Herkese Merhaba,bizz gelldikk.
Yorum yapmayı ve oy vermeyi unutmayın lütfen♠️
Keyifli okumalar. . .
♠️
Baktı Bahoz ağa.Sanki söylediklerim kara gözlerinde kurulan bir terazide tartılıyormuş gibi baktı.Bir duraksadı önce.
Durdu.Bu kez dedim,içimden.Bana inanmasını bekleyerek üzmeeceğim kendimi.
"Bu oyunların bana sökmez,asi."diye konuştu üstten üstten bakarak."Senin tehlikeli olduğunu zaten biliyordum ama bu kadarı bir insan için fazla."
"Senden ne çıkarım olabilir Bahoz ağa!"diye soludum öfkeyle."Senden ne istiyor olabilirim.Karahanlı sana ne söyledi ne anlattı bilmiyprum ama benim onda gönlüm yok.Kimseyi sevmedim ben,yüreğimi kirletmedim kimseyle.Sen ve senin gibi olan hiçbir adam benim yüreğime denk değil!"
"Sana inanmıyorum."
"İnanmanı beklemiyorum.Ben senden bir şey istemiyorum."Başımı iki yana salladım."İster inan ister inanma bu hayattaki tek dileğim sevdiklerime bir zarar gelmemesi."
"Güzel oynuyorsun çave şin,lakin ben senin gibilerini çok gördüm.Senin gözün maldan başka bir şeyde değil."
Ablam ülkenin en zengin adamlarından biriyle evliydi.Benim derdim mal olsa durmadan bana yazılan eniştemin kardeşi ile evlenirdim.Ya da Karahanlı'yı kabul ederdim.
Ama bunların hiçbirini söylemedim ona.
Gülümsedim.
"Sen öyle bil."
"Böyle bilmiş bilmiş konuşup sırıtıyorsun ya kadın,mert bir yüreğim olmasa şu dakika ayağımın altında ezerdim seni."
"Kendini mert mi sanıyorsun?Sen değil misin sevdalı iki genci bulup öldürüleceklerini bildiği n halde Nazif ağanın ayaklarının altına atan,sen değil misin sen de gönlü olmayan bir kızı gelin eden?"
"Sen değil misin Bahoz ağa beni gelinliğimle uçurumun tepesinde hayatı zindan edeceğini yeminler eden!"
"Seni kurtaracaktım."dedi ciddi bir sesle."Allah biliyor her şey dinene dek bekleyecek yeni bir hayat kurman için yollayaaktım seni bu diyardan."
"Neden yapmadın o halde!"
"Çünkü masu değilsin,çave şin.Sen masum görünen bir şeytansın.Yüzüne çarptığım fotoğraflar da o it soyu Karahanlı'nın dedikleri de bunun ıspatıdır."
"Bir adamın sözü benim sözümle denk olamaz değil mi?Bu düzenden nefret ediyorum,yemin ederim etimle kemiğimle nefret ediyorum bu saçma adaletsiz düzenden."
"Benim daletimde kadın da eşittir erkekte asi,benim gazabım yalnızca suçlu olanadır."
"Suçum ne,aşık olmak mı?"
Gözleri ateş saçtı."Kabul ediyorsun yani?"
"Hayır.Onda gönlüm yok ama eğer öyle olmuş olsaydı da suçsuzdum.Kalbim ona ait olsaydı bir suç olmazdı bu zira sen hayatımda yoktun.Sana sevdalı olduğumu hiç söylemedim,sana bir söz vermedim.Sen yoktun o halde ben Karahanlı'ya aşık ol-"
"Anma şu itin adını."
"Tüm konuştuklarımdan bunu mu-"
"Dediğin gibi olsaydı eğer yine korurdum seni,o itin ellerine düşman olmamıza rağmen sağ salim teslim ederdim seni.Ama siz ikiniz..."
"Ne!"diye bağırdım öfkeyle."Biz ne Bahoz ağa!Artık söyle şunu,çıkar dilinin altındakini,bana durmadan işlemediğim bir günahın bedelini ödetiyorsun.Söyle o günah neymiş ben de bileyim."
"Sen yediğin haltları benden iyi bilirsin asi."
"Bilmiyorum be adam bilmiyorum."
Aklıma gelenlerle durdum.Baktım kara gözlerine."Sen korkuyorsun."Korkuyorsun değil mi?"
Sessiz kaldığında gözlerimi kıstım
.
"Bana inanmaktan,güvenmekten korkuyorsun.Bana inanırsan kapılırsın,bundan korkuyorsun.""Sana kapılmak mı?Bir illet tutsa bedenimi,tek şifa sende olsa yine sana kalmam ben asi."
"Söyle,"dedim konuyu değiştirmesine izin vermeden."Söyle artık neymiş bu günah,durmadan neyin bedelini ödüyorum."
Sessiz kaldı.
"Bahoz..."diye fısıldadım güçlükle,
ellerimi uzatttım."Bak şu kınalara bindallı giymeden türküler söylemeden kurban olduğum için yakılan şu kınalara bak.Renkleri solmadan ıspatlayacağım kendimi sana.Gücüm tükenene,şu kınalar solana dek durmayacağım.""Ne deme-"
"Adaletin olduğunu söyledin..Bu mahkemede onu dinledin ama beni hiç diinlemedim Bahoz ağa.Eğer bir adaletin varsa beni de dinlemek zorundasın.Bana işlediğime inandığın günahı anlat.Yemin ederim suçsuz olduğumu ıspatlayacağım.Yüreğin varsa eğer bir parça,bana bunu çok görmezsin."
"Asi,"
"Adalet dediğin budur ağa.Anlat bana o günahı."Yanımı gösterdim."Gün doğumuna var daha,anlat bana."
Yanıma oturdu.
"Bunları bildiğine eminim,
ıspatlayamayacaksın bunu da biliyorum.Ama adaletli olmak için anlatacağım.""Seni dinliyorum."
"O it ile başından beri bir derdim yoktur benim.Aşiretleri ile de bir derdimiz yoktur ama o soysuz durmadan işlerime bulaşırdı evvelinde.
Tüm ihalelerde karşıma çıkar,işimi bozmayha çalışırdı.Düğün sabahı şirketime geldi.Seninle sevdalı olduğunu,seni bana bırakmayacağını söyledi.Başta inanmadım,sonra fotoğrafları gösterdi.Zaten seninle konuştuğunu planlarınızı anlattı.
Kardeşini kullanarak evime gireceğini mallarımı zimmetine geçirip başından beri bana düşman olan o tile beraber kaçacağınızı söyhledi.Beni de sana dokunmamam gerektiği hususunda uyaracakmış o it."Dondum.
Bu adam nasıl bir şeytandı böyle?Başından beri bu adam yüzünden zehir olmuştu hayatım.
Hala daha benden ne istiyordu,bu nasıl bir iftiraydı?
"B-ben.."diyebildim."Yemin ederim bunların hepsi yalan ağa.Annem üstüne yemin ederim.Onun dediğ-"
"Şu it soyunun adını alma ağzına dedim!"diye kükredi."Yalan da olsa sen benim soyadımı taşıyorsun kadın.Ve dahi asi,senin yeminlerinin benim terazimde yeri yoktur.Süre istedin,
ıspatlayacağım dedin.Söylediğin gibi masumsan eğer bana delil getir.""Sözlerimin bir değeri olmadığını biliyorum.Ama delil istiyorsan getireceğim sana."
"Kınalarının rengi solana dek vaktin var,"dedi.Ve masum olduğuma inandığı anlarda kullandığı o kelimeleri söyledi.
"Çave şin."Başımı salladım.
"Göreceksin."
Yapacaktım.Kendimi ona ıspatlayacak bir günahım olmadığını inandıracaktım.
"Koroğlu cehennemine geri dönme vakti geldi Bahoz ağa."
Ayağa kalktım.
"Ama unutma ben o cehennemde yandığım sürece konağın sana cennet olmasına müsaade etmem."
Arkamı dönüp Bedew'e doğru yürürken"Kadın,"dedi.
Ona döndüm.
"Kınaların,solduğunda asi.Kaderin ellerimde olacak,hep olduğu gibi."
Bölüm Sonu...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİVANE GELİN (BERDEL)
RomanceKoroğlu soyunun biricik kızı Yasemin, bir marangozun oğluna sevdalanır. Yasemin ve Ahmet... Bu iki aşık ölmesin diye Ahmet'in reşit olmayan kardeşi Rojda'yı Yasemin'in küçük abisine isterler. Hayat o an durur Dila için. İki kardeşini de kurban ver...