2: slib

48 6 2
                                    

V táboře bylo už dávno ticho. Byla hluboká noc, a tak nebylo divu, že jediným bdělým jedincem byl Dítě Kukuřice, hlídající spící tábor. Tedy on se spící zdál, ale Telka s Cestovatelem věděli, že na ně kamarádi v doupěti mučedníků čekají ještě vzhůru. Oba se ale nejdřív museli rozloučit se skvadrou ze shromáždění a dát dobrou noc. I mírně zdrceně se museli tvářit, vzhledem k tématu na shromáždění probíraném, ale už už se těšili, až vypadnou vše vyslepičit zbytku bandy.

Téma k probírání bylo žhavé, a tak s tím neotáleli a hned do doupěte mučedníků zamířili. Tam opravdu byli ještě všichni vzhůru, a věnovali se vlastní zábavě s durmanem. Žádná šanta, přátelé, teď letí durman! A to díky znalostem Spánka, který je zase pochytil od jejich bláznivé doktorky. Sám si vzal většinou jen málo omamných látek, ale vždy se ujišťoval, že kamarádi mají dostatek. A tak to má být!

,,Hej, hej hej! Jak bylo na shromáždění?" vyhrkla Automobilová Nehoda hned, jak Cestovatele s Telkou zahlédla. Pak se zarazila, protože si uvědomila, že možná až moc křičela. ,,Ups." Všichni ostatní zbystřili slechy a oba příchozí uvítali letmými úsměvy.

,,Dostal jsem pochvalu za dobrý chování!" To bylo to první, s čím se musel Telka své sestře svěřit. Ta se zakřenila až se jí očka rozzářila. No, zatím nebylo být na co pyšná, ale i přesto nejspíš byla.

,,Vlastně jsme pochvalu dostali oba dva," odkašlal si Cestovatel. Myslel si, že mezi nimi panuje jen přátelská rivalita, ale kdesi v hloubi duše tomu nevěřil. Kdesi v hloubce duše ho Telka neuvěřitelně vytáčel a sral. Jen těžko by své pocity ale odůvodnil, proto musel držet jazyk za zuby a namlouvat si něco jiného.

Už po téhle větě poznal na ksichtě Telky, jak je z tohoto faktu otrávený – on by chtěl být sólo hvězda, to je jasné. Cestovatel ale také, tak to je pak těžké. ,,Super! Aspoň, že nám neděláte ostudu!" To se ozval Probdělý Spánek, nesmělý týpek, který snad v životě neřekl sprosté slovo. A kdyby ho snad řekl, bylo by jasný, že se zeměkoule zastavila. ,,Ale co ten kojot?" Cestovatel byl šťasten, že se konverzace stočila správným směrem.

,,Je to v hajzlu. Velitelé si s ním moc neví rady," svěřil své prvotní dojmy. Moc dobře věděl, že si sice s kojotem nevědí rady, ale dělají možné maximum. Teď nic víc nejspíš dělat nejde. A oni tomu plánují jen trochu pomoci. Pomůžou s vyšetřováním, neoficiálně. To jim nemůže mít nikdo za zlé, ne?

,,Neví takřka nic! A hlavně nic nechtěj proti němu podnikat!" Telka měl zase tu svou realitu, ve které vše šlapalo podle jeho scénáře. A Nehoda ho úplně hltala očima. Její bratr byl pro ní očividně velkým vzorem.

,,Spíš nemají co proti němu podnikat. Ale my jsme přišli s řešením – zapojíme se do vyšetřování, tajně," vyslovil to konečně Cestovatel. Musel ten nápad vyslovit rychle, než by ho mohl Telka předehnat. Jak to řekl, všichni nastražili uši ještě víc! Zdvořilý Woody, Automobilová Nehoda, Probdělý Spánek i Zkrocená Hora, ti všichni se zajímali, jaké vyšetřování se bude podnikat. A přesně tenhle zájem svých kolegů Cestovatel miloval. Tak hrozně rád byl středem pozornosti!

,,Uděláme si vlastní hlídky, kde budeme hledat stopy po kojotovi! Toho pak vypátráme a pořádně mu vyprášíme kožich!" Telka opětovně Cestovateli sebral primetime. Ten si zavrčel pod fousky.

,,Samozřejmě ty důkazy pak předložíme dospělým, a až potom mu vyprášíme kožich." Opravil Cestovatel vrstevníka.

,,No, jistě!" opravil Telka i sám sebe, ale Cestovatel mu viděl až do hlubin duše, kde lhal. Kecal, protože nejspíš toužil po tom nakopat kojotovi vlastnoručně prdel. Teď by mu jí třeba nenakopal, ale až se ještě zvedne jeho sebevědomí, tak by pravděpodobně neváhal. To je ale v daleké budoucnosti, a Cestovatel nevěřil, že tohle jejich vyšetřování potrvá nějak dlouho. Jak jen se mýlil, no jéje.

,,To zní cool!" ozval se Zdvořilý Woody. Tenhle kocour byl v mnoha ohledech divoch, v jiných ohledech trochu pablb. Hltal vtipy Telky po douškách, a zodpovědnosti zatím moc neměl. Mnohdy ani na trénink nedorazil, a pak dostal sprda. Kromě toho to byl ale týpek s dobrými úmysly.

,,To zní nebezpečně," namítl Zkrocená Hora, a Spánek vedle něj mlčky přikývl.

,,Když nebudeme kravit, tak to nebezpečné nebude. Budeme dělat hlídky po třech, a hlavně budeme hledat jen důkazy. Bude to ok, když každý z nás nebude dělat něco jiného," myslel si Cestovatel, a samozřejmě přitom koukl po Telkovi. ,,Můžeme začít klidně hned zítra – začnu se Spánkem a Horou, a pak se můžeme prostřídat."

,,To by šlo," souhlasil Telka. Nejspíš byl hepy, že to takto Cestovatel rozřadil, ale najevo to nedal. Ty promlčené vzájemné nesympatie se občas vznášely kolem. ,,Zítra v noci tedy začne naše vyšetřování! Amen. Teď si slibme, že to dotáhnem do konce a vyřešíme to! Dostanem toho kojota!" Na tato slova Telky musel Cestovatel opět protočit oči v sloup. Zas ta jeho sci-fi realita! Ke všemu vykročil packou, a očekával, že každý slib stvrdí tím, že k němu packu přidá.

,,Hlavně si slibme, že na sebe dáme pozor, a nedovolíme, aby se komukoli z nás něco stalo." Cestovatel přidal svou packu. Měl trochu jinou představu o vyšetřování, ale ta se sešla se souhlasnými pokyvy hlavou.

,,To zní rozumně, já jsem pro," přidal packu Spánek, po něm Nehoda, Woody, a nakonec i Hora. Slib byl zpečetěn, jen každý ho bral trochu jinak. Někdo vážněji, někdo méně. Je to slib, ale je to dětský slib, tak těžko říct, jak je hodno ho brát seriozně. Děcka si k tomu ještě zazpívala písničku Stand By Me, která se hodí ovšem tématicky. Každý si zazpíval jednu sloku a bylo! Teď teprve slib pocítili i v kostech.

Jakmile skončili, Telka si odkašlal a pravil: ,,Tak, teď nám nabídněte trochu durmanu, hm?" Pár jedinců se uchechtlo, dokonce i Cestovatel. Ano, trocha těch zdravotně nezávadných drog nikomu neublíží, ne? Je potřeba si to mládí trochu užít, a jak jinak, než takto? Třeba zrovna on nijak jinak nehrešil! Kromě ještě toho vymyšleného vyšetřování, no. To je ale pro dobro věci! A pro jeho dobro. Chce si tím u velitele šplhnout, o tom není pochyb.

Probdělý Spánek jim podal pár usušených lístků durmanu, a tím pokračovala noc. Nad ránem šli ale všichni spát, protože musejí vstávat na trénink, a jsou víceméně zodpovědní. Kromě Woodyho, který ale drogám úplně přehnaně neholdoval, takže byl brzy také unavený. Někteří na slib zapomněli už té noci, ale jiní na něj nezapomenou nikdy...

Přímořskej klan: Stůj při mněKde žijí příběhy. Začni objevovat