Arisya hanya diam membisu. Hanya kedengaran bunyi aircond yang terpasang.
"How's your life now sayang?" tanya Kayden yang mana ketika ini mereka duduk saling berhadapan antara satu sama lain.
Arisya hanya diam berkutik. Kayden berdecit perlahan sebelum dia bangun dari sofa lalu berjalan menghampiri Arisya. Kini dia mengambil tempat bersebelahan dengan Arisya.
"Look. At. Me. Arisya. Mikayla." kata Kayden satu persatu sambil merenung wajah cantik Arisya. Dengan perlahan Arisya mengangkat wajahnya memandang kearah Kayden.
"Fuck. Kau makin cantik sekarang." kata Kayden merenung wajah Arisya lama-lama. Bergetar hebat badan Arisya kerana takut akan pandangan Kayden.
"Rileks dear. Aku takkan sentuh kau selagi kau belum sah jadi isteri aku." ujar Kayden menenangkan Arisya yang terlihat agak takut-takut dengannya.
Arisya hanya mengangguk kepala perlahan.
"A-awak. Sa-saya lapar. Errr saya nak balik boleh?" tanya Arisya. Kayden yang mendengar pertanyaan Arisya tergelak dalam hati.
"Boleh. Come aku hantar kau. Lagipula aku ada benda nak cakap dengan along kau." kata Kayden lalu dia bangun dari tempat duduknya lantas mencapai beg sandang Arisya. Arisya terpinga-pinga melihat perilaku Kayden.
Kayden mengangkat kening apabila dia melihat Arisya masih tidak bergerak lagi dari tempat duduknya.
"Kau taknak balik? Ke kau nak aku dukung sampai rumah?" tanya Kayden . Dengan kalutnya Arisya bangun dan berjalan kalau tanpa menghiraukan Kayden yang mentertawakan dirinya.
'Erghh kau malukan diri sendiri Arisya.' katanya dalam hati.
Kayden yang melihat telatah buah hatinya tergelak kecil lalu dia mengikut Arisya dari arah belakang.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
"Bro. Jom lepak. Dah lama kita tak keluar sama-sama. Lagipun Kayden dah balik dari Malaysia right." kata Amir. Uqashah mengangguk kepala tanda mengiyakan.
"Ehhh sumpah lah!! Bila masa dia balik? Aku je ke yang taktahu ni?" tanya Luth dengan nada yang seakan-akan terkejut.
Pak!
"Adoi sakit la bebal. Nanti keluar la ilmu yang aku belajar sebelum-sebelum ni." kata Luth sambil menggosok kepalanya yang sakit akibat dilibas oleh Amir.
"Kau tu yang bebal. Kayden dah bagitahu kan dalam group kita tu. Takkan kau tak baca. Itulah kau kerja bercinta je sampai member sendiri pun kau lupa." sindir Amir.
"Eleh kau jelous la tu kan sebab kau single. Buuu." ejek Luth.
"Takde maknanya aku nak jelous dengan orang yang terang-terang dah buat dosa pastu bangga pula." perli Amir pedas. Tersentap Luth selepas mendengar ayat Amir.
"Semakin sentap ya ayat kau sekarang. Kicik ulu hati aku ni tau." ujar Luth dengan bibir yang dimuncungkan.
Amir mengjulingkan matanya ke atas sebelum dia menjawab.
"Aku nak cakap bagi kau sedar Luth. Perempuan tu hanya nakkan duit kau. Mata kau dah juling ke sampaikan kau tak nampak orang yang betul-betul ikhlas sayangkan kau , setia tunggu kau sekarang. Kau jangan jadi macam aku dulu, menyesal tak sudah." nasihat Amir. Luth hanya diam.
"Aku nasihat sebab aku sayangkan kau Luth. Aku taknak kau jadi bodoh sebab cinta. Buka mata kau, tengok yang sanggup ada masa susah senang dengan kau. Bukan ada time senang je, time susah blah. Kau jangan sampai Kayden tahu, silap haribulan lagi teruk Kayden brainwash kau." kata Amir panjang lebar.
YOU ARE READING
𝑀𝑅𝑆. 𝐾𝐴𝑌𝐷𝐸𝑁 𝐿𝐸𝐸 | COMPLETE
AcciónBOOK of MRS. 👑 KAYDEN LEE , seorang lelaki yang amat beku dengan dengan semua orang tetapi berlainan pula apabila dia bersama dengan kekasih hatinya. 'Kau ni kan, jangan lari boleh tak? Aku sekeh jugak kang.' kata Hayden. Gadis itu hanya tersengih...