Ostrov

499 46 8
                                    

Z pohľadu Piper

Cestujeme už asi hodinu a stále nie je ten ostrov vidno. Už začínam pochybovať, či ideme správnym smerom. Percy musí byť tiež vyčerpaný. Najprv sa snažil uhasiť oheň na lodi a teraz hodinu v kuse poháňa loď a drží ju nad vodou.
,, Zem!''zakričí Leo. Podídem k zábradliu a uvidím...ostrov z mojej vízie. To nie. Dúfam, že tá vízia sa na tomto mieste nesplní celá. Ak tu Percy zomrie...
,, Piper, si v poriadku?''spýta sa ma Annabeth. Asi sa tvárim tak hrozne, ako sa cítim.
,, A..áno. Nič mi nie je.''
,, Určite?''tak veľmi by som jej to chcela povedať. Ak tu Percy zomrie, nikdy si to neodpustím.
,, Áno.''

Prídeme k pláži a zakotvíme loď. Annabeth s Percym vyjdú z cvičiska. Annabeth ho podopiera, ale i napriek tomu Percy ledva chodí. Je úplne zničený. Zídeme z lode na piesočnatú pláž. Percy sa okamžite zvezie k zemi. Annabeth ho oprie o strom a beží späť na loď.
,, Tento ostrov je super.''povie Leo. ,, Ak nájdem svoje náradie, loď opravím... možno tak o týždeň.''
,, O týždeň?!''povie Jason.
,, Možno o dva.''
,, O dva?!''
,, Ak to nepôjde ,možno viac.''
,, Viac?!''
,, Zasekol si sa?''
,, Zasekol?!''
,, Dobre.''
,, Dobre?!''
,, Zavrite mu už niekto hubu!''
,, Hubu?! Dobre?! Ty nie si normálny! Aténa Parthenónska sa každú chvíľu môže prepadnúť a ty povieš, že sa tam dostaneme o viac ako dva týždne?''
,, Nie. Len oprava bude trvať viac ako dva týždne.''
,, No super!''povie Jason a sadne si pod strom vedľa Percyho. Sadnem si k nemu a chytím ho za ruku.
,, Nemyslím si, že sa to stane. Aténa Parthenónska by sa nemala tak skoro prepadnúť a okrem toho nezabúdaj, že sme vycestovali o niekoľko týždňov skôr. Takže príchod vychádza približne rovnako.''poviem.
,, Iba cesta z Ríma do Atén nám trvala osemnásť dní. Teraz sme ...ani neviem kde. Niekde uprostred Atlantického oceána.'' Povie Jason. ,, Pri najlepšom sa tam dostaneme o dva mesiace.''
,, A je tu ešte niečo horšie!''zakričí Grover z lode. ,, Nemáme skoro žiadne zásoby. Možno , a to iba ak sa uskromníme, nám vystačia na štyri dni.''
,, Na štyri dni?!''povie Jason.
,, Zase začína?! Ak mu teraz niekto nezavrie hubu, tak to spravím ja. Ale ten spôsob, akým to urobím, sa mu páčiť nebude.''povie Leo.
,, Prestaňte!''povie Annabeth a beží z lode priamo k Percymu. Nadvyhne mu hlavu a dá ambróziu. Percy ledva prehĺta.
,, Mám nápad.''povie Annabeth. ,, Možno sa vám nebude páčiť, ale myslím, že inú možnosť nemáme. Jedlo by sme tu možno našli, ale pitnú vodu...pochybujem.''
,, O čo ide?''spýtam sa.
,, Našla som dve zlaté drachny, takže môžeme zavolať do tábora. Mohli by nám po niekom poslať zásoby. Sme asi dva dni cesty od tábora pre pegasa. Vodu máme približne na tri dni. Takže akurát sa k nám dostanú.''
,, Kedy si stihla vymyslieť celý plán ako prežiť?''spýta sa Leo.
,, Už ju poznáš dosť dlho a stále sa čuduješ?''povie Grover.
,, Ale ako vytvoríme dúhu?''spýta sa Frank.
,, Percy, mohol by si...?''poprosí ho Annabeth. ,, Už len toto a potom už budeš oddychovať. Sľubujem.''pobozkám ho. Percy zdvihne ruku, zavrie oči a sústredí sa. Zrazu pred nami vznikne dúha.
,, Ó bohyňa Iris, prijmi moju obetu. Tábor polokrvných, farmové cesty, Long Island, New York , Cheirón.''povie Annabeth a pred nami uvidíme jedáleň plnú táborníkov. Všetky oči sa pozrú na nás.
,, Cheirón, potrebujeme pomoc.''začne Annabeth.
,, Čo sa stalo?''
,, Dostali sme sa do búrky. Loď je zničená a dochádzajú nám zásoby. Leo vraví, že to opraví, ale bude to chvíľu trvať.''
,, Ako dlho?''
,, Niečo cez dva týždne. Potrebujeme zásoby. Prišli sme skoro o všetko.''
,, Kde ste?''
,, Na nejakom ostrove. Neviem presne.''
,, Je tam Percy? Nech povie súradnice.''
,, Áno, ale myslím, že toho nebude schopný.'' Annabeth ustúpi ,aby bolo vidieť na Percyho.
,, Čo sa mu stalo?''
,, To je na dlho. Pošlite nám niekoho. Prosím.''
,, Potrebujeme súradnice.''povie Cheirón a spojenie sa preruší.
,, Kde je tá druhá drachna?''spýta sa Annabeth. Podám jej ju a uvidím, že Percy sa snaží postaviť. Annabeth k nemu pribehne.
,, Zvládnem to.''povie Percy a odkráča k vode.
,, Tridsaťsedem stupňov, štyridsaťdeväť minút severnej geografickej šírky a päťdesiatpäť stupňov, šesť minút západnej dĺžky.'' Povie, klesne na kolená a vlezie do vody.
,, Rýchlo ,Piper!''povie a vezme si odo mňa hrachu.
,, Percy,''osloví ho a ani nemusí dokončiť. Percy znovu vytvorí dúhu. Annabeth zopakuje predchádzajúcu adresu a pred nami sa zjaví Cheirón. Nadiktuje mu súradnice a obraz znovu zmizne.

Z pohľadu Annabeth

Dúfam, že sa to podarí a dostanú sa k nám včas. Nechcem, aby sa tu niekomu niečo stalo. Začína sa stmievať. Mám pocit akoby prešiel minimálne týždeň ,a to sme odišli iba dnes doobeda. Za ten čas sa toho už udialo dosť. Sedíme pri Argu II, pod prístreškom z paliem, ktorý postavili chlapci. Rozdelili sme si jedlo a teraz sa chystáme spať. Jason a Piper sa usalašili pri ohni, ktorý zažal Leo. On si tam ľahol tiež, pretože ,jeho ohnivé dieťatko musí byť pri ockovi, a Frank s Groverom si ľahli pod provizórny prístrešok. No nie všetci majú to šťastie, že môžu spať. Percy sa jedla ani nedotkol a spánok nemá ani na mysli. Odkedy vošiel do vody ,nevyliezol odtiaľ. Vraj nie som hladný, budem strážiť, už mi je lepšie... takéto argumenty na mňa neplatia. Viem, že ho niečo trápi, no neviem čo. Sedí vo vode a hľadí na mesiac. Už ma to prestáva baviť. Nemôžem spať ,a tak si k nemu prisadnem.
,, Ahoj. Prečo nespíš?''spýta sa, keď na uvidí.
,, Nemôžem.''
,, To sme na tom rovnako.''
,, Ako sa cítiš?''
,, Už lepšie. Zajtra budem v pohode.''povie a zase sa zahľadí na mesiac.
,, Na čo myslíš?''
,, Úprimne? Ani neviem. Preháňa sa mi v hlave toľko vecí...''nedopovie.
,, Akých?''
,, Zlých. A smutných. Myslel som na Boba a Damasena, Tartar, Titanov, Gigantov a na to, čo sa dialo v poslednom čase.''
,, Čo presne máš na mysli?''
Nadýchne sa. ,, Tá búrka sa mi nezdala.''povie, ale myslím, že myslel na niečo iné. ,, Bola až príliš silná. A prečo nepršalo?''
,, Teraz na to nemysli. Mal by si niečo zjesť.''
,, Nie. Myslím, že teraz do seba nedostanem ani hlt.''chytím ho za ruku a opriem si hlavu a jeho plece. Jednou rukou ma objíme.
,, Môžem zostať pri tebe?''spýtam sa ho.
,, Budem rád.''

Trantadadá a ďalšia kapitola ju tu:-) som rada, že to čítate, vote aj za komenty:-) (robte to aj ďalej ;-) )
Prepáčte za chyby a zatiaľ Bey:-):-):-)

ŽIVOT POLOBOHOVWhere stories live. Discover now