Sobota večer, čas hlídky, kterou měl na starost Cestovatel s Telkou a Horou. Nehoda však měla mnohem lepší nápad, jak strávit sobotní noc. Ještě, než se skupinka na hlídku odebrala, si všechny odchytila v mučednickém doupěti. Hlídka se připravovala, a ostatní byli v peleších.
,,Přátelé! Mám skvělý nápad, jak strávit dnešní večer!" Zvolala, a Telka si s povzdechem uštědřil facepalm. ,,Vykašlete se dnes na hlídku, dáme si stmelovák! Už jsme dlouho nikde společně nebyli, a teď je to vůbec potřeba, když jsou vztahy mezi námi trochu pochroumané!"
,,Stmelovák? A to si jak představuješ? Měli bychom se spíš soustředit na střádání stop o kojotovi," namítl Cestovatel s přimhouřenými oky. Nechápal, co to Nehoda zas vymýšlí.
,,Ale tyhle hlídky nám zatím žádný výsledky nepřinesly, tak proč si neužít večer v kolektivu? Teambuilding je potřeba!" oponovala Nehoda. Výjimečně se na to ani její bratr netvářil. ,,Mohli bychom na vrakoviště, společně si zazpívat a užít si trochu šanty!"
,,Já nikam nejdu, už jsem ti to říkal," protočil oči vsloup Telka. Je rád, že nějak přežívá ty hlídky, natož se jít někam 'bavit'.
,,A proč jako? Ty to potřebuješ jako sůl!" Aha, sourozenecká hádka? Nehoda si zkrátka hodlala tuhle aktivitu prosadit.
Telka jí propálil pohledem. ,,Jsem zfetovanej bylinkama na bolest, který jsem vyfasoval od Plyšákový. To abych zvládl vstát na trénink s Dítětem. Díky někomu mám totiž držku v ustavičným ohni," podíval se po Cestovateli. Ten protočil panenky. Po té jeho strohé omluvě se mu omluvil ještě jednou, ale očividně to bylo málo. Jak jinak.
,,Fajn, tak si tu zůstaň! Co si myslí Cestovatel?" zaměřila se Nehoda na vrstevníka, který míval většinou hlavní slovo. Ten nevěděl. Nebyl z toho nápadu nějak odvázaný, ale možná by jim to opravdu trochu prospělo. Soustředit se taky na něco jiného, než na kojota a všechny ty sračky.
,,Je mi to jedno. Odhlasujme to. Kdo je tedy pro, aby se šlo 'stmelovat'?" ptal se Cestovatel, a neočekával příliš velký zájem, ale byl většinový. Nehoda zvedla samozřejmě pohotově packu, také Woody, i Hora. Ten se sice tvářil nejistě, ale packu zvedl. To bylo tedy zapeklité, protože polovina členů byla pro. Než ale došlo na nějaké řešení, zvedl packu i Spánek. Z jeho výrazu se nedalo vyčíst, co si myslí. Pak zvedl packu i Cestovatel a uchechtl se. Nemínil zůstal posledním, kdo tu packu nezvedne. Ať si ostatní nemyslí, že míní kazit zábavu. ,,Zdá se, že jsme tě přehlasovali," pronesl k Telkovi s úšklebkem.
Telka si odfrkl. ,,Fajn. Ale jestli tam budou ti debílci z orelbělohlavého klanu, tak odcházím," pronesl a byl na odchodu. ,,Pojďte teda." Pobídka ostatní zvedla z pelechů.
,,Kdo bere šantu?" ptala se ještě rychle Nehoda. Hlavně ta musí být zaopatřená, jinak bude zábava jen poloviční.
,,Já tu ještě něco mám," ujistil jí Spánek, když zkontroloval své zásoby. To byly tedy zásoby hlavně pro ostatní, protože on se tomu oddával jen minimálně. Včerejší oddávání se durmanu s Cestovatelem je výjimkou, ehm. Navíc durman je trochu jiný, lepší. Docela se s ním včera pobavili – rozproudil konverzaci o alternativních vesmírech a mimozemských civilizacích. Ani jeden si ale přesně nepamatoval, jak ta konverzace zněla. A jak se vlastně dostali zpět do tábora? To už si taky nepamatovali.
No a tak se šlo. Mučedníci se potichu vykradli z tábora, a zamířili směrem k vrakovišti. Doufali, že tam orelbělohlavští nebudou, protože to by pak nebyla žádná zábava. Telka doufal, že nikdo neokupuje zase jeho auto – on si to zkontroluje, a pozná to! Pozná, jestli v tom autě seděl někdo, kdo neměl! A pak začne rodeo. Sice chtěl kvůli svému zranění nejlépe zůstat v táboře, ale když se všichni rozhodli jít, nemohl je nechat. Měl by pak syndrom fomo.
ČTEŠ
Přímořskej klan: Stůj při mně
FanfictionPřináším vám další příběh z kroniky klanu Přímořského! Mezi klany se šíří velké nepokoje - kočky jsou terorizovány záhadným kojotem, který vraždí déle jak měsíc. Parta mučedníků z Přímořského klanu je rozhodnuta spojit své síly a přijít tomu na klou...