~20~

174 2 0
                                    

Hailey krijgt van haar vriendinnen allemaal video's van TikTok door gestuurd van het FIA gala waar Max hand in hand met Kelly loopt en ze duidelijk aan hem kan zien dat hij zich niet op zijn gemakt voelt, Kelly houd zijn hand vast maar het ziet er niet echt uit, op een video is te zien dat hij wat geërgerd naar haar kijkt voor dat ze een zaal in lopen, van haar vader heeft ze gehoord dat er na afloop veel vragen gesteld zijn aan hem over zijn relatie en dat hij hem er maar tussen uit heeft gered voor zijn eigen beste wil en om geen drama te creëren en ook wel om zijn eigen naam te zuiver maar vooral die van Hailey. Christian had alles van de avond van Max zijn overwinning mee gekregen dankzij wat oplettende medewerker die ze in de gang hadden zien staan zoenen voor dat Max bij haar kamer weg ging. Hij had niks anders verwacht dan dat dit zou gaan gebeuren, je moest ook wel blind zijn wilde je het niet hebben zien aankomen, de manier waarop ze zo dicht naar elkaar gegroeid zijn in de afgelopen weken was heel mooi om mee te maken, het is alleen jammer dat er voor Max nog zoveel dingen zijn waar eerst een punt achter moet zetten voor dat hij echt samen kan zijn met Hailey. Christian heeft hem aangeboden hem een beetje overal mee te helpen als hij zijn hulp nodig had, stiekem moet hij dan ook wel toegeven dat hij wel gehoopt had ooit iets tussen Max en Hailey zou komen maar dan wel in eerste instantie een vriendschap.

Bij Max en Kelly gaat het helemaal niet zo goed als bij de Horner's in huis op dit moment. Kelly heeft Hailey gevraagd hun kant op te komen om wat dingen uit te spreken, Max zit hier niet op te wachten, na weken van race stress komt dit er ook nog eens bij, Kelly cirkelt als dagen boos om hem heen sinds ze terug zijn gekomen van het gala. "Hoe laat komt ze dan Kel?" "Ze zou er over een uurtje zijn zei ze dus ze zal zo wel aankomen rijden." Kelly loopt boos naar buiten en Max laat haar maar gaan, Kelly wil eerst overal over praten in de hoop dat er nog iets goed te maken valt maar Max heeft zijn keuze allang gemaakt, hij wil verder met Hailey. Als Hailey eenmaal aangekomen is krijgt zij ook een boze blik van Kelly. Penelope die in de tuin aan het spelen is laat al speelgoed vallen als ze Hailey ziet aankomen en rent wat onhandig op haar af, Hailey wil bukken om haar op te pakken zoals ze dat altijd doet maar Kelly is haar voor. "Nou ja waar slaat dit nou weer op Kel? Het meisje kan er toch ook niks aan doen, die kan je hier niet de dupe van laten worden, Penelope probeert zich los te wringen uit de armen van haar moeder en op het moment dat ze weer op de grond staat doet ze nog een poging om bij Hailey te komen. Dit maal laat Kelly het toe dat ze haar dochtertje oppakt, Max komt naar buiten lopen en lacht als hij Hailey ziet, hij voelt zich meteen een stuk beter. "Dus waar wilde je het over hebben dat er zoveel haast achter zat?" Vraagt Hailey als ze Penelope uiteindelijk weer op de grond heeft gezet. "Waar denk je dat ik het over wil hebben Hailey?" De boosheid in de stem van Kelly is duidelijk te horen en Hailey blijft stil, ze zoekt oog contact met Max die haar een knipoog geeft als teken dat het wel goed komt. 

Achter Kelly aan lopen ze door naar de woonkamer, Hailey neemt plek op de stoel in de hoek van de kamer zodat ze Max en Kelly allebei kan zien, Kelly gaat naast Max op de bank zitten en begint weer met praten. "Luister Hailey, ik weet dat je er niks aan kan doen dat je verliefd bent geworden." Zo begint het gesprek en Hailey voelt de bui al hangen. "Ik weet zelf niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan en dat is ook de rede dat ik voor tijdelijk even afstand van je wil nemen, ook wil ik je vragen om Max een tijdje met rust te laten, wat je voor hem gedaan heb is super maar het seizoen is afgelopen en hij heeft nu je hulp niet meer nodig." Vervolgt ze haar verhaal. "Sorry maar daar ben ik het niet mee eens." Het is Max die er op ingaat. "En waarom?" "Omdat Kel ik zelf beslis wie ik in mijn leven wil hebben en als ik met Hailey wil afspreken of als ik naar Horner moet of ga dan zie ik haar ook, ik kan haar niet vermijden om dat jij dat wil omdat jij boos bent op haar." Verdedigt Max haar. "Hier komt die discussie ook wel, dit hebben we vorige keer ook al besproken!" "We hebben helemaal niks besproken want jij hing de telefoon op omdat ik op kwam voor Hailey!" Ook bij Max is nu boosheid in zijn stem te horen, Hailey luistert naar hun gekibbel en vraag zich echt af waarom ze ooit haar mond heeft open getrokken tegen Kelly, ze wilde een goeie vriendin zijn en eerlijk zijn maar haar eerlijkheid heeft haar alleen maar problemen gebracht tenminste als het om Kelly gaat dan, maar wat had ze verwacht, ze zou waarschijnlijk ook zelf zo hebben gereageerd als de situatie andersom was geweest. "Maar Kel luister dit is mijn huis, heel simpel ik nodig uit wie ik wil en als jij het daar niet mee eens bent is daar het gat van de deur!" En Max wijst naar zijn voordeur. "Het spijt me Kel maar ik kan er ook niks aan doen, ik wilde eerlijk tegen je zijn en dat ben ik nu geweest, dit is hoe ik mij voel tegen over Max en ik heb dit maanden verborgen gehouden omdat ik jou niet wilde kwetsen maar dit gebeurde uiteindelijk toch wel." Zegt Hailey. "Gebeurde toch wel?" Kelly kijkt wat raar naar hun allebei en verwacht een antwoord.

In love with my best friend's boyfriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu