65. "Sen piti olla vitsi"

402 25 7
                                    

Aleksin pov:

"No voiksä nyt kertoo minne me muutetaan" kysyn malttamattomana äidiltäni. Hän kaivaa puhelimensa taskustaan.
"Tonne me muutetaan" äiti sanoo ja näyttää puhelimestaan kuvaa minulle.
"Toi talo näyttää tutulta" sanon. Äitini vaan nyökyttelee ja kääntää puhelimen niin että Ollikin näkee sen.
"Sen piti olla vitsi" Olli sanoo kun näkee kuvan.
"Toi on meidän naapuri talo just se mistä jotku just muutti pois" Olli jatkaa.
"M-mitä ootko nyt ihan varma" kysyn ja käännän puhelimen taas itseeni päin. Olli nyökkää.
"Mikä sen osote on" kysyn äidiltäni.
"(Ollin naapurin osote)" äiti vastaa.

Tos on toi miten ne talot sit on

Rất tiếc! Hình ảnh này không tuân theo hướng dẫn nội dung. Để tiếp tục đăng tải, vui lòng xóa hoặc tải lên một hình ảnh khác.

Tos on toi miten ne talot sit on

"Eli toi on fr oikeesti Ollin naapurissa. Me oikeesti muutetaan teidän naapuriin" intoilen. Äiti vaan hymyilee ja nyökyttelee.
"Haluutko nähä pohja piirrustuksen" äiti kysyy. Nyökkään. Äiti etsii puhelimestaan uuden kuvan ja näyttää senkin minulle.
"Samanlainen ku Ollilla mut vaan peilikuvana" älyän. Äiti nyökyttelee.

Huoneeni ovi aukeaa. Sisään astelee. Joku valkotakkinen nainen mutta ei se ärsyttävä Liisa vaan joku eri.
"Anteeksi häiriö mutta minun pitää häätää teidät hetkeksi pois ja tehdä muutama koe Aleksille ja katotaan et mikään ei oo huonosti" lääkäri selittää.
"Okei me voidaan kyllä poistua siksi aikaa" äiti sanoo ja yhtäkkiä olen lääkärin kanssa kaksin. Lääkäri ottaa työ tuolinsa ehkä metrin päähän sängystäni ja istuu siihen.
"Minä olen tosiaan Alissa olen sinun hoitaja eli niin kauan kun joudut täällä olemaan ainakin nyt pari päivää niin huolehdin sinusta ja tosiaan jos tulee joku hätä tai ongelma paina tosta SOS napista ja nyt voidaankin aloittaa" Alissa hoitaja selittää niin nopeasti että hyvä et älysin kaiken mitä se sano. Nyökyttelen merkiksi että voimme aloittaa.
"Sinuun siis oli törmannyt auto" Alissa kysyy. Nyökkään.
"Oletko huomannut mitään liikkuvuus ongelmia vaikka käsissä tai jaloissa" Alissa kysyy.
"En ainakaan oo huomannut" vastaan.
"Selvä saanko koittaa liikutella sun raajoja" Hoitaja Alissa kysyy. Nyökkään. Hän nousee seisomaan ja nostaa ensin vasenta kättäni ja liikuttelee sitä.
"Sano jos tuntuu oudolta tai sattuu" hän sanoo. Nyökkään taas. Hän taittaa kyynarpäätäni ja toteaa sen olevan kunnossa. Alissa tekee saman muillekkin raajoille. Ja toteaa niittenkin olevan kunnossa.
"Nyt mä katon vähän noita sun röntgenin tuloksia mitkä otettiin heti kun sut tuotiin tänne" hän sanoo ja menee jotenki lääkäri juttujen luo.
"Täällä näyttäisi olen kaikki aika hyvin vaan yksi kylki luu murtunut ja se kyllä paranee nopeasti ei muuta ongelmia että poika selvisit aikalailla säikähdyksellä" Alissa selittää. Nyökkään ja huokaisen helpotuksesta. Onneksi ei ole mitään vakavaa.
"Onko sinulla mitään kysyttävää" Alissa kysyy.
"No että milloin mä pääsen pois ja että onko mitenkään mahdollista että jos mun poikaystävä halutessaan pääsis niinku tänne nukkumaan" kysyn
"No pääsen pois ehkä neljän päivän tarkkailun jälkeen ja kyllä se on mahdollista että poikaystäväsi pääsee tänne mutta katsotaanko sitä sitten vaikka illemmalla" Alissa vastaa. Nyökkään.

—————

Sanoja: 447

Vähä pitempi

Aleksihan ei muuta.... Vielä

Onko tämä mahdollista? || Aleksi x OlliNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ