Cestovatel se vzbudil až po sobotní půlnoci, takže v neděli nad ránem. To byl v limbu skoro dvacet hodin, což bylo slušné. Hlavní ale bylo, že se probudil. Plyšáková v tu dobu ukazovala Spánkovi nějaké léčivo právě pro jmenovaného pacienta. Tím, jak si šli odpočinout během odpoledne, tak nyní nebyli ani tak unavení. Spánek už dokázal Plyšákovou v klidu vnímat a všechno si zapisoval do kůry mozkové. Nerad by pochybil, a proto se přemluvil k maximální spolupráci.
,,Prostě mu to schováš do toho předkousaného masa, ok? Nejspíš se mu moc jíst nebude chtít, ale bylinky si vzít musí," opakovala mu Plyšáková už asi podruhé. A Spánek opětovně vše odkýval. Ano, jeho mozek tyto informace pobíral. ,,Zatím to bude tvůj jediný úkol. Já se postarám o převazy a desinfekci nohy." Takto mezi ně rozdělila povinnosti.
Spánek to zamumláním odsouhlasil. ,,A budu potom dělat převazy i já?" ptal se, protože chtěl pomoct opravdu maximálně. Zatím ale nebylo třeba se do toho hrnout takto po hlavě. Zatím nebyl úspěšný ani s tím krmením, když Cestovatel stále spal, he?
,,Třeba? Až si budu jistá, že po tobě nevystartuje, tak možná. Teď by mohl být trochu reaktivní! Ale neber si to osobně, jen ho to bolí," mňoukla Plyšáková a Spánek si povzdechl. No jo, těžko říct, jak by ustál, kdyby po něm Cestovatel vyjel. Jasný, není to osobní, ale je těžký si to uvědomit.
Z myšlenek je vyrušilo tiché mňoukání z místnosti vedlejší, čili JIPky. Plyšáková i Spánek hned nastražili uši. ,,A hle! Šípková Růženka se probudila!" pousmála se Plyšáková na svého učně, který se skoro okamžitě rozjasnil. ,,Pojďme," pobídla Spánka a šla se přesunout na JIPku. Cestovatele dali na lůžko nejblíže k východu do tábora. I tak byl ale krytý menšími šutry, aby ho kde kdo neočumoval. Měl tam hezké závětří.
Na pohled nevypadal moc dobře, ale měl zvednutou hlavu, a vcelku živě sledoval příchozí soudruhy. ,,Ránko, milánku," pozdravila ho Plyšáková. ,,Tak, jak se cítíme?" Přišla až k němu, a sedla si. Spánek zůstal stát opodál.
,,Na hovno," zamumlal Cestovatel. Aha, výborně! Mluví! To je dobré znamení.
,,To se vsadím," mňoukla Plyšáková a pak mu sáhla na uši. Cestovatel se nechal. ,,Hm, zdá se, že máš zvýšenou teplotu. Nevadí, léky dostaneš po převazu. Hlavně se tě nesmí zmocnit infekce," usoudila a přesunula se k jeho operované noze. Měl to vydesinfikováno alkoholem, ovšem, a převázáno pavučinami s listy dobromysle. To by mělo zabránit infekci, ale pokud měl horečku, mohlo být už pozdě. ,,Spánku, přines prosím novou změť pavučin a listy dobromysle. Čumáček ti podá flašku ginu," poprosila svého učně. Ach, ani při léčení nezapomínala na své imaginární pomocníčky, krásné! Spánek se samozřejmě hned vydal splnit rozkaz své učitelky.
Jak Plyšáková začala Cestovateli starý obvaz sundávat, z hrdla se mu ozývalo tiché vrčení. ,,Ale! Ty mi vyhrožuješ?" uchechtla se. ,,Dělám to pro tvoje dobro, neboj se." Pokračovala s převazem. Cestovatel se utišil. Netvářil se nadšeně, ale to by se netvářil na jeho místě asi nikdo. Když mu obvaz sundala, zhodnotila stav jeho rány. Na poměry této přespolní ordinace vcelku slušný. Ještě hodně dlouho to bude vypadat hrozně, ale hlavní bylo, aby nezačala odumírat tkáň kolem. A aby se tam neudělal zánět. Ani jedno se zatím nezdálo být realitou, což bylo dobře. Když se vrátil Spánek se vším potřebným, mohla se vrhnout na převaz nový. To se teprve Cestovatel cukal! Plyšáková to ale čekala, hlavně při desinfekci, takže nějaké jeho starty zastavila už v počátku.
,,Spánku, dones ještě tu medicínku!" prosila ho, když už byla s převazem skoro hotová. Spánek splnil i tento rozkaz. Přinesl kousek masa rozkousaného na kaši. Přinesl to na listu dobromysle, a bylo to plné mňaminek typu tymián a voňatka. Docela hezky to vonělo, vzhledem k tomu, že tyto bylinky se používají i k vaření, takže by to mohl týpek sníst. Když mu to však Spánek donesl, Cestovatel se na to ani nepodíval. Pohled upřel na Plyšákovou, která právě skončila s převazem. ,,No? Tohle hezky spapej. I s tím listem, nejlépe! Chápu, že je ti zle, ale nemáš toho moc, a sníst to prostě musíš, jinak budeš kaput, kapišto?"
ČTEŠ
Přímořskej klan: Stůj při mně
FanfictionPřináším vám další příběh z kroniky klanu Přímořského! Mezi klany se šíří velké nepokoje - kočky jsou terorizovány záhadným kojotem, který vraždí déle jak měsíc. Parta mučedníků z Přímořského klanu je rozhodnuta spojit své síly a přijít tomu na klou...