Merhaba biz gelldikk.
Emeğime karşılık yorum yapıp oy verirseniz mutlu olurum;)
Keyifli okumalar...
♠️
Lorin'in derin bir uykuda olduğundan emin olduktan hemen sonra,mutfağa inip bir şeyler atıştırdım.Biz gelmeden hemen önce kahvaltı yapmışlardı.
Kahvaltılıkları dolaba koyarken Ayşe girdi içeri.
"Gelin ağam,Yasemin hanımımla damat bey gelmiştir el öpmeye yukarıdalar."
Kardeşimin geldiğini duyunca sevinçle "Tamam Ayşe,çıkıyorum."dedim.
Ama içimin burkulmasına engel olamadım.Babam,annem geldi aklıma.
Muhakkak onlar da beklemişlerdir el öpmeye gitmemi.Ama bu ne gerçek bir evlilikti ne de Bahoz ağa ilemle görüşmeme izin verirdi.
İç çekerek çıktım mutfaktan.Koca konakta salona ulaşana dek yürüdüm.
Bir evin bu kadar büyük olması sinir bozucuydu sahiden.
"Kardeşim,"
Salona girdiğimde herkes buradaydı.
Ama benim gözüm bir tek bana mahçup mahçup bakan Amet'imdeydi."Ablam."dedi hızla kalkarak.Geldi derhal sarıldı.Doda doya ektim kokusunu içime,tıpkı babam gibi kokuyordu oda.
Benden ayrılır ayrılmaz sordu."İyi misin iki gözüm,canım?"
"İyiyim kuzum."Yüzünü sevdim."Sen nasılsın,siz nasılsınız esas?"
"İyiyiz ablacım."Yasemin de gelip elimi öpmek için eğildi müsade etmedim ve ona da sarıldım.
"Oturun."dedi Heja hanım."Bir gören olsa irbirinizi yıllardır görmüyorsunuz sanır."
Yasemin ve Ahmet'in hemen yanına oturdum.
"Annem nasıl,babam?Ya Rojda,bir dertleri yok değil mi ?"
"Hepsi çok iyi abla."dedi Ahmet.
Yasemin başını salladı."Bundan böyle bana emanetler abla,merak etme.""Onlara iyi bakacağından şüphem yok."dedim alınmasını istemeden ama hüznümü saklayamıyordum.
"Göremedim ya kaç gündür ondan...""Aslında biraz da bundan geldik,"dedi Yasemin.Annesine baktı."Sara yengemi de alıp öyle dönelim dedik anne,hem akşam abim onu almaya gelir ben de onu görmüş olurum."
Bana yenge dedi,ilk kez.
Bu garip hissetmeme neden olsa da isteği beni heyecenlandırmıştı.
Belki Yasemin'i kırmazlardı ve ben de ailemi görebilirdim.
"Bunu Bahoz bilir."dedi Heja hanım.
"Ben anneme sormuştum ama doğru dedin hala,Dila yengeme bu evde bir tek Bahoz ağam karışabilir."diye karşılık verdi,sana düşmez der gibi.
"Onu arayıp izin alırım birazdan."Bahoz muhtemelen izin vermeyecekti.
Çok heveslenmemeye çalıştım."Dila,"dedi Zilan hanım."Bir kahve yap,içelim."
"Peki Zilan hanım."
"Hanım diyor,kaç kere diyeceğim sana bana anne de diye!"
"Anneciğim,"dedi Yasemin tatlı tatlı."Ne zaman hazır hissederse der."Kolma girdi."Hadi kahveleri beraber yapalım yenge."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİVANE GELİN (BERDEL)
RomanceKoroğlu soyunun biricik kızı Yasemin, bir marangozun oğluna sevdalanır. Yasemin ve Ahmet... Bu iki aşık ölmesin diye Ahmet'in reşit olmayan kardeşi Rojda'yı Yasemin'in küçük abisine isterler. Hayat o an durur Dila için. İki kardeşini de kurban ver...