die open staat op het appje van Kelly. Max pakt haar mobiel aan en leest wat Kelly haar heeft gestuurd, als hij opkijkt ziet hij dat er bij Hailey tranen over haar wangen rollen, hij legt haar mobiel op tafel en slaat een arm om haar heen. "Wat wil je nu Hailey?" "Ik weet het niet Max." "Ik weet wel wat ik wil." "Wat dan?" Max laat zijn hand langs haar wang glijden en duwt haar gezicht om hoor als hij bij haar kin komt, hij kijkt haar even aan en drukt dan zijn lippen tegen die van haar aan, tijdens deze kus merkt hij dat ze glimlacht, dit doet hem goed, zodra hij de kus los laat wrijft ze haar van haar gezicht af. "Ik vind het zielig voor Kel echt waar begrijp me niet verkeerd, maar elke keer als jij mij aanraakt dan voel ik me zoveel beter." Brengt ze daarna uit met een kleine glimlach. "Ik begrijp precies wat je bedoelt want ik voel dit hetzelfde, maar Hailey weet wel dat er een hele moeilijke periode aan gaat komen." Hailey knikt, ze begrijpt waar hij op doelt. "Ik wil echt voor ons gaan maar dit betekend wel dat ik zelf of Kelly dat ligt er aan wie eerder is dit naar buiten moet gaan brengen en het is beter dat ik dit zelf doe en kan voorkomen dat gezegd gaan worden zoals dat zou zijn vreemd gegaan en dit soort dingen, dit is voor jou ook beter en voor de naam van je vader natuurlijk ook, daarna komt de periode dat we een paar weken een beetje voorzichtig moeten zijn en niet meteen te veel samen gezien worden want dan krijg je daar weer gezeik over en pas daarna zal het niemand meer wat uitmaken." "Ja ik snap wat ons te wachten staat, ik heb het erg allemaal voor over maar het zal zeker niet makkelijk zijn en daar kijk ik een beetje tegen op." "Dat snap ik maar dat is wel het risico met mij." Max lacht om zijn grapje en Hailey lacht wat moeilijk mee. "Weet je Max ik vind alles prima zolang ik aan het einde van de dag maar met jou kan zijn." Zegt Hailey na een tijdje, zij en Max praten nog even over hoe de toekomst er uit gaat zien voor dat ze weer naar huis gaat.

Als Hailey weer thuis komt voelt ze zich een stuk beter, het is jammer van Kelly maar het is even niet anders en het is niet dat ze heeft gezegd dat ze haar nooit meer wil zien, maar ze gaat er van uit dat dit waarschijnlijk wel zo gaat zijn, ze hoopt alleen dat er niet te veel gezeur gaat komen. "Gaat het weer een beetje met je?" Vraagt haar moeder als ze haar langs de woonkamer hoort lopen. "Ja het gaat wel weer, ik moet niet zoveel aan mezelf twijfelen." "Wat heb je nu besproken dan?" "We gaan samen verder maar doen het rustig aan om gezeik te voorkomen voor hem en voor mij maar ook voor pappa." Haar moeder lacht naar haar en Hailey gaat weer terug naar haar kamer om weer wat voor zichzelf te doen.

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu