35

4.7K 139 2
                                    

Sudah empat hari aku menginap di rumah mummy kerana Kayden mempunyai urusan di German.

Aku ingin mengikutnya tetapi ditentang keras oleh Kayden. Dia bagitahu tak nak bahayakan aku dengan anak dia.

Apa yang bahaya?
Apa yang mustahak sangat urusan tu?

Sedang ralit aku memikirkan tentang suamiku, mummy datang menyapaku.

"Nak tambah lagi Ari? Meh mummy ambilkan." tanya mummy. Aku menggeleng kepala perlahan tanda menolak lembut.

"Takpe my, dah cukup ni." balasku lembut sambil tersenyum nipis. Mummy mengangguk kecil sambil merenungku dalam.

"Are you okey dear? Apa yang mengganggu fikiran kamu?" tanya mummy lembut. Aku terdiam.

"Are you worry about Kayden? Kamu takut apa yang kamu mimpikan tu semuanya berlaku?" tanya mimpi lagi.

Yes. Tepat sekali. Aku terlalu memikirkan hal tersebut sehinggakan selera makanku hilang. Sejak Kayden berangkat ke sana, kepalaku asyik memikirkan tentang hal itu.

Tambahan lagi dengan gambar-gambar yang seseorang hantar kepadanya. Aku buntu.

Dengan perlahan aku mengangguk kecil.

"Sayang." panggil mummy lembut.

"Jangan terlalu fikirkan akan sesuatu yang belum terjadi. It's just a dream. Jangan terlalu risaukan kisah mimpi tu. Ingat yang mimpi tu hanya sekadar mainan tidur ye.  Jangan ikutkan sngt perasaan tu okeyh honey? It will be effect with your health. Ingatlah kepada Allah dengan zikir dan munajat supaya hati kita lebih tenang. Masalah-masalah dunia pun boleh jadi kurang kalau kita pautkan hati kepada Allah. So just ignore je benda-benda macam tu. If anything happened, I'm here for you. Only you will be my son-in-law forever." nasihat mummy sambil memujukku.

Aku memeluk badan tuanya erat. Dia tersenyum manis lalu membalas pelukanku.

"Terima kasih mummy. Ari minta maaf kalau Ari dah susahkan hati mummy." ujarku bersalah. Mummy hanya tersenyum manis sambil mengusap lembut belakang tanganku setelah pelukan terlerai.

"It's okey. You are my daughter too, of course I am worried about you. You look so pale honey. Don't think to much. You are carrying my grandson. I don't want anything happen to you and my grandson." ujar mummy lembut.

Aku tersenyum manis.

"I love you mummy." ucap Arisya.

"I love you both." balas mummy.

Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah kau kurniakan aku family mentua yang sangat sayangkan aku.


°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


"Hello Grey. How's my wife? Is she okey?" tanya Kayden sambil memandang cermin luar dari pejabatnya.

Kini dia kasih berada di German atas urusan kerja. Dia berusaha untuk menyiapkan kerjanya secepat mungkin.

Tidak betah untuk meninggalkan isterinya lama-lama di Malaysia walaupaun dia sudah mengarahkan Grey dan ahlinya yang lain untuk memantau isterinya. Selagi bukan isterinya di bawah jagaannya, dia akan risaukan keadaan isterinya.

"She's okey. Just her face look so pale." beritahu Grey dengan nada yang teragak-agak.

Terdiam seketika Kayden. Rasa bersalah mula hadir dalam dirinya. Kau sangat risaukan aku ke sayang?

"Tuan." panggil Grey dihujung talian apabila Kayden tidak meresponnya.

"Hrmm." hanya itu sahaja yang dibalas oleh Kayden.

𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸  | COMPLETEWhere stories live. Discover now