O středeční noci byla na řadě učednická hlídka v sestavení, které si tak moc vydupala Nehoda. Byla to jejich první hlídka v tomto sestavení, díky té Spánkovo nehodě s Dítětem Kukuřice. Nehoda se ho před hlídkou ptala, jestli se na to cítí, ale on jí samozřejmě tvrdohlavě tvrdil, že to zvládne. I tak mu Nehoda s Woodym trochu upravili tempo. Dnes šli směrem k prameni, ale rozhodli se nejít až k němu, protože to bylo sakra daleko. A vymluvit se mohou na invalidu.
,,Ale víš, že brácha ti ublížit nechtěl, že jo? Je to dobrej kocour, fakt." Nehoda celou dobu mluvila o tom, co se v pondělí stalo. Neustále se za bratra omlouvala, až to začínalo být awkward.
,,Ano, říkáš mi to už po několikáté. Já se na něj přeci nezlobím," povzdechl si. Jakýkoli vztek ho přešel ve vteřině, co o tom začala Nehoda tak aktivně mluvit. Cítil se tak maximálně trapně za to, že nebyl schopen se před Dítětem Kukuřice ani bránit. Že tomu přiblble Telka přihlížel bylo sice trapné, ale nevěděl, jak by se on sám zachoval ve stejné situaci.
,,On se holt nechal trochu unést. Hrozně rád se rve," vysvětlovala nadále Nehoda. Spánek nestíhal vzdychat. Ano, tady se skoro každý hrozně rád rve, to už věděl.
,,Koukám, že se více z vás nechává tak trochu unášet. Problémy s agresí na denním pořádku," zlehka protočil oči vsloup. Samozřejmě nemyslel na nic jiného, než na včerejší klub rváčů.
,,No jo, ale včera to přehnal zase Cestovatel. Tos viděl, ne? Brácha v tom byl nevinně, ale je debil, že se mu to ve zvláštním slova smyslu líbilo," přimhouřila Nehoda oka. No to měla pravdu, jsou to magoři.
,,Včera už mě fakt naštvali. Nemůže mezi nimi být pořád zlá krev, vždyť jsme tým!" namítl Spánek. Dokud se budou hádat, tak nikdy nebude v partě klid. A bylo jasné, že jejich pře jen tak nevyšumí. Opravdu se chtějí do konce života předhánět v tom, kdo je lepší? Je to stejné, jako by si měřili péra.
Do toho se vložil Woody, který byl, mimochodem, také přítomný. ,,Já myslel, že se zabijou. Ale upřímně?" odmlčel se na vteřinu. ,,Jsem rád, že se kamarádím s tak fyzicky zdatnými jedinci. Taky bych chtěl, aby se za mě někdo takhle pral!" pravil a šťouchl přitom do Spánka. Ten se zarazil.
,,Hm? Nemyslíš si snad, že to bylo kvůli mně, ne?" ptal se Spánek zrzavého vrstevníka.
,,Ale jo, já to tak pochopil," ujistil ho Woody. A když Spánek hledal názor na tváři Nehody, ta horlivě přikývla.
,,No fakt. Telka s ním pak ještě mluvil, a prej jó. Je to kvůli tomu, jak tě Dítě Kukuřice zmlátil, a brácha nezasáhl včas," pokrčila Nehoda rameny. ,,Ale brácha fakt nemohl. Cestovatel je psycho."
Jó, tak pokud to říkal Telka, tak to je stoprocentní pravda, že? Spánek byl přesvědčen, že pravda je někde mezi. I tak se nyní cítil nejen trapně, ale i částečně zodpovědný za tu včerejší čočku, kterou Telka dostal. A jsme zase u toho, jak Spánek neumí být správcem vlastních myšlenek. Obětovává sám sebe pro dobro i nedobro ostatních. A neuvědomuje si to. ,,Achjo," vyšlo z něj jen a zahleděl se při chůzi do země.
,,Hlavně si to nevyčítej, helenc! Musíš to brát pozitivně!" Ano! Bylo tu velké pozitivum! Má aspoň jistotu, že by se za něj Cestovatel postavil, mezitím, co za Telku nejspíš ne! Dobré vědět.
,,A už se nezlob na bráchu! Odpusť mu to!" dodala ještě Nehoda. Ta už byla otravnější jak moucha oxidující kolem lejna.
,,Já se nezlobím, ale brzo začnu, a to na tebe, jestli mě s tím nepřestaneš otravovat," zamručel Spánek. Už ho ta kočka fakt vytáčela! Kolikrát jí to musí říct, aby to její zabedněná hlava pobrala? Aaaa!
,,Promiň, už mlčím!" omlouvala se vzápětí rezavobílá vrstevnice. ,,Změníme téma, jo? Kdo se ti z klanu nejvíc líbí?" Výborně. Spánek si musel promnout oční důlky, protože ho z té kočky začínala solidně bolet mozkovna. Tohle bylo za trest. Tohle byl trest za to, že se nešel učit na zdrávku. Božstvo mu teda dává!
,,Mně se líbí Spánkova máma – jak je drsná, tývole!" odpověděl pohotově Woody. Tak a dost. Dnešní konverzaci bude Spánek rozdýchávat až do pátku. Pak to z něj někdo pravděpodobně vymlátí. Bože na nebesích, pomoc!
,,Já se ptala Spánka, né na tvoje úchylky, ale fajn," protočila Nehoda oči. ,,Tak?" šťouchla do Spánka. Ten se snad pod fousy tiše modlil ke klanu Božskému. Hledal tu nejvhodnější odpověď, ale na žádnou nemohl přijít.
,,Nikdo, hele." Odpověď byla strohá, taková typická pro Spánka. Nechtěl se o tomhle bavit, nechápal, že to jeho vrstevníky nějakým způsobem baví. Ale tak, oni v tom asi měli jasno, a tak bylo pro ně snadné se o tom bavit. Spánek tohle v sobě neměl vyřešené, a řešit to nechtěl. Záviděl Woodymu to sebevědomí, se kterým tak pohotově odpověděl.
,,Nikdo?? To mi neříkej!" namítla Nehoda, a od Spánka se dočkala jen povzdechu. ,,Ani já?" A je to tady. Zas nějaká awkward otázka na její osobu. Kdy tohle skončí?
Jak jí jen má Spánek odpovědět, aby jí neurazil? Z tohohle nebylo úniku! Moc dobře věděl, že tyhle hlídky budou neuvěřitelné utrpení. Svatá hlídka s Cestovatelem a Horou, fakt že jo! ,,Já–, nevypadáš špatně, to neříkám." Tak. Zachránil to, snad.
,,Ale? Jsem na tebe moc brutální? Ty nemáš rád to násilí, co? Ale já si myslím, že bysme se k sobě hodili. Taky miluju Abbu!" zasnila se Nehoda. Spánkovi to nebylo vůbec příjemné, ale na tohle měl aspoň solidní odpověď.
,,Tu má ale přeci rád každý." Periodt. Pokud si hledá životní partnera podle hudebních preferencí, má na výběr snad z celého klanu. Abbu tu má rád prostě každý, snad kromě Dítěte Kukuřice a Karen. Možná ani Hnijící Podlaha, ale jinak valná většina jedinců ano. To má Nehoda ale velký výběr!
,,Já si ale myslím, že i barvy našich kožichů se k sobě skvěle hodí! Naše potomstvo by vypadalo nádherně!" Pokračovala Nehoda. Tu se Spánek zastavil, chytil se za hlavu a sykl.
,,Au!" Byl odhodlán zahrát takový bolehlav, že se budou muset vrátit. Nelíbilo se mu, že tu na kamarády zahraje takové divadélko, ale už to nedával. Nehoda byla ekvivalentem shopaholicadel, která bude v módě o devět let později. ,,Zatraceně mě rozbolela hlava," zamumlal a vydal ze sebe ještě pár skučivých zvuků. Na vrstevníky to zapůsobilo.
,,Ajaj! To jsou dozvuky toho mlácení z pondělí!" dovtípila se Nehoda. Ano, díky bohu, že se mu to přihodilo. Jeho výkon byl pak věrohodnější. Bude se sice za tuhle lež muset pomodlit u panenky Márje, ale stojí mu to za to. Tenhle hřích mu za to sakra stojí. ,,Raději se vraťme, ne? Stejně je kojot na území orelbělohlavých," myslila si Nehoda. Ale ještě, že to řekla! Heureka!
,,Jo, raději pojďme. Nejspíš jsem se přecenil," pravil ještě Spánek s křečovitým výrazem na tváři, který měl upřený do země. ,,Uvidím, ale v pátek na hlídku spíš nepůjdu. Jsem na řadě v klubu, tak se budu raději šetřit na ten," procedil ještě mezi zuby.
,,Klub bys mít neměl! Musíš se šetřit!" Nehoda se k němu nahrnula, aby ho podpírala, jako správného invalidu. Woody se přidal z druhé strany. Ježíšku, tak za tohle divadélko ho určitě nebudou chtít pustit k Božským branám!
,,Když budu do pátku odpočívat, tak to dám. Teď chci do pelechu," zamrmlal prosebně, a vrstevníci mu k tomu samozřejmě pomohli. Ušli nějaký ten kilák až kilák dva tři, takže jim to chvíli potrvá. Když to bude ale cesta v tichosti, Spánkovi to vůbec vadit nebude. Stejně míní předstírat, že už ani jednoho z nich neposlouchá. Woody by se ještě dal, ale Nehoda je level cringe, který Spánek prostě nedává. Přitom je to hodná holka, to jo, ale dokud se bude snažit ho trapně balit, tak má utrum. Bude se s ní stýkat jen minimálně.
ČTEŠ
Přímořskej klan: Stůj při mně
FanficPřináším vám další příběh z kroniky klanu Přímořského! Mezi klany se šíří velké nepokoje - kočky jsou terorizovány záhadným kojotem, který vraždí déle jak měsíc. Parta mučedníků z Přímořského klanu je rozhodnuta spojit své síly a přijít tomu na klou...