10

5.1K 152 1
                                    

"Hello, kau kat mana Arisya Mikayla. Aku dah ada depan pintu pagar rumah kau ni." ujar Kayden yang sedang menunggu buah hatinya di luar pagar rumah.

'Dah la panas.' rungutnya.

Asal kau tak masuk tunggu dalam rumah je bang?

"Yeyee kejap la awak. Saya dah suruh awak tunggu dalam rumah tadikan. Itulah awak ............" bebel Arisya.

Kayden yang mendengar bebelan Arisya menjarakkan iphonenya dari telinga. 'Fuh boleh tahan budak kecik ni membebel.' getusnya dalam hati.

"Stop it dear. Kau kalau nak membebel kau keluar dulu nanti sambung dalam kereta okeyh? Aku dah macam kena bakar je berdiri dekat sini." pintas Kayden dengan nada yang lembut. Tak boleh kasar-kasar nanti merajok budak kecik ni.

Beberapa minit kemudian ~~~~~~

"Lama betul kau siap. Jahit baju ke?" perli Kayden sambil membuka pintu kereta kepada Arisya.

Arisya yang mendengar perlian Kayden menatap Kayden tajam.

'Sabar Ari, sabar.' pujuknya dalam hati. Arisya dengan monyok ja masuk ke tempat penumpang lalu terlebih dahulu menutup pintu sambil menghempas kuat.

Terkejut Kayden melihat perilaku Arisya. Kayden tergelak kecil melihat tatapan tajam Arisya dari dalam kereta.

'Comel je budak kecik ni usya aku macam tu. Nak minta dingap ke sayang.' katanya dalam hati sambil tersenyum sendiri.

Arisya yang menatap Kayden tajam tadi berubah pelik apabila melihat Kayden tersenyum seorang diri. Lantas dia membuka cermin kereta.

"Ehh abang. Tak takut hitam ke berdiri tengah panas tu?" perli Arisya semula. Kayden yang tersedar itu tergelak besar mendengar perlian dari Arisya. Lantas dia berjalan ke arah tempat pemandu lalu masuk ke dalam dengan sisa tawanya.

"Amboih sayang. Sejak bila pandai bidas balik ni. Sape ajar kau?" tanya Kayden sambil memakai tali pinggang keledar.

"Kayden Lee yang ajar." jawab Arisya selamba. Kayden tergelak perlahan sambil menggeleng kepala lalu dia memulakan pemanduannya menuju kearah destinasi yang mereka janjikan.

°°°°°°°°°°°°°°

Titt .... Titttt ... Titttt ..

Kedengaran bunyi alat bantuan pernafasan di dalam wad tersebut. Alhamdulillah Zara sudah melepasi tahap kritikal.

Sekarang dia dipindah ke wad biasa tetapi dia masih tidak sedarkan diri.

"Bila awak nak bangun Zara? Semua orang tunggu awak dekat sini. Semua orang rindukan awak termasuk saya." ujar Aryan seperti bersembang bersama Zara. Malangnya tiada respon dari gadis tersebut.

Aryan hanya memerhati buah hatinya dengan rasa sebak. Mukanya hanya tenang seperti tiada apa yang berlaku.

Orang yang melanggarnya sampai sekarang tidak dapat ditangkap lagi.

"Ari tak lambat lagi dah nak kahwin. Awak cakap awak nak tengok dia kahwin, awak bangun tau." ujar Aryan sambil menatap lembut wajah tunangnya.

Nurse-nurse yang berada tidak berapa jauh dari situ berasa sebak melihat keadaan doktor mereka. Cinta dan sayang doktor mereka terhadap tunangnya sangat istimewa.

"Dok-doktor." pamggil seorang nurse yang berada disitu dengan perlahan. Takut mengganggu doktor mereka. Aryan yang mendengar seseorang memanggilnya menoleh kearah belakang. Dia melihat empat orang nurse berdiri di situ sedang memandangnya.

𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸  | COMPLETEWhere stories live. Discover now