A hónapok csiga lassúsággal kúsztak. A lágy, mégis hűvös őszi időt felváltotta a csípős, lassan már fagyos november. Elmúlt az október és magával vitte az izgalmas Halloweenjét is. A fiatalok mindig nagy örömmel várják az ünnepet. Vagyis. Majdnem minden fiatal. Lisnek a legnagyobb terve annyi volt, hogy megnéz egy horrorfilmet és az, amúgy kisgyerekeknek kirakott édességből nassolt volna, de valaki keresztbe húzta a számításit.
A szokásos unalmas órákon ült, kivételesen egyedül, mert Munson nem jött iskolába. Szokatlan érzés volt a lánynak, hiszen mindig csak egy idegesítő dilisként tekintett rá, de most, hogy nem volt ott, nem piszkálja a hülyébbnél hülyébb ötleteivel és gondolataival, mintha hiányzott volna neki. Á kit akar átverni, biztos csak éhes. - ilyen gondolatok keringtek a fejében, mikor az irodalom tanár hirtelen felszólította.
-Ms. Grey! Látom nagyon belemélyedt a.. tanulásba. - kereste a megfelelő szavakat, hogy mégis mivel égethetné be a lányt. Pechére, aki figyelt is a tanárnőre, leszarja, hogy éppen kit spécizett ki. És kezdődhetett az unalomból jött feleltetés. - Meg tudná mondani, hogy ki az írója a Büszkeség és balítéletnek?
-Jane Austin. - vágta rá a lány.
-Ki volt Szapphó? - érkezett a következő kérdés.
-Egy ókori görög írónő, aki egyenjogú író lehetett a férfiakkal.
-Nem volt benne a tankönyvben, de említettem. Ki volt a Frankenstein regény szerzője?
-Mary.. - akadt meg a nő nevével. - Shelley?
-Mondjon a Brontë testvérektől egy-egy művet!
-Shirley, Üvöltő szelek és Agnes Grey.
-Remek. Ha megtudja mondani mi a közös az alábbi szerzőkben megkapja az ötöst.
-Mindegyikük nő volt, - kezdte a magyarázást. - ami az ő idejükben megnehezítette őket az írásban. A 18-19. században, mikor a legtöbbjük élt, csak olyan műveket adtak ki, amiben a női főszereplő a könyv végén vagy férjhez megy vagy meghal. Ezzel beskatulyázva őket, akár egy olyan történetbe, amit ők nem is úgy terveztek volna. Viszont az előbb említett írónők mind úttörők a maguk módján. Szapphó a kora egyetlen fennmaradt költőnője. Mary Shelley megalkotta a valaha létező legjobb kitalált szörnyet. Jane Austin és a Brontë nővérek pedig a brit romantikus regények nagykövetei.
-Szép gondolatok Ms. Grey! Máskor azért legyen szíves figyelni az órámon!
-Bocsánat tanárnő!
-Mint azt Ms. Greytől hallottuk, mind kimagasló női irodalmi személyek voltak. - folytatta a tanárnő az órát. Nyílt titok volt az iskolában, hogy a tanárnő mekkora feminista. A fiúk nem bírták ezért, a lányok egy része nem bírta őt, mert a fiúk nem bírják, de ott volt az a kis maradék. Nagyrészük lány volt, de akadt köztük pár nyomibb fiú is, aki nem a kosárcsapat tagja és nem is akar az lenni. Más néven a dilis lúzerek. Ja. A középiskola már csak ilyen. Ha nem akarsz tartozni a mások által "menőnek" beállított dolgoknak egyből pancser leszel. Hát, Lisa büszke oszlopos tagja volt a lúzereknek és nem is tervezett változtatni rajta. Minek? Kilenc hónap és vége a sulinak.
Szünetben Jason Carvel és a haverjai büszkén hirdették, hogy Halloweeni buli lesz Jason házában és mivel ő, olyan nagylelkű - szó szerint ezt mondta - mindenkit meghív a buliba. De jó.Most ugorjunk pár napot előre az időben. Október 28-ára. Egy hétfői napra. Eddie Munson volt olyan kedves és megjelent az iskolában.
-Miről maradtam le, hercegnő? - kérdezte a lánytól matekon.
-Semmi érdekes. Feleltetések, unalmas szünetek, Halloweeni buli Jasonnél... - kezdte sorolni a neki érdektelen infókat, de a fiúnak valami az eszébe szállt.
-Várj, várj, várj! Te honnan tudsz Jason bulijáról? Nem sértésből, de a mi súly csoportunk sosem tud egy buliról sem.
-Erre mindenkit meghívott. - mondta a lány miközben sikerült befejeznie egy képletet, amit a fiú egyből le is másolt.
-Hogy mi van? Persze, hogy ilyenkor nem vagyok suliban. - forgatta a szemét és elkezdte másolni a következő képletet is.
-Téged érdekel? - kérdezte Lis a fiúra kapva a tekintetét.
-Még szép, hogy érdekel. Ingyen pia és még árulni is tudok. Ráadásul neked is el kéne jönnöd!
-Inkább kihagyom.
-Miért tök jó lenne. Én is ott lennék. - mosolygott a lányra.
-Igen, ezért sem megyek.
-Most miért? Tök jó lenne. Egy kicsit lazítanál. Várj, te tudsz olyat? Vagy mindig ilyen zsörtös, parti ellenes vagy? - kérdezte mosolyát rejtegetve. Lis rácsapott a vállára, de nem tudta titkolni a mosolyát.
-Nem jött be. - tolta a fiú elé a füzetét.
-Hm. Pedig azt hittem ez be fog válni. - kezdte el bemásolni a maradékot. Megegyeztek. Lis csinálja helyette a matekot, ő pedig hozza neki heti egyszer az ingyen drogot.
Hamar végeztek, mint mindig. Lis unalmában elkezdett rajzolni Eddie karjára.
-Mit csinálsz? - kérdezte a fiú.
-Rajzolok.
-Azt látom, de miért pont a karomon? - válasznak csak egy vállrándítást kapott. Mikor a csengő megszólalt Lis is befejezte a rajzát, ami Munson jobb alkarján terült el. Egy adag denevért rajzolt a fiúra, akinek nagyon tetszett az alkotás.
-Pénteken valami csiniben legyél, hercegnő. Fél nyolcra érted megyek.
-De mondtam, hogy én nem megyek!
Nem kapott választ és a hét maradék részében a fiút is kevesebbet látta. Bár ezen az is segített, hogy csütörtökön már az őszi szünetet élvezhették.
Pénteken Eddie időben érkezett. Aki nem ismeri azt hinné, hogy nem vett fel jelmezt, mert a szokásos bőrkabátja volt rajta, egy szűk, női, fekete fehér kockás cicanadrággal. A bőr kabát alatt egy Iron Maiden-es pólót viselt.
-Kinek öltöztél? - kérdezte Lis mosolyogva. Pontosan tudta, hogy kinek öltözött be.
-Nem egyértelmű? - tárta szét a bőrkabátját.
-Csak nem Steve Harris? - tettette magát.
-És te? - nézett végig a lányon és tényleg nem tudta, vajon minek öltözött be a lány.
-A Pokol tüze első számú rajongója. Mivel ilyen a valóságban nincs elég menőnek tűnt. - húzta szét a vastag farmerkabátját, hogy megmutassa a Dustintól lenyúlt pólót.
-Ha ha, - forgatta a szemét a fiú, majd hirtelen elmosolyodott. - nem is áll olyan rosszul. De van nálam valami, ami jobban illene hozzád. Szabad?
Lis rábólintott és Eddie már az autójához is rohant, ahol vadul keresni kezdett.. valamit. Egyszer csak diadalittasan felkiáltott és egy fekete alapon fehér pólóval jelent meg.
-Hercegnő. - nyújtotta át a pólót.
-Korhadó koporsó? - olvasta fel a pólóra nyomott szöveget. - A bandád?
-Igen. - mondta büszkén a fiú.
-Gyere be, amíg átcserélem. - kezdte el húzni maga után a fiút.
-Biztos vagy benne?
-Te adtad a pólót, most már átcserélem.
-Nem arra gondolok. - állt meg hirtelen Munson. - A szülők általában frászt kapnak a kinézetemtől és akkor még a gyerekük közelében sem voltam.
-Te most félsz?
-Nem! - vágta rá túl hirtelen.
-Aham. Hát megnyugodhatsz, a szüleim St. Louis-ban vannak úgyhogy nem kell félned. - indultak el újra a ház felé.
-És Hendersonék? - állt meg a fiú megint. Lis még soha nem látta ilyennek.
-Az apja kiskorában lelépett, a nagynéném meg dolgozik szóval tényleg nincs mitől félned.
Beléptek a házba, ahol Dustin a televíziót bámulta.
-Miért fogjátok egymás kezét? - kérdezte csak egy pillanatra a belépőkre tekintve, akik meg is feledkeztem erről az apróságról.
-Visszakapod a pólód. - mondta neki Lis és elindult az emelet felé. A szobája ajtaját becsukva kezdett el átöltözni. Mikor felvette a pólót gyorsan átrohant a fürdőszobába, hogy megnézhesse, hogyan néz ki. Elégedett volt az eredménnyel, amíg meg nem látta a nagynénje smink készletét. Soha nem szerette a túlzott sminkelés, de egyszer élünk alapon felkent egy adag vörös rúzst a szájára és - mivel nem talált sötétebbet - sötét kék szemfestéket vitt fel a szemhéjára.
Lent Eddie és Dustin beszélgettek mikor megjelent. Eddie úgy érezte mindjárt kiugrik a szíve, ahogy lassított felvételben látta a lány érkezését.
-Menőn nézel ki. - ez volt az első értelmes gondolata, amit persze egyből meg is bánt, hogy kimondott.A buli végül is nem volt nagy szám. Eddie nem ivott, de egy adag pénzt keresett. Mikor már mindketten úgy látták, akkor leléptek. Elmentek egy olyan helyre ahol senki nem zavarhatja őket. A mezőn, ahol egy hasonló éjszakán beszéltek.
Eddie meglepetéssel készült a lánynak, aki még mielőtt megtudta volna, hogy mi az elkezdett tiltakozni, hogy nem fogadhatja el. Munson feltűrte a kabátja ujját és ott virított Lis rajza, a denevérek csak most már tetoválásként.
-Te bolond vagy! Mennyibe került ez neked? - akadt ki teljesen.
-Csak egy ajándék füves Ricktől.
YOU ARE READING
𝑀𝑒𝑠𝑠𝑧𝑒 𝑚𝑒́𝑔 𝑎 ℎ𝑎𝑗𝑛𝑎𝑙✓
FanfictionLis élete elég nehéz volt otthon, a nagyvárosban. Az osztálytársai ki nem állhatták. A lánynak a végzős évére minden "összejött". Egyik kórházból járt a másikba válaszok nélkül, mikor is egy nem várt hír fogatta. Nem szeretett volna a nyomasztó köze...