Als Hailey aankomt in de woonkamer staat er voor haar een kop koffie klaar, haar vader en moeder zitten allebei al in de woonkamer. "Dag mam." Zegt Hailey als ze plek neemt in de lege stoel. "Hoe was je weekend." Vraagt haar moeder, Hailey geeft haar hetzelfde antwoord als ze haar vader net heeft gegeven. Haar moeder kijkt haar onderzoekend aan tijdens hun gesprek, het valt haar op dat steeds als de naam Max genoemd wordt ze nerveus aan de hanger van haar ketting gaat zitten frunniken, ze zegt er maar niks van want dan zou ze zichzelf verdacht maken. "Ik ga alvast naar bed, praten jullie nog maar even lekker verder." "Slaaplekker Ger ik kom er ook zo aan." Zeg Christian, hij geeft haar een kus en ze verlaat de kamer, als ze een tijdje weg is vraagt hij toch nog een keer voor de zekerheid aan Hailey of ze echt niks kwijt wil, de twijfel is op haar gezicht af te lezen en weer zucht ze. "Het enige wat ik kan zeggen of wat ik aan je kan vragen is begin niet over Kelly bij Max want hij kan het inderdaad niet zo goed hebben zoals je dat zelf al aangaf, verder wil ik er niet over uitbreiden pap." Hij knikt begrijpend zijn hoofd. "Hij praat wel makkelijk met jou hé?" "Wie Max?" "Ja wie anders?" "Ja geen idee, maar klopt en daarbij ik praat graag met hem het is een leuke jongen." Hailey wordt na deze opmerking onderzoekend door haar vader aangekeken. "Nou ja als jullie het maar gezellig hebben, dan ben ik ook weer geholpen binnenkort." Hij lacht om zijn eigen grapje en Hailey lacht mee. "Lieverd ik ga ook mijn bed opzoeken en je weet het als er iets is weet je me te vinden." "Is goed pap, slaaplekker ik ruim de kopjes wel even op." Hailey krijgt haar wel bekende kus op haar voorhoofd en ruimt de kopjes nog even snel op voor dat ze zelf ook weer naar bed gaat, ze kan niet wachten om weer in haar eigen bed te liggen en niet bang te hoeven zijn dat als ze midden in de nacht wakker wordt om naar de wc te gaan Max tegen het lijf loopt, wat in haar eerste avond bij Kelly dus wel gebeurde.
Max zit nog steeds in zijn auto, hij is onderweg terug naar Kelly, alles staat hem tegen wat ze de laatste tijd doet en wat ze zegt niks is meer goed genoeg, hoe zou dit nou toch komen, hij kan zich niet meer herinneren waarom hij haar ooit leuk vond, hij zit er al een tijdje mee in zijn hoofd om een punt achter zijn relatie te zeggen maar bedenkt elke keer een rede waarom het nu niet goed uitkomt. Dit weekend was het Hailey die langs zou komen, hij wilde haar graag weer een keer zien, Hailey is altijd erg helder denkend en super leuk met Penelope, dit was dus ook geen goed moment om weg te gaan, alleen had hij er niet op gerekend dat Kelly zo argwanend zou zijn naar haar beste vriendin toe, alsof Hailey dan maar iets in hem geïnteresseerd was, Hailey zou daar veelte trouw voor zijn aan hun vriendschap en dit is ook de rede dat Max boos werd op Kelly. Max rijdt zijn auto het terrein van huis weer op, de lampen in huis zijn overal uit dus Kelly zal wel naar bed zijn gegaan, zachtjes laat Max de voordeur achter hem in het slot vallen en vervolgt zijn weg naar boven, boven aan de trap twijfelt hij nog om toch weer naast haar te gaan liggen, maar denkt dan aan de woorden die Hailey hem vertelde dat hij voor zichzelf moest kiezen, met haar woorden in zijn gedachten besluit hij om op de logeer kamer te gaan liggen. Als hij de kamer binnen stapt komt de geur van Hailey's parfum hem nog te gemoed, hij lacht bij de gedachten aan haar. Hailey de dochter van de teambaas, wat een verschijning was het ook, Max heeft bij haar het gevoel alsof hij haar al jaren kent, terwijl integendeel heeft hij haar pas afgelopen jaar goed leren kennen. Tuurlijk had hij haar al vaker gezien als ze langs kwam voor Kelly maar dan hield hij zich een beetje op de achtergrond. Toen Chris in België ineens aankwam zetten met zijn dochter is het contact tussen hun eigenlijk steeds beter geworden, hij kan zich zelf zijn bij haar en ze verwacht niks van hem tot tegenstelling van Kelly die verwacht heel veel van hem, weer een rede om er een punt achter te zetten. Max gaat in bed liggen en zo blijven zijn gedachtes nog wel een tijdje door zijn hoofd spoken tot hij eindelijk inslaap valt.
Als Hailey de volgende ochtend wakker wordt pakt ze haar mobiel van de lader, ze wil even met haar vriendinnen van school bellen maar het is nog erg vroeg, ze besluit om ze een appje te sturen om te vragen of ze vanmiddag even kunnen bellen, Hailey weet niet zo heel goed wat ze nu met haar gevoelens aan moet, Max vertrouwt haar, maar toch voelt het voor haar aan alsof ze haar beste vriendin bedriegt. Hailey pakt haar dagboek van haar nachtkastje en bladert door naar het laatste stukje dat ze voor dat ze weg ging had opgeschreven, ze pakt een pen en voor dat ze haar pen tegen het papier wil zetten merkt ze op dat er een ezelsoortje aan de bladzijde is gemaakt, verbaast vouwt ze de bladzijden weer recht, vreemd dit zat er nog niet voor dat ze weg ging. Ze hoopt niet dat haar vader het boekje heeft gezien, ze zal het straks wel aan haar moeder vragen of zij nog in haar kamer is geweest voor waarschijnlijk de vieze glazen. Hailey richt zich weer op haar dagboek en druk te pen tegen het papier aan. 'Ik loop totaal vast, Max ziet mij als zijn vertrouwenspersoon, maar little does he know, ik ben eerlijk gezegd helemaal niet te vertrouwen, hoe kan je genieten van de ellende van andere mensen? Zeker als het gaat over mijn loyale band als beste vriendin. Nogmaals wil ik mezelf toch echt vertellen dat ik dit niet kan maken. Maar ik kan het niet helpen, als hij bij mij in de buurt komt voelt mijn hele lichaam warm aan en kan mijn dag niet meer stuk. Gelukkig heeft hij niks gemerkt op het moment dat hij mijn hangertje vast had dat ik zo ongeveer stopte met adem halen. Ga ik dan echt de vriendschap van mij en Kelly op het spel zetten door toch zijn vertrouwenspersoon te gaan zijn? Terwijl ik eigenlijk aan de kant van mijn beste vriendin hoor te staan, maar een kat in het nauw maakt soms rare sprongen.' Hailey sluit haar dagboek weer en bergt deze dit keer op in de la van het bureau. Ze kijkt nog even op haar mobiel, een appje van Jessie heeft ze gemist, ze opent de app en leest dat het wel goed is als ze rond een uurtje of 2 even bellen, Dionne is dan rond die tijd bij Jessie, ze kunnen niet wachten om het verslag van Hailey haar weekend te horen.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...