Çatalın ucuyla tuttuğum eti bıçağımla böldüm.
-"Annem ve babam öldürüldü"
Bir anda sakinlikle cevaplamıştım sorusunu. Bana şaşkınlıkla bakarken ben böldüğüm eti ağzıma attım.
-"Bu kadar sakin olman çok saçma ben delirirdim kimseyi asla yaşatmazdım"
Yavaşca gülümsedim ama gerçekten uzak ukala bir gülümsemeydi.
-"Nerden biliyorsun delirmediğimi merak etme senin o aklın benim yaşatacaklarıma yetmez"
Bana sinirle bakmıştı, benimle uğraşmaya çalışacak belli ediyordu kendisini.
-"Yeter artık Elif gereksiz soru sorma"
Savaş Elife kızıp sinirle bakıyordu. Umursamayıp bakışlarımı tabağıma çevirmiştim. Sesizce biten yemekten sonra ilerideki sedirlere oturmuştuk. Yardımcılar hemen kahvelerimizi getirmişlerdi. Herkes kendi aralarında konuşuyordu. Arada sırada sorulan sorulara yanıt veriyordum sadece.
-"Kaç aydır bizim şirkete ortaklık için gönderilen mail varya onu ne yaptın."
Polat ve Savaş kendi aralarında konuşuyordu.
-"Gönderen kişi ismini yazmiyorki projeler çok iyi ama isminin yerine ÖY,DE yazıyor sadece."
Kulak misafiri olmuştum nedense Savaşın dediğine takılmıştım.
-"Araştırmadınmı?"
-"Araştırdım bir kadın çizimi çok iyi ama bir şirkette mimar olarak gözüküyor basit bir mimarı ne yapayım ben bana ünlü isimler lazım."
Hafızamı biraz zorlayınca hatırladığım ile gülmüştüm.
-"Noldu Umay"
Pusatın sorusuyla gözler üzerime çevrilmişti.
-"Savaş'ın söylediğine güldüm ya birşey yok"
Savaş kaşlarını yukarıya kaldırip bana bakmıştı.
-"Neyine güldün ki anlamadım."
-"Basit mimar dediğin kişi kuzenim uzun bir süre bir şirkete mail attığını ama kabul edilmediğinden bahsediyordu. Öykü basit bir mimar değil kendisi Türkiyedeki DEMİR Holdingin yöneticisi. Bir duysun senin böyle dediğini çizimleriyle birlikte döver seni"
Savaş şaşkınlık ile bana bakmaya başladı.
-"Yok artık bende sandım ki yeni mezun bir mimar"
-"Amcam çocuklarını en alt kademeden çalışmaya başlattı. Böylelikle insanların nasıl zorluk çektiğini görsünler diye. Kimseyi ezmesinler haksızlık yapmasınlar istedi. Öykü'de sanki basit bir mimar imajı çizerek ortaklık istemiştir sizden. Sizin böyle basit bir mimarın çizimlerinin iyi olduğunu görmenizi istemiştir. Böylelikle ortaklığı kabul edecekmisiniz yoksa diğer şirketler gibi umursamayacakmısınız diye denemiştir. Ona görede asıl şirketin sahibi olarak sizin karşınıza çıkacaktır."
-"Çok saçma bir düşünce ama bir o kadarda profesyonelce. Hem test ediyor hem işini yapıyor"
Polat'ın ilk defa sesini duymuştum kendi fikrini ortaya koymuştu.
-"Hakan'da Murat gibi iyidir asla ezmez ezilmez. Takdir ettim şuanda onu. Ondan beklenilecek bir haraket çocuklarınıda kendisi gibi yetiştirmiş."
Amcam hakkında böyle güzel söz duymak beni mutlu etmişti. Çok iyi yetiştirmişti kimseyi incitmemeleri için çabalamıştı. Burnu havada olmasınlar diye emek harcamıştı. İlerleyen vakitte hava kararmış yavaş yavaş büyükler odalarına çekilmişti. Gençler olarak hala balkonda oturmaya deva ediyorduk.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAVCI HANIM
General FictionKokusunu soluduğum zaman hayata dayir bir amacımın olduğunu hissetmem normaldi sanırsam. Sonunda müzik sona ermiş ve kimseyi umursamadan gözlerimizi birleştirmiş öylece duruyorduk. -"Bana iyi geliyorsun Umay beni sakinleştiriyorsun yaşamama sebep su...