----------------------------------------------------
Everything in this world is not as beautiful as you think .
----------------------------------------------------
Kini Arisya sedang bermalas-malasan di atas katil. Nak buat kerja rumah tak boleh. Nak masak? Boleh tapi wajib ada Kayden sekali. Nanti jadi apa-apa susah.
Isteri kesayangan kan.
"Bosan." ujarnya dengan nada yang meleret.
Kedengaran pintu bilik mereka di buka oleh seseorang.
Klak!
Dah tahu gerangan tersebut. Arisya yang berada dalam posisi melintang sebentar tadi, kini mengiring ke arah balkani.
Taknak tengok Kayden. Semua tak boleh. Wajahnya cemberut.
Kayden yang sedang melangkah masuk memerhati tingkah isterinya. Dia menggeleng kepala perlahan sambil tersenyum nipis. Nak buat perang dingin lah tu.
Kayden terus berjalan ke arah wardrobe untuk menukar pakaian. Dia mengendahkan isterinya seketika. Dia ingin membersihkan diri terlebih dahulu sebelum berjumpa isteri dan anaknya.
Arisya hanya diam berkutik. Dia mendengar pintu bilik air ditutup.
'What? Dia tak nak pujuk aku?' ujarnya dalam hati. Dia menggenggam erat comforter itu sambil mengomel sendiri.
Tidak tahu berapa lama dia mengomel, dia terasa tempat disebelahnya diduduki oleh seseorang.
"Dah puas kutuk aku hrmm?" soal Kayden dengan nada yang berbisik. Arisya hanya buat tak endah.
"Sayang." panggil Kayden lembut. Arisya masih dengan mogoknya lagi. Kayden yang geram dengan perilaku Arisya dengan kuat dia menarik bahu Arisya untuk bertentang dengannya.
Arisya terkejut. Lambat-lambat dia memandang ke dalam anak mata Kayden.
'Huhuhu, mommy Ari takut.' rintihnya dalam hati.
"Kenapa hrmm? Marahkan aku ke?" tanya Kayden dengan nada yang masih lembut. Arisya hanya diam.
"Speak Arisya Mikayla. Mulut dah hilang ke." perli Kayden dengan nada yang sengaja di tegaskan.
"Sa-saya bosan." jawabnya perlahan sambil matanya jatuh kearah comforter yang membaluti dirinya.
"Aku tahu. Aku larang sebab aku tak nak kau sakit. You are carrying my heirs." ujar Kayden sambil membelai rambut isterinya.
"Tapi takkan semua kerja saya tak boleh buat. Saya rasa macam nak mati je sebab bosan sangat." rungut Arisya manja. Kayden yang mendengar perkataan MATI tersebut mencengkam lembut rahang isterinya.
"Don't you ever dare say about die. Aku tak nak dengar. Understand?" ujar Kayden keras.
"Tapi nanti kita semua akan mati juga awak. Setiap yang hidup pasti akan mati. Mana tahu saya yang pergi dulu." ujar Arisya sambil mengusap lembut dada suaminya.
"No. Please don't say like that. Aku tak sanggup. Aku tak boleh hidup tanpa kau sayang." rintih Kayden dengan nada yang sayu. Arisya tersenyum manis.
"Biy." panggil Arisya sambil memegang wajah Kayden untuk menatap kearahnya.
"Walaupun suatu hari nanti saya tiada di sisi awak, tapi ingatlah saya sentiasa dalam hati awak." ujar Arisya sambil tersenyum manis. Kayden memeluk isterinya erat.
YOU ARE READING
𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸 | COMPLETE
ActionBOOK of MRS. 👑 KAYDEN LEE , seorang lelaki yang amat beku dengan dengan semua orang tetapi berlainan pula apabila dia bersama dengan kekasih hatinya. 'Kau ni kan, jangan lari boleh tak? Aku sekeh jugak kang.' kata Hayden. Gadis itu hanya tersengih...