3. "Haluisiks hengaa tänää?"

397 20 4
                                    

Joelin Pov:

Aleksi addas mut takas. Hymy nousi kasvoilleni ja vieressäni oleva Joonas virnisti.

"Mikäs jätkää noin hymyilyttää?" Joonas kysyi virneen kera. "Yks juttu" vastasin sulkien puhelimeni. "Aleksi" Joonas sanoi. "Just se" vastasin. "Eiku se kattoo sua ikkunasta" Joonas sanoi. Pääni kääntyi samantien ikkunaan päin. Aleksi katsoi minua. Meillä oli pitkä katsekontakti. Romanttista.

Aleksi otti puhelimen käteensä. Pian minulle tuli ilmoitus. Aleksi kirjoittaa...
Avasin chattimme. Joonas katsoi minuun ja sen jälkeen puhelimeeni. Aleksi kysyi voimmeko nähä ovilla sit ku meijän viimeiset tunnit on ohi. Sattumalta pääsemme samaan aikaan. Vastasin että se käy minulle.
--
Nyt pääsin pois täältä lukiosta. Menin oville odottamaan Aleksia. "Joel mä oon ollu tässä kokoajan" Aleksi sanoo. "Hui saatana" säikähdin. Emminä tunnistanu Aleksia ku sil oli huppu päässä.

"No mut siis mitä asiaa sul oli" kysyin. "Haluisiks hengaa tänää?" Aleksi kysyi. "Tottakai. Tai siis joo käy" sanoin. Aleksi naurahti. "Nyt vai myöhemmi" Aleksi kysyi. "Nyt" vastasin.

Aleksi otti kädestäni kiinni ja lähti viemään meitä heille. Kai. Pian Aleksi pysähtyi. "Tota jos sopii nii mennään teille" Aleksi sanoi. Nyökkäsin ja lähdin kävelemään meille päin. Aleksi piti kädestäni kiinni. Vatsassani olevilla perhosilla on bileet.
--
Pääsimme meille joten aloin säätämään avaimieni kanssa. Jollain ihmeellä sain oven avattua. Päästin Aleksin sisään. Riisuimme takit ja otimme kengät pois. Pipot heitimme jonnekkin.

Kävelimme keittiöön ja Aleksi istui ruokapöytään. "Haluuks mitää syötävää? Leipää, hedelmiä, jugurttia tai jotai?" Kysyin. "En mä tarvi" Aleksi vastasi. Nyökkäsin ja istuin itsekkin pöytään.

"Eks sä syö mitää" Aleksi kysyi. "Ei mul oo nälkä" vastasin. Aleksi hymähti. Tuijotin Aleksin kasvoja. "Oonks mä noin hyvän näköne et pitää tuijottaa" Aleksi kysyi virnistäen. Puna nousi kasvoilleni jolloin laitoin hupun päähän ja pään pöytää vasten.

"Et vastannu mun kysymyksee" Aleksi sanoi. Nostin pääni pöydältä ja katsoin Aleksia. "Ilmeisesti oon liian hyvän näköne kerran ku jätkä tuijottaa" Aleksi sanoi. Nyökkäsin. Kyllä Aleksi sä olet ihan helvetin hyvän näköne.
--------------------------------------------------------------
Sanoja 305.  Joo :)

Forever Yours // JoleksiWhere stories live. Discover now