Het is Donderdagmiddag als Hailey is aangekomen op het vliegveld van Abu Dhabi, ze is op weg naar de bagage band om haar koffer te pakken, ze voelt zich aan de ene kant erg gespannen maar aan de andere kant ook heel fijn, ze is blij om haar vader weer te zien en vooral om Max weer te zien. Als ze haar koffer van de band heeft gepakt loopt ze naar de ontvangst hal, ze kijkt even rond en de eerste persoon die ze ziet is Max, met een versnelt tempo loopt ze op hem af, zodra Max haar op merkt komt hij ook op haar aflopen, als ze bij elkaar staan laat Hailey het handvat van haar koffer los en geeft hem een knuffel, Max knuffelt haar terug en hij lacht daarna naar haar. "Pappa is zeker in de auto?" Vraagt Hailey dan aan hem. "Ja dat scheelt weer in de parkeerkosten zei hij, zullen we maar gaan dan?" Max pakt het handvat van haar koffer en loopt dan voor haar uit om de weg naar de auto te wijzen. Aangekomen bij de auto staat haar vader op haar te wachten met een brede glimlach. "Lieverd wat fijn dat je er bent, heb je een goeie reis gehad?" Vraagt hij als ze aan komen lopen, Hailey geeft haar vader een knuffel en Max legt haar koffer in de achterbak. "De reis was prima pap maar ik ben blij weer het vliegtuig uit te zijn." "Dat kan ik goed begrijpen, stap maar in dan gaan we door naar het hotel." Iedereen stapt in, Hailey neemt plek achter haar vader, Max zit op de bijrijdersstoel. Hailey pakt haar mobiel uit haar broekzak en laat haar vriendinnen en haar moeder weten dat ze veilig is aangekomen, Jessie vraagt meteen om een video van waar ze nu is, als Hailey haar camera opent staat die nog op selfiestand, ze draait het beeld om en via haar mobiel ziet ze Max zijn zonnebril pakken, Hailey besluit hier een video van te maken voor haar vriendinnen aangezien ze het idee heeft dat Jessie hier op doelt, ze filmt Max en hij kijkt even achter om en laat dan zijn bril even zakken en knipoogt naar haar, Hailey stuurt deze video de groepsapp in van haar vriendinnen en krijg daar meteen een reactie op van Jessie. "Oh my god, Hail hij vind je echt leuk!" Hailey reageert niet op het appje van Jessie ondanks dat ze nu wel het gevoel heeft dat ze gelijk heeft. Als ze eenmaal aankomen bij hun hotel wordt ze vriendelijk ontvangen door de rest van de mensen die ze al kent, Christian brengt haar naar haar kamer en laat haar dan rustig haar spullen uitpakken, ze krijgt wel alvast een kaartje van hem om overal in te komen zonder problemen. "Ik zie je straks wel weer lieverd." Zegt hij voor dat hij wegloopt.
Hailey pakt rustig haar spullen uit als ze hiermee bezig is moet ze ineens weer aan Kelly denken, waarom weet ze niet zo goed, Hailey vind het een raar idee dat zij wel nu bij Max is en zijn vriendin niet. Weer bekruipt een gevoel van schuld haar en uit impuls stuurt ze Kelly een appje dat ze goed is aangekomen, niet veel later krijgt ze bericht terug van Kelly die haar dan veel plezier wenst en vraagt of je een beetje op Max wil letten. Hailey zit er al dagen aan te denken om haar beste vriendin te vertellen dat ze verliefd is maar dan zal ze vast vragen wie hij is en wil ze foto's zien en ze kan onmogelijk een foto van Max naar haar sturen. Zo zit Hailey nog een tijdje met haar mobiel in haar handen op haar bed en besluit dan toch om haar beste vriendin te vertellen dat ze verliefd is maar dat ze nog even geheim wil houden op wie dat is omdat ze niet zeker weet of hij haar ook wel leuk vind, tot haar verbazing reageert Kelly hier heel goed op en ze wenst je succes. Hailey eet die avond samen met haar vader en Max en ze besluit dan ook vroeg naar bed te gaan omdat ze morgen een aardig drukke dag op de planning hebben staan.
Christian is blij met de aanwezigheid van zijn dochter op het circuit, hij heeft Max in tijden niet meer zo stralend mee gemaakt als nu, hij heeft van Daniel gehoord dat Max het vaak over haar heeft, hij weet dat Max en hij goeie vrienden zijn ondanks dat ze andere teams rijden, de band tussen Christian en Daniel is ook altijd wel goed gebleven, hij wilde een paar dagen gelden even een praatje maken met Daniel tot dat Max gespreksonderwerp werd en ze aan elkaar konden vertellen dat Max zelf niet goed weet wat hij nu wil, allebei kwamen ze tot de ontdekken dat Max heel veel over Hailey praat en dat sinds hun zo goed contact hebben Max een stuk vrolijker is, ook kwam er ter spraken dat Max en Kelly niet meer zo goed gaan volgens Max dan en dat Max er dan ook voor heeft gekozen om tot dat het seizoen voorbij is even het contact met Kelly stil te leggen, beiden Christian en Daniel wisten bijna zeker dat Max in te tussentijd gevoelens heeft gekregen voor Hailey dat meer als alleen vriendschap, Christian heeft het gedrag van zijn dochter gister bij het eten even zitten observeren en kwam tot de conclusie dat Hailey hem ook leuk vond, verder houdt hij zich er buiten, hij wil zich niet nemen in hun leven zeker niet nu dat Max nog een relatie met Kelly heeft en dat dat ook Hailey haar beste vriendin is, wel heeft hij Max verteld dat hij lief voor Hailey moet zijn. In zijn eigen gedachten verzonken loopt Christian over het circuit heen hij schrikt op uit zijn gedachten als hij de stem van Hailey hoort, hij ziet haar en Max in de verte staan en zo te zien laat ze hem een video zijn op haar mobiel, Christian pakt zijn eigen mobiel en maakt hier een foto van om naar Geri te sturen, dit zal ze ook vast wel heel leuk vinden om te zien.
JE LEEST
In love with my best friend's boyfriend
أدب الهواةWat als Hailey ineens verliefd wordt op het vriendje van haar beste vriendin, ga ze haar dit vertellen? Wat betekend dit voor hun vriendschap en wat doet dit met de band tussen Hailey en hem, zou hij hetzelfde voelen? Verpest ze alles voor zichzelf...