3.Bölüm Lal 'ü Ebkem "Şaşa Kalmış "

1.4K 65 10
                                    

Bölüm içinde geçen bazı kelimelerin anlamları

Peyda ; açık belli olan .

Canhıraş ; yürek parçalayan , iç tırmalayan .

Elyel ; çok karanlık gece .

Payidar ; ölümsüz , sonsuza kadar yaşayacak olan, kalıcı ve devamlı anlamına gelir .

Mesrur ; sevinçli , memnun kimse , mutlu .

Perestiş ; delicesine sevme .

Mayıs 2008

Saçlarım hafif esen rüzgarın ahengiyle uçuşurken derin derin nefesler alıyordum , kalbimin hızlı atması küçük bedenimi daha da titretiyordu . Panikle etrafıma bakındım , kimseye görünmeden yetimhanenin büyük kapısından içeri girdim ve girişteki uzun merdivenleri hızla tırmanıp lavaboya girdim . Titreyen ellerimle gözümün önüne düşen saçlarımı geriye savurdum .

Buğulu gözlerimle aynadan saçıma baktım . Saçlarıma yapışan sakızı çekiştirdim , ağlamam daha da şiddetlenirken dudaklarımın arasından kaçan hıçkırıklara engel olamıyordum . Nasıl çıkaracaktım , musluğu açıp saçımı ıslattım , çık lütfen . Islanan saçlarımla daha da kötü yapmıştı sanki , ağlamaktan bulanık görüyordum .

Geri çekildim ve omuzlarının aşağısına doğru uzanan saçlarıma bakıp sinirle çekişirdim . Nasıl kurtulacaktım ben bundan . "Ne yapıyorsun sen orada ? " Korkuyla irkildim . Gönül abla bana doğru geldi , saçımı görünce öfkeyle baktı gözlerime . "Bir bu eksikti ! " İnce bileğimi sertçe elinin arasına alıp çekiştirdi .

Canım çok acıyordu ama o bunu umursamadan beni sürüklüyordu . Yatakhaneye girdiğimizde sertçe bıraktı . Sendelenip düşünce hıçkıra hıçkıra ağladım . Lalin neredesin çok korkuyorum . "Ağlayıp durma kalk otur şu yatağa ! "

Bağırmasıyla daha çok ağladım . Nefret ediyorum ondan , tekrar bağırınca dediğini yaptım . Elindeki makası görünce bedenim tir tir titredi . Küçük ellerimle saçlarımı kapatmaya çalıştım . "Saçlarımı kesme lütfen Gönül abla . " "Kes mızmızlanmayı , kesmeyipte ne yapacağız , hem aptal mısın sakızı saçına yapıştırıyorsun ? "

"Kazayla oldu . "

Öyle bakıyordu ki gözlerime , bakışlarının , hissettirdiklerinin altında eziliyordum . Oysa 11 yaşında savunmasız bir kız çocuğuydum . Ben istemedim burada olmayı , annesiz babasız olmayı ben istemedim . Yanıma oturunca kaçmaya çalıştım , bir yandan ağlıyor bir yandan da yalvarıyordum . Hiçbir işe yaramadı çırpınmalarım .

"Hareket edip durma yamuk keserim ! " Birden gülerek gözlerimin içine bakıp makası sertçe kırptı . "Oğlan çocuğu gibi yaparım seni uslu dur . " Korkuyla baktım gözlerine , bedenim titrerken sessizce göz yaşlarımı akıtıyordum . Sertçe kafamı dikleştirip kızdı . "Dik tut şu kafanı !" Dimdik bir şekilde karşıya bakarken dudaklarımı sertçe dişedim .

İlk makas darbesinde kendimi daha fazla tutamadım ve hıçkırarak ağladım . "Anne ! " Kısık bir sesle anne diye ağlıyordum .

Defalarca anne dedim ama aldığım tek yanıt makasın zihnime ilişen o keskin sesiydi .

İşi bittiğinde gülerek ayrıldı yanımdan , titreyen ellerimle kısa saçlarıma dokundum , üzerime ve yere dökülen saçlarıma baktım . Uzun zaçlarımı çok severdim . Lalin'in onları okşamasını , nazikçe taramasını . Anneciğim görüyor musun , saçlarıma acımadan nasıl kıydı .

ÂLÂM-I MÂZİYE  (GEÇMİŞİN ACILARI) +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin