4:Fuyu no Namida

485 56 124
                                    

O yağmurlu günde kendini mezarlığa attığı için, Baji hafif bir soğuk algınlığı geçirdi. Bu süreçte de arkadaşları onu yalnız bırakmadılar. Mikey, Draken, Mitsuya ve Pah-chin'in yanı sıra artık Chifuyu da Baji'nin devamlı ziyaretçisiydi. 

Kimse yas döneminde arkadaşlarının gülüp, oynamasını beklemiyordu ama kendini Kazutora'nın odasına kilitlemiş olması sinirlerini bozuyordu. Haklı olarak, biraz olsun iyileşme belirtisi görmek istiyorlardı.

"Bir öneride bulunabilir miyim?" diye sordu Chifuyu, katıldığı ilk kaptanlar ve kaptan yardımcıları toplantısında. Toplantının konusu Baji'nin durumunun ne olacağı olsa da belirtti. "Baji-san hakkında."

"Tabii!" Mikey eliyle, konuşması için sarışın çocuğa işaret etti. "Seni dinliyoruz, Chifuyu." Mikey kara gözleriyle pür dikkat ona bakıyordu.

"Sizin gibi ben de Baji-san için çok üzülüyorum. Onu belki sizin kadar eski tanımıyorum ama sevdiği insanlara nasıl gönülden bağlandığını biliyorum. İçinde bir yerlerde eminim ki bizi çok seviyor ama yaşadığı acı o kadar derin ve etkili ki o acı dışında hiçbir şey hissedemiyor. Babamı kaybettiğimde ben de aynı durumdaydım. Aynı şekilde annem de ama profesyonel destek alarak bunun üstesinden gelmeyi başardık. Demem o ki, Baji-san'ı bir terapiste mi yönlendirsek?"

Mikey bu öneriyle ilgili tartışmayı başlatmadan önce Mitsuya'nın sesi duyuldu. "Bu çok iyi niyetli ve olgun bir öneri, Chifuyu ama sorun şu ki Baji'nin bunu kabul edeceğini hiç düşünmüyorum. İlerleyen günlerde ne olur bilmiyorum ama henüz profesyonel bir tedavi için hazır değil." 

"Yine de Baji'nin yeniden insan gibi yaşamak için bir adım atması, başlangıç yapması gerekiyor." Pah-chin konuşmasına devam edip etmeme konusunda kararsız kaldı, diğerlerini süzdükten sonra iç geçirdi. "Baji kirasını ödeyemiyor. Geçen gün beni arayıp, ev aradığını söyledi. Ev sahibinden ihtar almış. Ev bulmak sorun değil ama nereye taşınırsa taşınsın kira ödemek zorunda kalacak. Babadan zengin olmadığına göre, kira ödemek için çalışmak zorunda."

"Ve Baji işini de kaybetti." Mikey araya girdikten sonra omuzları düştü. "Baji'nin durumu o kadar kötü ki ona üzülmekten Kazutora'nın acısı içimde kaldı. Profesyonel yardım alması gerektiği konusunda Chifuyu haklı ama Mitsuya da Baji'nin kabul etmeyeceği konusunda haklı. Pah'ın dediği gibi, artık kendine çeki düzen vermesi gerekiyor."

Toplantı sırasında Baji'nin altmış güne yaklaşan mutsuzluğu konusunda uzun uzun tartıştılar ama yaptıkları tüm konuşmalar, öneriler boşa gidiyordu çünkü her seferinde bir kusur çıkıyordu.

"Neyse," dedi artık konuşmaktan ağzı kurumaya başlamış olan Mikey. "Tartışmalarımızla şimdilik şuradan şuraya gidemiyoruz. O nedenle toplantıyı bugünlük sonlandırıyorum. Burada konuştuklarımız dışında, aklınıza bir şey gelirse ararsınız ya da evimi biliyorsunuz, yanıma gelirsiniz." Diğerlerine baktı. "Bugün kim gidiyor Baji'nin evine." 

Chifuyu usulca elini kaldırdı. "Ben gideceğim. Hem ona yemek götüreceğim hem de Dora'ya bakacağım. Sabah Angry gittiğinde tuvalet kabının kirlendiğini söyledi. Kedi için kum da götüreceğim. Baji-san'a iletmemi istediğiniz bir şey var mı?" 

"Nabzını yokla." dedi Draken. "Belki iyileşme belirtileri gösteriyordur. Belki artık o yataktan çıkmak istiyordur ama bunu nasıl yapacağını bilmediği için senden yardım ister."

Başıyla onaylayan Chifuyu, Baji'nin evinin anahtarlarını sabah orada bulunmuş olan Angry'den alarak motoruna atladı. Yol boyunca aklı ondaydı. Herkes dönüşlü olarak Baji'yi ziyaret ediyordu ama ziyaret saatlerinin dışında hep yalnız kalıyordu.

Baji ise Chifuyu'yu ve diğerlerini endişelendirmeye değer bir şey yapmak üzereydi. Anadan doğma soyunarak banyoya geçti, küveti sıcak suyla doldurmaya başladı. Bu esnada gözünde anıları canlanıyordu:

Tora no Fuyu 卍 Bajifuyu + BajitoraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin