Yazardan...
Dila korkuya kasılan bedenini kontrol edemiyordu.
Azat geri mi dönmüştü?
Karanlıkta telefonla konuşan kişinin kim olduğu asla belli olmuyordu.
"Tamam,"dedi çıkartamadığı sesin sahibi ardından hızla oradan uzaklaşmaya başlayınca Dila duvarın ardına gizlendi.
Ayak sesleri iyice uzaklaştığında elini yüreğine götürdü genç kadın.
"Alllah'ım sen aklıma mukayet ol..."
Evden biri...
Hasibe?Ya da Dilara olabilirdi ama kimsenin de günahını alamazdı.
Ne yapacaktı şimdi? Bu kadın her kimse onu bulmalıydı. Ama bu kez akıllıca hareket etmeli ve bu işin bittiğinden emin olmalıydı.
Kadının kapıya bir kağıt bıraktığını söyllediğini hatırlıyordu.Hızla odaya döndüğünde kapıya iyice baktı ama bir şey görememişti.
Neler olduğunu anlayamıyordu az önce kapısına bir kağıt bırakıldığını düşünmüştü ama burada hiçbir şey yoktu!"Aklımı kaçıracağım,"diye konuştu kendi kendine.Neydi bu başındaki bela!Odanın kapısını açıp içeri girmeden hemen önce deri bir nefes aldı.Bir şey belli etmemeliydi, hızlıca yatağa girdiğinde düşünceler onu ele geçirmişti bile.
Yarın ailesi ile görüşecekti...
Başında bir değil bin dertti ve doğrusu bunalmıştı genç kadın.
Yıllar ona hiç iyi davranmamıştı.
Henüz bir çocukken adamın biri gelmiş ve kadının onun olduğunu iddia etmişti.Ölümlerden dönmüş yine de tutunmuştu hayata.Tam rahat bir nefes alacakken, kardeşinin sevdası, onların canı için kendini feda etmişti.Berdel ile asla tanımadığı bir adamın karısı olmuştu.Hoş bundan sonra da çilesi bitmemişken korkulu rüyası Azat geri dönmüştü.
Ne yapacaktı, bilmiyordu.
Bahoz pijamaları ile çıkıp yatağa doğru ilerlediğinde Dila kuruyan boğazını temizleyerek adama sırtını döndü. Tavanı izleyen Bahoz hem utanıyor hem de vicdanı ile boğuşuyordu.
"Dila,"dedi uzun bir sessizliğin ardından."Özür dilerim."
"Eski Dila olsa ağam,"diye konuştu genç kadın doğruları dile getirerek."Bunun önemli olmadığını söylerdi ama artık o yok. Ve bu önemli. Sen bana her o şekilde yanaşştığında ben kendimi hafif meşrep bir kadın gibi hissediyorum."
Bahoz'un içi buruldu."Ama değilsin, sen asla öyle bir kadın değilsin."
"Biliyorum ama bana hissettrdiiğin bu."
"Bir daha,"dedi Bahoz içten bir sesle."Bir daha sana bunu hissettirmemek için çabalayacağım."
"Umarım,"dedi Dila."Bak Bahoz ağa, seni anlıyorum ama biz sahiden evli değiliz ki bunu en iyi sen biliyorsun."
"Bilmem mi,"dedi Bahoz acı acı gülümseyerek."Aklımdan bir an olsun çıkmıyor Sara Dila."
Sessizlik ikisinin de dillerini bağladı bir süre. Uyumaya çalışan genç kadın başarısız olunnca tıpkı o da kocası gibi dönerek tavanı izlemeye başladı.
"Bahoz," dedi bir an sonra düşüncelerden uzaklaşmak için çırpınarak. "Yasemin'in davetine gidecek iyiz, ne konuşuldu?"
"Gideceğiz,"dedi Bahoz tebessüm ettiği sesinden belliydi."Merak etme."Kadının ailesini özlediğini düşünmüştü elbette özlemişti Dila ama karşılaşacağı kişiler ona çok kızgındı hatta kırgın.Bahoz karısının duraksaması ile şaşırdı."Gitmek istemiyor musun jinamın?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİVANE GELİN (BERDEL)
RomanceKoroğlu soyunun biricik kızı Yasemin, bir marangozun oğluna sevdalanır. Yasemin ve Ahmet... Bu iki aşık ölmesin diye Ahmet'in reşit olmayan kardeşi Rojda'yı Yasemin'in küçük abisine isterler. Hayat o an durur Dila için. İki kardeşini de kurban ver...