"Bunu kabul edemem."diye fısıldadım."Sevmediğim bir adamla nasıl evlenmemi beklersiniz!""Bakşa yolu yok."dedi Nazif ağa."Size durup rica etmiyoruz,zorundasınız.Ya Ahmet'in canı bizim olacak ya da kızları dan biri,seç Fatih."
Babam Ahmet'e baktı.Sonra Rojda'ya ve sonra beni buldu gözleri.İstemediğimi gördü."Nasıl kıyarım?"dedi sessizce.
"Gözümün bebeği Dila'ma nasıl kıyarım."Bahoz "Baba durdur bu saçmalığı!"diye bağırdı."Kimseyi zorla gelin alacağımız yok."
"Sözünün üstüne söz söylemedim bu zamana dek Bahoz,"dedi sert bir sesle Nazif ağa."Ama bu kez farklı oğlum,bu namusumun,kızımın meselesidir!"
"Baba dedim,"
"Yeter."diye kükredi Nazif ağa."Kararını ver Fatih!"
Babamın gözünden bir damla yaş aktığını gördüm.Babalar aģlar mıydı?
Kaldığı yeri görebiliyordum."Bir köprünün ortasında gibiydi.Bir ucunda ben diğer ucunda Rojda vardı.Ahmet ise köprünün altında boğulmak üzereydi.Hangimize uzanacaktı eli?
Hangimizi kurtaracak hangimizi feda edecekti?
"Benden ne istediğinizi blir misiniz?"dedi sessizce."Xwedê alîkariya min bike..." Allahım bana yardım et...
Nazif ağa belinden çıkardığı silahın namlusuni Ahmet'e doğrulttu."Bu silah tek bir şekilde girer yerine."diye konuştu."Aksi halde kurşun oğlunun canını alır Fatih."
Ahmet'e baktım.
Kucağımda uyuttuğum,nefes seslerini dinlediğim kardeşime."Tamam."dedim sessizce.Sonra başımı eğdiğim gibi kaldırıp dim dik durdum karşılarında."Kabulumdür yeter ki kardeşimi bırakın."
Babamın şaşkınlığını soludum.Gözleri gözlerimi kucakladı.
Nazif ağa babama baktı."Kızın rıza göstermiştir Fatih,ya sen?"
"Kızım,"dedi babam,yapma der gibi,ne yapacağım ben der gibi kızım dedi."Buna nasıl izin veririm?"
"Hayır abla,"diyebildi Ahmet.
"Olmaz.Ben razıyım ölüme."Başımı iki yana salladım.
"Babam...Benim canım fedadır kardeşime.Ama canımın bir kıymeti yokmuş,ömrümü feda ederim.
Gocunmam.""Kızım..."
"Önemi yok baba,yemin ederim önemi yok.Ahmet yaşasın,bana yeter."
Babamın elini tutup içim yansa bile belli etmeden gülümsemeye çalıştım."Rıza göster babacığım,ne Ahmet'i feda ederim ne Rojda'yı."
"Ama benden seni feda etmemi istiyorsun!"
"Kardeşlerimin yoluna feda olurum baba."Elini sıktım."Size bir şey olmasın,
kabul et."Babam neredeyse iki dakika boyunca durdu,düşündü.En sonunda silahın güvenlik kilidinin açıldığını belli eden ses duyulunca"Ez razî bûm."diye konuştu.Kabul ediyorum. "Oğlumu bırak."
Koltukta oturan kim olduğunu bilmediğim hafif kilolu,beyaz şal takan kadın ayağa kalkmadan gözlerini Nazif ağaya dikti."Ağabey,"dedi yüksek sesle."Yasemin kızımızın hiçbir şeyi eksik kalmasın.Akşam üstü konağa gelsinler iki gelinin istemesi de olsun."
Zilan hanım başını iki yana salladı."Böyle mi olacaktı bu günler,ne hazırlıklar yapacaktım ben gelinime, damadıma...Ah ah!"
"Heja haklıdır Zilan."dedi Nazif ağa."Her şey usulünce olmalı."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİVANE GELİN (BERDEL)
RomanceKoroğlu soyunun biricik kızı Yasemin, bir marangozun oğluna sevdalanır. Yasemin ve Ahmet... Bu iki aşık ölmesin diye Ahmet'in reşit olmayan kardeşi Rojda'yı Yasemin'in küçük abisine isterler. Hayat o an durur Dila için. İki kardeşini de kurban ver...