16: Plyšáková v akci

29 5 7
                                    

Hoši šli cestou do tábora nejdříve úplně mlčky. Cestovatel byl ponořený do svých myšlenek ohledně toho, co se právě stalo. A Telka se soustředil na bolest, kterou mu ten debílek vedle způsobil. Modlil se, aby to nebylo moc vážné. S tím totiž při zakládání klubu nepočítal – že by se někdo mohl zranit i vážně. Tyjo.

,,Au, kurva," zamumlal, ale přestávalo mu být tak docela rozumět. Zkusil naprázdno skousnout, ale akorát tak zasyčel. Asi to má fakt zlomený, achich ach.

Cestovatel mu věnoval zvídavý pohled. ,,Bolí? Před ostatníma ses tvářil jako větší frajer," uchechtl se zlomyslně. Ať to přehnal nebo ne, udělalo mu menší radost, že Telka dostal přes čuňu. Zasloužil si to, za to, jak se pořád debilně chová. Za to, že existuje.

Telka ho propálil pohledem. ,,Bolí to, blbečku. Tohle ti nedaruju," sykl po vrstevníkovi.

,,Varoval jsem tě," pokrčil rameny Cestovatel. No, opravdu. Říkal, že se nechá trochu unést, no ne? ,,To tys toužil po klubu rváčů, koneckonců." A má, co chtěl.

,,Jo, ale do klubu se nemají tahat osobní sračky, chápeš?" zamumlal Telka s pohledem upřeným na Cestovatele. ,,A jestli je to jen kvůli včerejšku, tak jsi fakt magor. Já jsem v tom nevinně! Dítě Kukuřice by rozjebal i mě, copak to nechápeš? Už tak mi dá pořádně sežrat, jak jsem se teď zřídil," protočil oči vsloup. ,,Fakt by mě zajímalo, jestli by ses choval stejně, kdyby se to stalo třeba mě." Bylo mu jasný, že kvůli komukoli jinému by se Cestovatel možná přetrhl, no, kvůli němu jen těžko.

Cestovatel střihl uchem. Ne, určitě by kvůli Telkovi nijak nevyváděl. Ale hlavně proto, že ten se o sebe dokáže postarat trochu lépe. Tomu by se tohle jen tak nepřihodilo. ,,Nejspíš ne. Ale zabít bych tě nenechal," usoudil.

Telka se s těžkostí uchechtl. ,,A před chvílí to bylo co?" Nesnažil se ho náhodou před malou chvílí ukončit? Nebo se mu to jen zdálo?

,,Já jediný tě zabít můžu," ušklíbl se. Sice vtípeček, ale co jiného? Byl ze sebe značně vykolejený, a není nic lepšího, než to skrýt pod vtip. Bude muset zapracovat na nějaké sebereflexi. V boji s nepřítelem sice super výdrž, ale v klubu s přáteli to není úplně boží dovednost. Asi by se nedivil, kdyby se ostatním už nechtělo s ním si dávat duely. A Spánek už o radu také možná nepožádá. Rip.

,,Tak to jsem radostí bez sebe. Hlavně to řekni kojotovi, prosím. Aby ti náhodou nepřevzal privilegium mě zabít," zasmál se Telka. Telka nevěřil na smrtelnost. Telka je mladej a nesmrtelnej. Mohl by klidně skočit pod auto a přežil by. Věřil v to. Manifestoval si to.

,,Ty jsi vážně debil," protočil Cestovatel očima. Psychopata z něj bude týpek dělat? Hahá, no, zatím je to vtipné.

,,A ty zase psychouš, takže jsme si kvit," mrkl na něj přítel–nepřítel. Vztah mezi nimi byl opravdu zvláštní. Cestovatel ho nesnášel, ale zároveň si tak nějak neuměl představit partu bez něj? Něco, jako když Tom nemůže žít bez Jerryho a naopak. Jednou už holt v partě byl, a Cestovatel za něj cítil nějakou zodpovědnost. Z čeho ale zodpovědnost pramenila? Že se sám určil za vedoucího party? Nebo že byl nejstarší? Nebo nejzkušenější? Možná vše dohromady.

Po zbytek cesty do tábora už byli tiše, maximálně pronesli nějaký sarkastický vtip na účet jednoho z nich. Telkovi se ale mluvilo čím dál hůř, takže pak i náležitě zmlkl. Sláva, pomyslel si Cestovatel. V táboře museli být potichu, nejlépe, aby ho obešli zvenčí a dostali se přes JIPku k ordinaci. Nebylo by fajn, kdyby je někdo viděl v tomhle stavu. Ono i tak se budou kočky ptát, a Cestovatel se jen modlil, aby mu to nějak nepoškodilo reputaci. Ale může si za to sám, jo jo.

Přímořskej klan: Stůj při mněKde žijí příběhy. Začni objevovat