29. Plus avec

462 25 5
                                    

Time skip perjantai aamuun

Ollin pov:

Herään herätykseeni sängystäni. Tunnen Aleksin hiukset naamaani vasten. Herätys kelloni soi 6.15 aina vaikka koulu alkaisi yhdeksältä koska meidän pitää saada kuherrella sängyssä aamulla ainakin tunti.

Time skip kouluun ruoka välkälle

"Mä aattelin pitää mun kaveri synttärit meidän mökillä niinku nyt sillee et mentäs tänää ja tultas huomenna pois nii pääsisittekö" kysyn kun istumme vakkari paikoillamme Aleksi tottakai sylissäni.
"Mun muistaakseni siellä on kaks kerrosta ei sillä et en haluis tulla vaan sillä et mä en oikee pääse kiipeemään portaita" Joonas sanoo vähän surullisesti.
"No sähän sanoit eilen et teillä on käty nii jos sun vanhemmille käy nii voitaishan me teillekkin mennä ja se ei ees oo täs kaupungissa nii se ei tunnu siltä että ois vaan jossain keskustassa" sanon tajuttuani asian.
"Totta ja meillä on kaks vieras huonetta ja kerrankin siistiä ku siivottiin pari päiväö sitte" Joonas sanoo vähän innostuneemmin.
"Käykö muille" kysyn.
"Mulle käy ainaki" Joel vastaa.
"Mullekki" Tommikin sanoo. Katson Nikoa.
"Mulle käy mut onko nää sun juhlas plus avec (se tarkottaa siis niinku vaikka kutsuissa sillee et puoliso mukaan tai jotain idk)" Niko vastaa.
"Vois ollakki" sanon. Mielestäni se on hyvä idea.
"Haluutko sä tulla" kysyn Alinalta.
"No emmäny tiiä, en viittis tulla pilaamaan teidän juttuja ja kaikilla teillä on joku nii olisin yksin" tämä vastaa.
"Etkä ois, tuu ny vaa" yritän suostutella tätä.
"Minnaki luultavasti tullee" jatkan ja katson kysyvästi Minnaa joka istuu Nikon sylissä. Minna nyökkää merkiksi että hän on tulossa.
"No okei sitte" tämä myöntyy.
"Hyvä, eli tulkaa vaikkapa kolmen maissa meille nii mun vanhemmat voi viiä sit meidät kaikki sinne" sanon. Kaikki nyökkäilevät. Aleksi kääntyy sylissäni niin että hän on nyt naama minuun päin.
"Kai mä voin tulla ennenkin" kuulen tämän kysyvän suloisesti.
"Tottakai rakas" vastaan ja painan pienen pusun tämän huulilleen.
"Mut mun pittää soittaa äitille ja kertoo tästä" jatkan ja kaivan puhelimeni taskustani.

Puhelussa

Minä: Moi

Äiti: Moi onko hätä

Minä: Ei tuli vaan vähän muutoksia suunnitelmiin mennään sittekki Porkoille niillä ei oo kettää nii voitko viiä meidät kolmelta sinne meitä on kaheksan plus sinä nii laskin et autoon mahtuu kymmenen

Äiti: Kyllä se käy ja autoon mahutaan kaikki ja voin sitte antaa sulle rahaa tilille nii voitte ostaa kaikkea kivvaa

Minä: Kiitos heippa

Äiti: Heippa

Puhelu loppu

Laitan puhelimeni taskuun juuri silloin kellot soivat.

—————

Sanoja: 383

Tää oli tämmönen täyte luku ja aika lyhyt ja arvaatkaapa kenen paras kaveri on koronassa ja mähän oon kipeänä että juu pystyn nyt kirjotteleen ja seuraavas luvut Oltsukan synttärit.

Onko tämä mahdollista? || Aleksi x OlliOù les histoires vivent. Découvrez maintenant