Čtvrtek, den před další vraždou. Učitel Zkrocené Hory, Fosforeskující Chlup, musel jít dnes na vyšetření očí k Doktorce Plyšákové, a tak se stalo, že se Hora ocitl na společné hlídce se Zdvořilým Woodym a jeho učitelkou, Marnou Lásky Snahou. Ta je matkou právě Zkrocené Hory, takže ho na společnou hlídku vzala velmi ochotně. Společně měli mezi sebou dobrý vztah. Oba byli krotké povahy, a tak se dali považovat za jedny z nejméně konfliktních koček klanu. A to vše i přes jejich výšku, která přesahovala průměr ostatních přímořských jedinců. Hora už byl nyní stejně vysoký jako jeho matka, takže otázkou bylo, kam ještě doroste?
Woody byl nejspíš narozen ve znamení štíra, takže lze říct, že se narodil s ďábelskými růžky na hlavě. Ve smyslu, ve kterém štíři vynikají opravdu nejlépe – ve smyslu rošťačení. Byl to hodnej kluk, ale rozjívenej jako klasicky zaškatulkovanej puberťák. Včera byl na učňovské hlídce s Telkou a Nehodou, a náramně se bavil! Ač se snažili brát hlídku seriozně, nějaké vtípečky jim nikdy úplně neunikly.
,,Pančelko, vám to dneska tak sluší!" povídá Woody při prvotním setkání s Marnou Láskou. Už s ním šel rovnou i Hora, který si nad tím povzdechl.
,,Woody, děkuji ti, ale říkáš mi to každý den," usmála se letmo. ,,Pojďme. Začneme u hranic s Dobytky." Rozešla se vstříc hranicím, a učni jí ochotně následovali.
,,To proto, že jste prostě krásná každý den!" Woody zkrátka musí mít v tomto poslední slovo. A Marná Lásky Snaha už mu ani neodpovídala, protože ho měla už dost dobře načteného, a věděla, že ignorace je tou nejlepší reakcí.
Zkrocená Hora do kamaráda musel šťouchnout. ,,Nedělej mi do mámy!" požádal ho s vážnou tváří, ale nemohl se ubránit nepatrnému úšklebku. Mírně ho to pobavilo, ale rád by dal Woodymu najevo, že je to krajně nevhodné!
,,Ale tvoje máma je hrozně sexy kost! Je to taková Stiflerova máma!" obhajoval se Woody. Jeho tedy zajímalo více starších koček zde z klanu, ale Marná Lásky Snaha byla jeho oblíbená. Možná i proto, že s ní trávil díky tréninkům tolik času. Bohužel pro něj, ona se chovala zcela profesionálně a jeho výlevy mu víceméně netolerovala. Někdo ty fakany krotit musí, že jo?
,,Radši mi řekni, jak bylo včera na hlídce s Telkou, prosím," dožadoval se ho Hora. Chtěl mega moc změnit téma, ale taky na tu otázku chvíli počkal, až bude Marná Lásky Snaha trochu před nimi. Nikdo se přeci nesměl dozvědět o tom, že se po nocích prohánějí někde po území úplně bezprizorně! Klidně je mohl kojot sám napadnout a usmrtit. Neuděláš nic! Bylo to nebezpečné, ale Hora byl ochoten se obětovat. Navíc to navrhl Cestovatel, a jemu věřil. Nikdy by přeci neměl blbé nápady, ne? Je to šprt třídy!
,,Jo, pohoda, byla prdel." Woody měl holt o zodpovědnosti trochu zkreslené představy. A jestli bral celý ten slib seriózně? No, byl jedním z těch, co na něj víceméně pozapomněli. Nebo si na něj vzpomene, až se mu to bude hodit do krámu.
,,Prdel? Jak jako? Vždyť je to vážná věc! Chudák Svědibřízka zemřela tak tragickou smrtí, a ty nejsi schopen to brát vážně?" vyhrkl zklamaně Hora. No tedy! Je potřeba vzdát Svědibřízce hold aspoň tím, že pomůžou dopadnout jejího vraha! To to bylo Woodymu jedno?
Woody střihl uchem. ,,Ale jo, kámo, já to přece beru vážně. Jenom nikde nejsou žádný stopy, a Telka si myslí, že je tohle pomalý vyšetřování zbytečný," svěřil se. On bere smrt Svědibřízky vážně, vždyť i ona byla sexy kost! Je tragédie jak zemřela, ale oni s tím teď už nic neudělají.
,,Zbytečný? Pokud by to pomohlo celou věc vyřešit, tak to zbytečné přeci není!" odporoval Hora. Věřil, že tohle vyšetřování něčemu pomůže. A pokud ne, jistě nebude ztrátou času!
,,Prostě Telka si myslí, že bychom se spíš měli připravovat na nějaký střet s kojotem samotným, a jakmile to půjde, jít mu nakopat prdel. Jenže k tomu Cestovatel nesvolí, protože má bobky," protočil Woody očima. Hora byl zhrozen!
,,Spíš má rozum! Nemůžeme se přeci jen tak vydat vstříc kojotovi, když vůbec neumíme proti takovému zvířeti bojovat!" namítl. Výcvik ze školy je přeci nedokáže připravit na něco takového! Do takového boje pak válečník jde s tím, že nejpravděpodobněji zahyne, tak kde Telka bere jistotu, že je to ten nejlepší krok?
Woody pokrčil rameny. ,,Ale měli bychom se na tu možnost připravit, chápeš? Měli bychom víc trénovat mezi sebou, na reál," svěřil své myšlenky. Hora si tím nebyl jist. Jeho schopnosti v boji byli průměrné, a asi by uvítal možnost se zlepšit, protože by to zvýšilo i jeho šance na přežití v případném střetu s kojotem. Trénovat však za účelem toho, že na kojota podniknou nějakou sebevražednou misi, bylo podle něj strašně naivní. Nikdo neví, v jakém fyzickém stavu kojot je, ale zatím se zdálo, že je pěkně běsný. Zatím, podle dostupných informací, z žádného těla skoro nikdy nic nezbylo, tak proč by to zrovna v jejich případě mělo být jinak? Možná kdyby se opravdu nějak markantně zlepšili v boji, dalo by se to realizovat, ale nyní určitě ne.
,,Když já nevím. Už teď děláme nějaké věci, které ve válečnické bibli nejsou úplně honorované, takže něco dalšího by nám vstupenku do nebe asi nezajistilo." Hora myslel na veškerá pravidla a zákazy, které porušovaly už nyní. Měl z toho trochu bobky, protože nechtěl mít nějaký průšvih. Co by si jen o něm máma pomyslela? Nebyla by nadšená už jen v případě, kdyby se dozvěděla, že chodí riskovat svůj život na planiny po večerce.
,,Mysli spíš na to, co nám zajistí vstupenku na přežití střetu s kojotem!" řka Woody, ale to už se na ně otočila Marná Lásky Snaha. Přejela je trochu podezíravým pohledem, ale pak se zahleděla do okolní přírody.
,,Tak, řekněte mi, co cítíte. Jsme u hranic s Dobytčím klanem, tak je tu spoustu informací, z kterých můžete čerpat," vyzvala učně. Ti se na sebe podívali, aby si telepaticky řekli, kdo z nich začne.
,,No, cítím tu hlídku dobytků – smrděj totiž jako dobytek. Ještě, že váš překrásný pach to všechno přebíjí, pančelko!" začal Woody, a Hoře bylo jasné, že měl začít raději on. Tentokrát si povzdechla Marná Lásky Snaha.
,,Ano, hlídka dobytčího klanu tu prošla tak před hodinou – i to lze z pachu určit, ale to jistě víte, hm?" podívala se na ně přísně. Woody jí vysíral, takže jí nezbývalo nic jiného, než být přísná jak na něj, tak i na svého syna.
,,To já vím. taky tu cítím pachy nějakých zvířat – ještěrek a hadů, možná i nějakých ptáků," pokusil se Hora, a Marná Lásky Snaha přikývla na souhlas. No, a takhle podobně to probíhalo po zbytek celé hlídky – sem tam Woody nadhodil nějakou balící hlášku, a Hora se to po něm snažil opravit. Marná Lásky Snaha je tuhle a tam vyzkoušela z nějaké teorie, ale hlavně prošli polovinu hranic klanu, aby se ujistili, že nebyly narušeny žádným vetřelcem...
ČTEŠ
Přímořskej klan: Stůj při mně
FanfictionPřináším vám další příběh z kroniky klanu Přímořského! Mezi klany se šíří velké nepokoje - kočky jsou terorizovány záhadným kojotem, který vraždí déle jak měsíc. Parta mučedníků z Přímořského klanu je rozhodnuta spojit své síly a přijít tomu na klou...