~32~

147 1 0
                                    

In de dagen die volgen heeft Hailey nog een paar keer met haar vriendinnen afgesproken en hun verteld over het contact met Kelly, ook heeft ze verteld dat ze met Max langs zijn moeder gaat binnenkort iets waar ze eigenlijk best wel nerveus voor is. Wat onhandig trek Hailey wat kleren uit haar kast om in te pakken voor haar reis. zuchtend gaat ze boven op haar koffer zitten om deze dicht te krijgen. Wat als zijn moeder mij helemaal niet leuk vind? Denkt Hailey bij zichzelf. Wat als ze boos wordt en denkt dat ik de relatie tussen hem en Kelly kapot heb gemaakt? Hailey haar gedachten maken overuren, snel rits ze haar koffer dicht en pakt haar dagboek van haar bureau en slaat deze open op een nieuwe pagina, ze pakt een pen en begint al haar gedachtes op papier te zetten. Haar pen raast over haar papier en alle dingen waar ze de afgelopen tijd mee heeft gezeten schrijft ze van zich af, als ze uiteindelijk haar dagboek weer dicht klapt voelt ze zich opgelucht.

Max is druk in de weer om zijn laatste spullen bij elkaar te pakken, de tickets voor het vliegtuig liggen op de keuken tafel, zodra Hailey klaar is met aankleden gaan ze meteen weg, Max is enthousiast om Hailey voor te stellen aan zijn moeder, maar hij heeft ook gemerkt dat Hailey wat nerveus is ondanks dat Max haar al een paar keer verteld heeft dat ze dat niet moet zijn snapt hij het ook wel, het is voor haar dan ook heel anders als toen hij bij haar thuis kwam als haar vriendje want hij kende haar ouders natuurlijk al veel langer, maar hij heeft er vertrouwen in dat ze het wel kan vinden met zijn moeder. Als Hailey klaar is en beneden komt geeft Max haar nog snel een knuffel voor dat ze weg gaan. De rit naar het vliegveld gaat snel en ook de vlucht verloopt soepel. Als ze de ontvangsthal in lopen ziet Max zijn moeder in de verte al staan, ze ziet er goed uit vandaag merkt hij op. Als zijn moeder hem opmerkt komt ze met een drafje op hem aflopen. "Dag lieverd, wat leuk je weer te zien, is dit Hailey?" Vraagt ze Max naar de bekende weg, Max lacht en knikt zijn hoofd van ja en geeft zijn moeder een knuffel. Sophie kijkt over de schouder van Max de kant van Hailey op een geeft haar een goedkeurende knipoog. Als Max zijn moeder los laat stapt hij aan de kant zodat ze Hailey kan ontmoeten. Sophie steekt haar hand uit naar Hailey en wat nerveus pakt Hailey de hand aan. "Sophie, de moeder van Max, maar dat had je vast wel begrepen." Zegt ze met een glimlach. "Hailey mevrouw." Zegt Hailey formeel. "Zeg maar Sophie." "Is goed Sophie." Zegt Hailey terwijl ze de hand weer los laat. "Zullen we maar is een beetje gaan bewegen?" Oppert Max. Het gezelschap komt in beweging en volgen Sophie richting haar auto. Voor dat Hailey er erg in heeft zijn ze al bij het huis van Max zijn moeder. Als ze binnen komen geeft Max haar een tour door het huis. Het is veel groter van binnen als dat je ziet van de buiten kant. Na de tour door het huis en het uitpakken van hun koffers staat er koffie klaar aan tafel, Max en Hailey schuiven aan. Hailey kijkt nog wat onderzoekend door de kamer door, haar ogen vallen dan op een foto van Max van toe hij nog kind was, hij staat daar op de foto met een meisje. "Wie is dat Max, daar op die foto?" Vraagt Hailey dan wat zachtjes aan hem. "Ow dat is een foto van mij en mijn zusje Victoria." Zegt Max met een glimlach.

De dag gaat een stuk sneller voorbij dan dat Hailey gedacht had dat die zou gaan. Sophie is heel aardig en ze kan goed met haar praten, Hailey is een hele hoop over Max te weten gekomen, ook dingen die Max liever zelf niet had gehad dat zijn moeder die verteld zou hebben, ze hebben gepraat over zijn vader Jos en over hoe leuk de kinderen van Victoria zijn, Sophie heeft haar foto's laten zien en Hailey vond het allemaal prachtig. Vlak voor het avond eten gaat Hailey nog even op bed liggen, Max zit aan de keukentafel nog wat met zijn moeder te praten. "Leuk meisje is het Max." "Ja dat vind ik nou ook en het was ook totaal onverwacht ik had niet gedacht dat ze me leuk zou vinden." "Waarom niet je bent een leuke jongen." "Jawel maar ze was ook de beste vriendin van Kelly." "Die vriendschap is nu zeker ook voorbij?" "Ik zou het niet zo goed weten, we praten daar niet echt over, ik weet wel dat ze recent nog contact hebben gehad maar dat ging vooral over Penelope." "Vind je het niet jammer die je die dan ook nooit meer ziet?" "In het begin had ik er wel moeite mee dat ik weer alleen wonende en nu eigenlijk soms ook nog wel maar het went." "Waarom vraag je dan niet op Hailey met je wilt samenwonen?" Sophie lacht lief naar hem en legt haar hand even op die van hem. "Is dat niet te snel?" "Als het goed voelt, voelt het goed en dan moet je het doen." De wijze woorden van zijn moeder zetten hem aan het denken. Hij zou best willen dat ze bij hem komt wonen. Sophie staat op van de tafel en loopt naar de keuken om het eten verder af te maken. Max blijft nog even zitten en denkt na over een manier waarop hij Hailey kan vragen om bij hem in te trekken. Vlak voor dat het eten op tafel staan en hij Hailey heeft wakker gemaakt weet hij precies hoe hij het wil gaan aanpakken, hopelijk zegt ze ja want anders zou de reis terug naar huis wel erg stil en ongemakkelijk gaan worden.

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu