49

3.5K 112 6
                                    

Hari demi hari Karl dan Kafil turun latihan setiap kali balik dari sekolah. Masing-masing sudah handal bertarung.

"Jangan berangan ketika berlawan Kafil." tegur Lucas tegas. Kafil tersengih bersalah.

Segala senjata Kayden tidak membenarkan mereka untuk belajar lagi kerana mereka masih kanak-kanak. Tetapi sempat jugak diprotes oleh si kembar.

Sedang ralit si kembar berbual, datang Arson dan juga Cale diikuti Jay di belakang.

"Twins." tegur mereka bertiga.

"Hye unclesssss !" Kafil membalas sapaan mereka.

"Amboih, kelazz 's' kau budak." tegur Cale dengan nada yang membahan. Yang lain hanya ketawa.

"Uncle tengok setiap hari korang semangat betul berlatih. Korang tak de kerja sekolah ke?" tanya Cale setelah dia mengambil tempat di hadapan si kembar.

"Kitorang dah siapkan awal lagi kat sekolah. Kat rumah kitorang focus untuk training. Kalau kat sekolah kitorang fokus belajar lah." terang Kafil panjang lebar. Karl hanya mendiamkan diri.

Arson dan Cale mengangguk kepala tanda faham.

"Bijak eaa korang. Pandai bahagi masa." puji Cale kagum.

"Anak Kayden Lee kan. Mesti lah bijak. Tengok papa dia lah." ujar Kafil dengan nada yang bangga.

"Kayden Lee je? Puan Arisya tak?" sakat Arson.

"Haa sekalilah lah. Kesayangan Mrs. Kayden Lee ni boss." sambungnya lagi. Masing-masing ketawa medengar lawak jenaka Kafil tidak abangnya.

Karl dan Kafil perwatakkannya sangat berbeza. Karl lebih kepada cool, santai dan tidak banyak bercakap berbanding adik kembarnya yang sangat happy go lucky, ceria dan banyak mulut.

Sedang ralit mereka berborak kedengaran suara Jay bertanya.

"Korang ada sembunyikan something dari kitorang ke?" tanya Jay dengan wajah yang serius.

Karl dan Kafil memandang antara satu sama lain sebelum mata mereka berdua tertumpu kembali ke arah tiga orang uncle yang sedang menanti jawapan dari mereka.

"Sebenarnya kitorang ..."

*************

Kayden sedang berdiri dihadapan pintu tandas itu dengan memegang perutnya sambil menunggu Arisya yang berada di dalam.

"Sa-sayang, lambat lagi ke?" tanya Kayden dengan suara yang tertahan.

"Kejap la abang." bidas Arisya laju. Kayden hanya mengumam perlahan. Nak marah kang, kena marah balik. Mood isterinya semenjak dua menjak ni lain maciam.

Pasrah je si Kayden.

"Abang tak tahan nak membuang ni sayang." adu Kayden lagi dengan suara yang tertahan.

'Dah nak nazak ni yang.' rintihnya dalam hati.

Beberapa minit kemudian kedengaran pintu bilik air terbuka. Kayden tersenyum lebar.

Arisya memandang Kayden atas bawah.

"Err may I sayang?" ujar Kayden meminta laluan. Dengan dahi yang berkerut.

Tiba-tiba ....

Pruttttttttt !!

Dengan pantas Arisya menutup hidungnya sebelum dia laju memberi ruang kepada suaminya.

"Eeeee busuknya !!" marah Arisya sambil melihat suaminya berlari anak masuk ke dalam tandas.

𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸  | COMPLETEWhere stories live. Discover now