Bölüm Şarkıları
Rojda- Ezim Ezim
Ayfer Vardar- Gide Gide Bir Söğüde Dayandım
Yeminler edildi bu uçurumun başında.
Ya o yemini yerine getirecek beni divane edecekti ya ben onu kendime divane edecektim.Ama şimdi yalnızca akışına bırakmam gerekiyordu.Yalnızca biraz izlemeli ve tanımalıydım onu.
Nal sesleri uçurumu deldiğinde arkama baktım,benim beyaz güzel atım kaçıp yanıma gelmişti.Bizi takip mi etmişti?
"Kızım...."Koşarak yanıma geldiğinde elimi ona uzatıp sevdim."Bana mı geldin?"
(Ezim Ezim'i açarak okuyabilirsiniz.)
Bahoz ağa kollarımdan tutarak beni kendine çevirdiginde sessiz kaldım.Elleri sırtıma uzandı,belime inen duvağımı alıp yüzümü örttü."Ben açmadan bu duvağı bir daha kaldırmayacaksın.Yüzünü görmeyeceğim."
"Emrin olur ağam!"
"Bin atına."dedi Bahoz beni zerre umursamadan."Gidiyoruz."
Dediğini yaptım çünkü sahiden gitmek istiyordum buradan.Bahoz ağa da Zifiri'ye binince"Hayde!"diye bağırıp hızla sürdü atı.
Onu takip ederek önüne geçtim.Daha da hızlanarak yanıma geldiğinde ikimiz de aynı hizzadaydık.
Benimle yarışıyordu.
O siyah atıyla ben beyaz atımla gelinligim üstündeyken dolandık Mardin'de.
Koroğlu konağına geldiğimizde kapının önü kalabalıktı.Kazanlar kaynıyor yemekler dağıtılıyordu.İçeriden müzik sesleri yükseliyordu.
Adamlardan biri beni atan indirdiğinde Bahoz ağa elimi sertçe tutup canımı yakacak derecede sıkarak konağin avlusuna çekti benimZılgıtlar inletti ortalığı,silahlar patladı.
Beni peşinden sürükleyerek Ahmet ile Yasemin'in masasının hemen yanındaki gelin masasına oturttu.
"Ben diyene kadar buradan ayrılma."
Başımı salladım.Ve yanımdan misafirlere bakmak için ayrıldı
O sırada Yasemin heyecanla yanımdaki bos koltuğa oturdu."Abla iyi misin?"
"İyiyim canım."diye yalan söyledim.O da bunu biliyordu."Çok güzel bir gelin olmuşsun."
"Teşekkür ederim abla,sen de çok güzelsin."
Elini uzatıp duvağıma dokunacekken geri çekildim.Abisi duvağımi açmamam gerektiğini söylemişti.Şimdilik onu öfkelendiremezdim.
Yasemin'in elindeki kına çekti dikkatimi."Kına yakmışsın..."
"Evet,"dedi heyecanla."Güzel olmuş mu?"
"Olmuş.Sevdiğin adama varıyorsin,tabi yakacaktın eline gelin kınanı..."
"Ah abla,ben siz aliecek yaparsınız diye düşündüm ondan çağırmadım."
"Neyse,"dedim."Gereği yoktu zaten Yasemin.Bir gelin sevdiğine varınca yakar kına."
"Olur mu hiç öyle."Durup düşündükten hemen sonra ayağa kalktı."Ben halledeceğim bunu."
"Gerek yok Yasemin."
Beni dinlemeden arkasını dönüp misafirlerden bir adamla konusan abisinin yanına gitti.Gülümseyerek bir şeyler dedikten sonra abisinin koluna girerek uzaklaştılar.
Yasemin tebessümle bir seyler anlatırken Bahoz ağanın yüzü bir kaya kadar sertti.Sonunda kıza kötü bir sey demiş olacak Yasemin'in yüzü düştü ve hüsranla ayrıldı abisinin yanından.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİVANE GELİN (BERDEL)
RomanceKoroğlu soyunun biricik kızı Yasemin, bir marangozun oğluna sevdalanır. Yasemin ve Ahmet... Bu iki aşık ölmesin diye Ahmet'in reşit olmayan kardeşi Rojda'yı Yasemin'in küçük abisine isterler. Hayat o an durur Dila için. İki kardeşini de kurban ver...