45

5K 151 7
                                    

Arisya membuka mata perlahan apabila mendengar suara tangisan bayi.

Uwekkk. Uwekkk. Uwekkk.

Dia melihat suaminya seperti memujuk bayi yang sedang menangis.

"Shhhhh. Jap ye sayang. Mama awak tak bangun lagi." pujuk Kayden lembut.

Nak buat ape ni?

Arisya tersenyum manis sebelum dia menegur suaminya.

"A-abang." panggilnya dengan suara yang serak. Lantas Kayden memusing ke arah suara tersebut. Arisya hanya menghadiahkan senyuman yang manis.

"Eh sayang dah bangun." ujar Kayden lalu bergerak ke arah Arisya. Bayi tersebut bertukar tangan.

Terus terdiam bayi itu. Kayden menarik muka.

"Dengan sayang diam je dia. Dengan abang tadi bukan main nangis." rungut Kayden.

Arisya menyusukan anaknya. Kayden menatap lama. Berbahang wajah Arisya apabila melihat suaminya menatap begitu ke arahnya.

Mata tu bang.

Kayden tersengih apabila melihat wajah isterinya yang berubah warna.

Belum sempat Kayden bersuara, pintu wad vvip itu di ketuk dari arah luar. Terdengar suara mommy meminta izin untuk masuk ke dalam.

Kayden mengemas pakaian isterinya dan mengambil anak bujangnya dalam gendongan isterinya lalu di diletakkan di tempat bayi yang sudah disediakan didalam wad tersebut.

"Masuklah." jemput Kayden.

Pintu tersebut terbuka, lalu terpampang wajah orang tua mereka berdua sambil tersenyum manis.

Tetapi apa yang menarik perhatian Arisya adalah seorang lagi bayi yang berada di dalam dukungan mommy. Arisya mengerut dahi.

Anak sape tu?

Mommy dan mama menapak ke arah Arisya sambil tersenyum manis.

"Anak sape tu mommy?" tanya Arisya.

"Anak kamu lah." jawab mommy sambil menghadiahkan senyuman yang manis.

"A-anak A-ari?" tanya Arisya terkejut. Matanya memandang suaminya seolah meminta jawapan. Kayden mengangguk kepala tanda mengiyakan sambil menghadiahkan senyuman yang manis.

Anak aku ada dua?

Bayi tersebut bertukar tangan.

Arisya menilik muka anaknya itu dengan senyuman yang tipis. Kedua-duanya hidung mancung persis Kayden.

"Kamu dah ada nama untuk anak kamu?" tanya mama.

"Dah ma." jawab Kayden bagi pihak isterinya.

Aariz Karl Matin  &  Aamir Kafil Matin

°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Riuh rendah rumah agam Kayden dengan suara anak buahnya.

"Wei kau ni, susun la baik-baik." marah Cale.

"Kau diam boleh tak? Kau nak pistol aku tembus anak tengkorak kau ke." balas Arson geram.

Jimmy menggeleng kepala melihat aksi mereka. Tiba-tiba kedengaran suara Laila ketawa perlahan menarik perhatian Jimmy.

"Kau gelak apa?" tanya Jimmy pelik. Dah kenapa tiba-tiba gelak.

"Tak lah. Diorang dua tu kelakar. Suka saya tengok diorang selalu gaduh." jelas Laila. Matanya masih tertumpu kearah Arson dan Cale yang sedang berperang mulut itu. Jimmy mengangguk kepala tanda faham.

𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸  | COMPLETEWhere stories live. Discover now