Arisya membuka matanya perlahan-lahan. Dia menilau sekeliling sebelum matanya jatuh pada satu tangan yang sedang menggenggam tangannya erat.
Dia tersenyum nipis melihat gerangan tersebut.
Tiba-tiba dia teringat kembali kejadian yang lalu di mana dia telah diculik oleh SYERIN.
'Macam mana aku ada dekat sini?' fikirnya dalam hati sebelum dia melelapkan matanya kembali untuk berehat.
Skip ~~~~~~~~
Pagi itu riuh rendah dalam wad tersebut dengan suara ahli keluarga Kayden dan juga Arisya yang datang melawat.
Banyak soalan yang terpacul keluar dari mommy dan juga mama. Dah macam kena siasat dengan polis.
Para suami hanya mampu menggeleng kepala perlahan melihat perilaku isteri mereka.
"Mama , auntie. Ari baru je bangun dah kena serang macam-macam soalan. Kang pengsan balik naya je." tegur Arrayan.
Puan Arisssa memberi jelingan maut kerarah anak bujangnya. Arrayan sengih bersalah.
Mampus , mak singa dah jeling macam tu tak lambat dah.
"My, mama. Ari okey je. Ari dah rasa sihat sikit." kata Arisya sambil tersenyum nipis.
"Kalau Ari nak makan apa-apa bagitahu mommy ye. Nanti mommy masakkan ye." pesan mommy. Arisya mengangguk kepala sambil tersenyum manis.
Kayden yang melihat isterinya 'diserang' oleh mommy dan ibu mentuanya hanya mampu mendiamkan. Ada ke orang yang berani lawan mommy.
Ting. Ting.
Kedengaran iphone milik Kayden berbunyi menandakan mesej masuk. Dia membaca seketika sebelum dia bergerak ke arah isterinya.
Sedang rancak mommy dan mama menyoal Kayden berjalan menghampiri untuk memaklumkan sesuatu kepada isterinya.
"Sayang." panggil Kayden lembut. Puan Arisss dan Puan Karmila memberi ruang kepada suami isteri itu.
Kayden mengambil tempat duduk di sebelah isterinya sambil membetulkan shawl yang dipakai isterinya.
"Kenapa abang?" tanya Arisya lembut.
"Abang ada hal jap. Abang tinggalkan sayang dengan mama dan mommy okey?" beritahu Kayden lembut. Arisya terdiam sejenak sebelum dia mengangguk kepala perlahan.
"Lambat ke abang nak balik sini?" tanya Arisya lagi sambil memandang tepat kearah suaminya.
"Abang tak pasti. Abang akan cuba selesaikan secepat yang mungkin okey sayang." jawab Kayden. Dia mengusap lembut belakang tangan Arisya yang berada di dalam genggamannya.
Arisya hanya menatap dirinya lembut sebelum dia mengeluh perlahan dalam hati.
"Okey. Tapi abang janji dengan sayang, abang jangan membunuh tau. Janji ?" pinta Arisya sambil menghulurkan jari kelingking kearah Kayden tanda berjanji.
Kayden terdiam seketika begitu juga dengan yang berada di dalam wad tersebut.
"Janji." ujar Kayden sambil menyambut huluran isterinya.
Terus melebar senyuman Arisya. Dengan pantas dia memeluk erat suaminya. Kayden turut membalas sebelum mengucup lembut ubun-ubun isterinya.
Lalu dia meminta diri sebelum dia menyalami tangan kedua orang tuanya dan juga ibu bapa mentuanya juga.
Arisya hanya menghantar pemergian suaminya dengan ekoran matanya.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°
YOU ARE READING
𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸 | COMPLETE
ActionBOOK of MRS. 👑 KAYDEN LEE , seorang lelaki yang amat beku dengan dengan semua orang tetapi berlainan pula apabila dia bersama dengan kekasih hatinya. 'Kau ni kan, jangan lari boleh tak? Aku sekeh jugak kang.' kata Hayden. Gadis itu hanya tersengih...