Bölümün içinde geçen bazı kelimelerin anlamlarıPayidar ; ölümsüz , sonsuza kadar yaşayacak olan , kalıcı ve devamlı anlamına gelir .
Emare ; belirti , ipucu , iz .
Mecruh ; yaralı .
Vaveyla ; çığlık ve bağırma anlamına gelir .
Peyda ; açık , belli olan .
Mesrur ; sevinçli memnun kimse , mutlu .
Zemheri ; kışın en şiddetli zamanı , karakış .
Yeis ; umutsuzluktan doğan karamsarlık , üzüntü .
Makruh ; yaralanmış .
Pare ; parça .
🪷
Üç harf bir heceden oluşan bir kelime .
Adı "Aşk."
Neydi aşk ? Nereden geliyordu bu payidar güç ? Bütün bildiklerim zihnimde bir defa daha yankılandı .
Arapçada "aşaka" sıkıca sarılmak , sarmaşık anlamına geliyor .
Farsçada "ışk" şiddetli muhabbet , candan sevmek anlamına geliyor .
Hakkında şiirler yazılan , uğruna dağlar delinen , candan önce cananı benimseyen bu aşk nasıl bir güçtü . Herkesin kendine göre tanımı vardı .
TDK'ye göre aşk ; bir kimseye yada bir şeye karşı duyulan aşırı sevgi ve bağlılık duygusu olarak tanımlanmıştır .
Flauberte göre aşk ; merak , birine karşı ansızın merak duymaya başlarsınız , korkunç bir merak . Onu tanımak , onunla doğmak , dünyaya onunla yeniden gelmek tek amacınız haline gelir. Aşka en uzak cümle senden nefret ediyorum değil bilmek istemiyorumdur .
Sabahattin Ali'ye göre aşk ; bütün mantıkların dışında ve tarifi imkansız olan mahiyeti bilinmeyen bir sevgidir .Hoşlanmak ve sevmek başka , istemek bütün ruhu ve vücuduyla her şeyi ile istemek çok daha başka bir şeydir .
Can Yücel'e göre aşk ; aşk kelime değil bir cümledir . Kurmak içinse özneyle yüklem değil , iki yürek gerekir.
Mevlana derki ; aşkın hikayesini durmaksızın feryâd eden bülbüle değil , sessiz sedasız can veren pervanelere sor .
Goethe göre aşk ; imkansız birçok şeyi mümkün kılar . Daima sonsuzdur ve onun sonsuzluğu asla bitmeyecektir .
Nazım Hikmet'e göre aşk ; kelebek misalidir aşk ; anlamayana ömrü günlük , anlayana bir ömürlük !
Benim içinse aşk , bazen gitmekle kalmak arasında verdiğin en büyük savaştır . Herkesin kendince bir tanımı vardı . Aşk kalbe bütün duyguları verebiliyordu . Delicesine bir sevgiyi , kalbine cam kırıkları batmışçasına acıyı . Göz pınarlarına yağmurları taşımışçasına gözyaşını . Dudaklarına sonsuz mutluluğu bulaştırmışçasına gülümsemeyi . Benim için böyleydi .
Kalbim , aklı , ruhum her bir zerrem hep onunlaydı . Bir sebep yoktu aklıma gelmesi için ansızın sızıyordu aklıma , damarlarımdaki kan gibi dolaşıyordu fütursuzca .
Bu bir delilikse kabulümdü çünkü bunun başka bir açıklaması olmazdı .
Gözlerimi açtığımda düşüveriyordu aklıma , gün içinde , uyumadan önce , geceleri uykumdan uyandığımda . Bu bir delilikse kabulüm .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÂLÂM-I MÂZİYE (GEÇMİŞİN ACILARI) +18
RomanceÂLÂM - I MÂZİYE (GEÇMİŞİN ACILARI) +18 Dünya üzerindeki varlığını hâlâ sürdüren bedenim boşlukta sallanır gibiydi, zilin sesiyle kaşlarımı çattım bu saatte bu da kim . Israrla çalmaya devam ediyordu, hızlı adımlarla kapıyı ilerledim, kapıyı açmamla...