De week vliegt voorbij en voordat Hailey er erg in heeft zit ze weer in het klaslokaal, ze praat Jessie en Dionne bij over haar vakantie week en de dames luisteren aandachtig naar haar verhaal. "Dus als ik het goed begrijp wordt jij gebeld als Max een wedstrijd verliest?" Vraagt Dionne als Hailey uitgepraat is. "Hij was 2de geworden, hij had niet verloren." "2de of verliezen is voor mensen zo als Max praktisch hetzelfde Hail." "Wel een goed teken dat hij jou belt lijkt mij." Gooit Jessie het gesprek in. "Ja dat zegt toch niks, hij kan ook eerst met Kelly hebben gebeld of mijn vader heeft hem gezegd dat hij anders met mij moet bellen, jullie zien dingen die er niet zijn hoor." Hailey zou graag de woorden van haar vriendinnen willen geloven maar die zouden te mooi zijn om waar te zijn. Veel tijd om er verder over te praten is er niet als de docent het lokaal binnen komt. "Dames graag tafels uit elkaar en de telefoons graag weg, onthoud dat deze toets voor 70% mee telt voor jullie eindexamen." Iedereen in het lokaal schuift te tafels uit elkaar en de mobieltjes gaan de tassen in, de docent deelt de toetsen uit en iedereen gaat aan de slag, Hailey heeft heel de vakantie zitten studeren en gaat als een speer door de vragen heen, de toets valt haar reuze mee en ze is dan ook als 1 van de eerste klaar, ze levert haar bladjes weer in bij de docent en verlaat het klaslokaal. Als Hailey buiten op het vaste bankje gaat zitten waar ze altijd zit met haar vriendinnen voelt ze haar mobiel in haar tas af gaan, snel pakt ze deze er uit en ziet een inkomende oproep van Kelly. "Kelly wat is er? Ik heb niet zo heel veel tijd in zit op school." "Sorry dat ik je stoor maar ik wilde even weten of jij nog wat van je vader of van Max heb gehoord, ik heb hem sinds hij woensdag weg is gegaan niet meer gehoord." Hailey twijfelt even om tegen haar te zeggen dat ze gister nog met Max heeft gebeld, maar besluit dit toch niet te vertellen. "Nee sorry, ik zal thuis wel aan mijn moeder vragen of pappa iets heeft laten horen." "Dankjewel! Succes verder op school!" Kelly hangt op en in de verte ziet Hailey, Dionne naar buiten komen, ze bergt snel haar telefoon weer op en verteld Dionne over dat Max alleen haar gebeld heeft gister.
De race van Rusland ging niet zo als dat Max had gehoopt, 2de worden is bijna hetzelfde als verliezen, hij heeft zo snel mogelijk na de race dan ook het circuit verlaten, eenmaal in zijn hotel kamer aangekomen heeft hij contact gelegd met Hailey, hij had haar vorige appje genegeerd met haar vraag hoe het nu met hem ging, dus Max was redelijk verbaast dat ze überhaupt nog opnam, zelf begreep hij ook niet zo goed waarom hij nu juist de keuze had gemaakt om Hailey te bellen in plaats van Kelly. Vlak na dat Max zijn mobiel had weg gelegd werd er op zijn kwam deur geklopt. "Ga weg ik heb geen zin in om te praten." Roept Max richting de deur. Nog een keer wordt aan geklopt. "Ik zeg toch ga weg!" De persoon voor de deur blijft nu aan kloppen en boos loopt Max er naar toe, als hij open doet staat Daniel voor de deur, zonder op antwoord te wachten of hij binnen mag komen loopt Daniel zijn kamer in. Max doet de deur achter hem dicht. "Wat kom je doen Daniel?" "Ik kom even kijken hoe het met je gaat." "Ja prima hoor, was dat het?" "Hey rustig, ik zie aan alles dat je ergens mee zit, ik mag dan misschien wel in een ander team racen maar ik zie echt wel als er iets met je aan de hand is, dus kom op vertel maar wat je dwars zit." "En wat als ik het er niet over wil hebben?" "Dan blijf ik hier net zolang tot dat je me zat bent." Met dat gezegd te hebben gaat Daniel op het bed van Max liggen. Max lacht naar Daniel en zucht dan. "Beloof me dat je niks tegen iemand zegt?" Zegt Max terwijl hij zich naast zijn oude team genoot op zijn bed laat vallen. "Ik zeg niks je kent me toch." Verzekerd Daniel hem. "Ik denkt dat ik het wil uitmaken met Kelly." Daniel kijkt hem verbaast aan. "Van waar deze keuze ineens?" "Ik weet het niet, maar sinds dat ik terug ben gekomen van België zit het me gewoon niet lekker, ze zeurt om alles, ze heeft zoveel verwachtingen van mij en ik trek dat allemaal niet zo goed meer." "Is er wat gebeurt in België dat je er nu ineens zo over nadenkt, iets anders als normaal?" Vraagt Daniel geïnteresseerd in de uitleg van Max. "Het enige dat anders was dat weekend was de dochter van Horner, weet je wel de beste vriendin van Kel." Daniel kijkt hem onderzoekend aan. "Is er wat dat je kwijt wil over haar?" Vraagt hij vervolgens. "Ik weet het niet Daniel, het is een verschijning op zich dat moet ik je wel na geven, zeker geen lelijke meid, en leuk in de omgang met Penelope, maar ook de beste vriendin van mijn vriendin en de dochter van de teambaas. Meer heb ik er niet over te vertellen." "Tuurlijk Max, meer heb je er niet over te zeggen. Het lijkt mij wel duidelijk wat er gebeurt is." Max kijkt hem niet begrijpend aan en Daniel houdt wijselijk zijn mond dicht, het is niet zijn plek om hem te vertellen wat Max voelt, daar moet hij zelf achter komen. Daniel blijft nog even een tijdje bij Max hangen voor dat hij besluit weer naar zijn eigen kamer te gaan, het was wel duidelijk dat Max even iemand nodig had om mee te praten.
Als Daniel eenmaal weg is gaat Max opgelucht in bed liggen hij denkt nog aan de laatste woorden van Daniel, wat bedoelde hij met het lijkt mij wel duidelijk wat er gebeurt is, Max snapte die opmerking totaal niet, maar hij blij dat hij weer even met hem heeft kunnen praten. Max pakt nog even zijn mobiel en bedenkt zich dan dat hij al sinds woensdag niet meer op de appjes van Kelly heeft reageert, ze zal daar vast wel weer boos om zijn, haar opent haar gesprek en leest vluchtig over alles heen, er staat veel dat ze hem mist en dat ze hoopt dat het goed met hem gaat en of hij wel weer even wat van zich wil laten horen. Hij stuurt snel terug dat hij vandaag 2de is geworden en dat hij nu moe is, hij zegt haar dat hij van de week wel even kijkt of hij tijd heeft om met haar te bellen, diep van binnen weet hij ook dat hij daar totaal geen zin in heeft maar laat hij het nu maar doen om het gezeik weer voor te zijn, na nog wat op Instagram te hebben zitten scrollen leegt hij zijn mobiel aan de lader en draait zich om en valt dan na een paar minuten inslaap.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...