Hailey haast zich naar haar auto na dat ze toch na haar wekker weer inslaap gevallen was ze is moe en haar concentratie is ver te zoeken vandaag, gelukkig hebben ze vandaag geen praktijkles want dat zou ze vandaag echt niet aan kunnen, het is een dag voor de vakantie begint dus ze zullen vandaag wel even snel het afgelopen half jaar doornemen in de klas. Als Hailey aankomt op school is ze gelukkig nog ruim op tijd, Hailey snelt naar haar kluisje om haar boeken te pakken als ze in de gang Dionne tegen het lijf loopt 1 van haar vriendinnen op school. "Jeetje meid wat zie jij er slecht uit." Is het eerste wat ze tegen Hailey zegt. Hailey wuift haar woorden weg en doet alsof er niks aan de hand is, diep van binnen weet ze dat je vandaag toch wel weer gaat vragen wat er met haar aan de hand is en ze weet dat ze niet langer met dit geheim wil door lopen, maar ze wil wachten tot dat Jessie allebei er zijn. "Jessie nog niet gezien?" Vraagt Hailey dan ook om meteen de aandacht van haar af te halen. "Nee nog niet, maar je kent haar altijd net op tijd." Ze lachen beiden omdat ze weten dat het de waarheid is, Hailey haalt haar boeken uit haar klusje en samen met Dionne vervolgt zij haar weg naar het leslokaal. Ze nemen achterin plaats op de standaard plek waar ze altijd zitten, het lokaal loopt langzaam vol met alle leerlingen die rustig plaats nemen, de lerares staan al voor in het lokaal als uiteindelijk Jessie net op tijd het lokaal binnen komt rennen en aan de tafel voor Hailey en Dionne plaatst neemt. "Lekker op tijd draak." Fluistert Dionne naar haar. "Ja beter laat dan helemaal niet" Fluistert ze terug.
Als de docent klaar is met uitleggen mag iedereen voor zichzelf gaan werken, er moet veel huiswerk na gekeken worden en vandaag is de laatste dag dat er vragen gesteld kunnen worden over de leerstof. Hailey zit wat in het schrift te krabbelen en is met haar gedachten totaal ergens anders als bij haar school werk. "Hey Hail, wat heb jij bij vraag 5 want daar kom ik echt niet uit. Hailey? Hallo?" Hailey schrikt op als Jessie haar hand op haar schrift legt. "Sorry zei je wat?" "Zo waar zit jij dan met je gedachten?" "Sorry beetje slechte nacht gehad." Geeft Hailey uiteindelijk toch toe. "Zie je nou wel dat er iets aan de hand is." Zegt Dionne en ze legt haar werk neer om haar aandacht weer op Hailey te richting. "Ow kom op meiden het is niks." "Niet zeggen dat het niks is, je ziet er uit als the walking death Hail." Zeg Dionne weer. "Ik kan het jullie wel vertellen maar beloof me dat jullie niet anders naar mij gaan kijken." Dionne en Jessie knikken van ja. "Het zit namelijk zo." Voor dat Hailey haar verhaal bij haar vriendinnen op school kan neerleggen worden ze gewaarschuwd door de docent omdat ze te veel herrie maken. "Ik vertel het anders wel in de pauze." Zegt Hailey en daar wordt mee ingestemd, de dames concentreren zich weer op hun werk, tot dat de bel gaat zijn ze hard aan het werk en probeert Hailey haar uiterste best te doen om haar hoofd erbij te houden.
Zodra het 3tal het lokaal verlaat om pauze te gaan houden begint Dionne meteen weer bij Hailey te vragen wat er nu aan de hand is, Hailey blijft even stil en met ze 3e lopen ze naar buiten, als ze buiten zijn en ergens op een afgelegen bankje op het plein gaan zitten steekt Jessie een sigaret aan. "Nou voor de dag ermee nu Hailey, misschien kunnen wij je wel helpen." Bij Dionne is duidelijk te horen dat geen zin meer heeft om er nog een keer naar te vragen. "Het zit dus zo, jullie weten toch mijn beste vriendin Kelly waar ik wel eens over vertel." Beide knikken van ja. "Nou jullie weten ook dat is wel eens op haar dochtertje pas?" Weer knikken ze beiden van ja. Hailey probeert weer tijd te trekken door vragen te stellen waar haar vriendinnen het antwoord op al weten. "Zit er nou niet zo om heen te draaien en vertel nou wat je dwars zit!" Zegt Jessie. "Ik ben verliefd op Max, ik ben verliefd op de vriend van mijn beste vriendin!" Zegt Hailey terwijl ze haar hoofd naar achter laat vallen en met haar handen over haar ogen wrijft. "Huh hoe kan dat nou weer? Hoe kan je nou verliefd zijn op de vriend van je beste vriendin, je weet toch dat dit nooit gaat werken Hail!" "Komt spuit 11 ook weer, tuurlijk Jes, ik weet heel goed dat dit niet kan en dat dit nooit gaat werken maar ik kan er toch ook niks aan doen!" "Hoe lang weet je dit al?" Vraagt Dionne kalm. "Ik denk een maandje of 2." "Nee hou op hoor, wat vind je vader hiervan?" "Mijn vader weet van niks, jullie zijn de eerste waar ik het bij heb durven neerleggen, ik schaam me rot, maar wat kan ik er aan doen." "Ja niet meer met hem om gaan." "Makkelijk gezegd weer Jes, dan moet ik mijn beste vriendin ook laten vallen en mijn vader werkt met hem weet je nog." "Ow ja het race meisje, dat was ik even vergeten." Jessie lacht om haar eigen grapje en neemt dan een hijs van haar sigaret die ondertussen al bijna tot het filter opgerookt is. "Jes die peuk is op hoor!" Zegt Hailey die naar haar sigaret kijkt. "Maar hoe heeft het zover kunnen komen?" Vraagt Dionne die nu natuurlijk het hele verhaal wil weten. "Weet je nog dat ik een tijdje geleden met mijn vader mee ben geweest België voor zijn werk." Weer knikken er 2 hoofden van ja. "Mijn vader zoals jullie weten stuurt het team van Reb Bull Racing aan en ik ben toen mee geweest omdat ik me weer is had laten om praten en om meer tijd met mijn vader door te brengen, nou dat weekend ben ik heel veel met Max opgetrokken omdat hij daar 1 van de weinig was waar ik mee kon praten en die ik ook echt op persoonlijk niveau ken." "Ja en nu het gedeelte waar je ineens dacht van oh my god deze jongen is echt heel leuk." Pushed Jessie door. "Het moment dat ik er achter kwam dat ik hem echt leuk vind was toen hij uiteindelijk de race had gewonnen en op mij af kwam lopen om mij te bedanken voor het leuke weekend, hij zei dat hij zich in tijden niet zo goed had gevoelt en gaf mij toen een knuffel, dat was het moment dat ik mij voor het eerst besefte dat ik gevoelens voor hem had." Dionne en Jessie zijn even stil het enige geluid dat te horen is, is het aanklikken van de aansteker van Jessie. "Heftig hoor, maar weet je ook wat Max van jou vind?" Vraagt Jessie als ze een hijg van haar nieuwe opgestoken sigaret heeft genomen. "Hij vind mij wel aardig dat weet ik toevallig van mijn vader maar verder zou ik het ook niet weten." Veel meer vragen worden er gesteld aan Hailey tot dat de bel gaat dat de pauze weer voorbij is en iedereen weer langzaam zich verzameld in het leslokaal.
Hailey is blij als de dag voorbij is en ze weer naar huis kan, zo voelt zich opgelucht dat ze haar verhaal bij haar vriendinnen op school heeft kunnen vertel, in de auto op weg naar huis voelt ze dan ook een enorme druk van haar schouders vallen, ze weet dat ze nu tenminste terug kan vallen op Dionne en Jessie als ze weer ergens mee zat, ze reageerde gelukkig niet raar integendeel zelfs ze waren zelfs bereid haar te helpen. "Mocht er ooit wel iets tussen jullie ontstaan willen wij natuurlijk wel de credit ervoor hebben he." Had Jessie nog gegrapt naar Hailey. Als Hailey haar auto het terrein voor haar huis oprijd ziet ze de auto van haar vader staan, ze is blij dat ze hem nog even kan zien voor dat ze dit weekend naar Kelly vertrekt. Snel parkeert ze haar auto en loopt naar binnen. Uit de keuken hoort ze de stemmen van haar vader en moeder komen en ze loopt die kant op. Ze wordt door haar vader begroet met een stevige knuffel en hij heeft zelfs een cadeautje voor haar mee genomen, als Hailey het pakje opent ziet ze een ketting met een kleine hanger er aan dat erg op het circuit van België lijkt. "Het is het circuit van België de hanger, ik heb deze speciaal voor jou laten maken om je te bedanken dat je mij en vooral Max zo goed hebt geholpen dat weekend." "Dankjewel pap, hij is prachtig." Hailey doet de ketting meteen om en loopt naar haar kamer om zichzelf met de ketting om te bekijken in de spiegel. Daarna pakt ze haar koffer en begint alvast in te pakken voor het weekend.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
FanfictionWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...