28

3.8K 122 7
                                    

Arisya yang berada di dalam tandas terdengar pintu bilik mereka dibuka oleh seseorang. Dia sudah dapat meneka siapa gerangan tersebut. Dia hanya mengabaikan.

Setelah dia mencuci muka dia melangkah keluar perlahan. Dia melihat Kayden yang sedang berbaring di atas katil sambil meletakkan lengannya di atas dahi. Dia mengerling kearah jam yang tergantung cantik itu sambil mengerut dahi perlahan.

'01.30 pagi'

'Lewatnya.' getusnya dalam hati. Kedengaran suara Kayden menegurnya.

"Kau tak tidur lagi?" tanya Kayden dengan nada yang biasa sambil melihat isterinya yang masih berdiri statik di hadapan pintu tandas tersebut.

"Takde la. Saya terjaga tadi." jawab Arisya lembut lalu bergerak ke arah meja soleknya.

"Lewat biy balik. Banyak ke kerja?" tanya Arisya yang menyapu losyen di tangannya sambil mengerling kearah Kayden melalui pantulan cermin tersebut.

Kayden hanya diam membisu tanpa menjawab pertanyaan isterinya. Dia melelap matanya perlahan.

Kedengaran dengkuran halus daripada Kayden. Arisya menggeleng kepala perlahan lalu dia bergerak kearah katil. Dia mengemaskan comforter di badan suaminya lalu dia mengambil tempat bersebelahan Kayden sambil merenung jauh wajah suaminya.

Dia mengusap perlahan tangan Kayden yang berada di sisinya sambil tersenyum nipis.

'Saya harap apa yang saya fikir tentang awak, tidak betul. Saya sayang awak Kayden Lee.' ucapnya perlahan sambil menahan air matanya dari mengalir.

Lalu dia membawa tangannya ke arah perut kempisnya lama.

'Mama akan bagitahu papa nanti okey. Awak sabar ya.' ujarnya sambil mengusap perlahan perutnya.

Dia memejam matanya perlahan sambil memeluk suaminya erat. Dia merasakan seperi pelukannya di balas. Dia tersenyum manis.

Moga ada sinar pada esok hari.

°°°°°°°°°°°°°°

Luthfia masih berada di sana. Seharian dia berada di dalam bilik tersebut. Dia berdiri di balkoni mengambil angin malam. Dia hanya mengenakan kemeja biru cair yang hanya disediakan di dalam wardrobe bilik tersebut.

Sedang dia ralit , dia terhidu sesuatu. Bauan yang dia addicted selama ini. Dia kenal bau itu. Belum sempat dia menoleh ke arah belakang, dirinya di peluk oleh seseorang.

Terus kejung tubuh badannya.

"Shhh. Just stay like this." ujar si dia sambil mengeratkan lagi pelukkan. Luthfia hanya diam membisu. Kepalanya sedang memproses situasi yang tengah berlaku sekarang.

"You buat ape berdiri dekat luar ni? You tak sejuk ke?" soal jejaka tersebut. Luthfia hanya diam membisu. Jejaka tersebut merehatkan dagunya di atas kepala Luthfia.

"Dah hilang ke mulut you tu Fia? ke you nak I kiss dulu baru you nak jawab?" tanya Amir dengan suara dalamnya. Luthfia menelan air liurnya kelat.

"I-i saje je ambil angin luar. I tak mengantuk lagi." jawab Fia perlahan. Amir hanya mengumam perlahan. Masing-masing diam membisu sebelum Luthfia bersuara.

"I-i nak balik boleh?" beritahu Luthfia perlahan. Amir yang mendengar permintaan Luthfia tersebut hanya membiarkan.

"Taknak duduk dengan I ke?" tanya Amir lembut. Luthfia menggeleng kepala perlahan.

"Why hmm?" Soalnya lagi.

'Sebab you dah kahwin! Jangan tanya soalan bodoh boleh?!' ujarnya dalam hati.

𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸  | COMPLETEWhere stories live. Discover now