BAB 27

4.9K 214 0
                                    

Aku dan Aizat melangkah memasuki satu kedai butik pengantin. Banyak design baju yang cantik. Aku dah rambang mata melihat.

"Pergilah pilih lepastu cuba." Arah Aizat dan aku mengatur langkah ke arah baju untuk akad nikah nanti.

"Saya nak yang ni." Pekerja perempuan yang dikenali senagai Hana segera mengambil baju tu dan diserahkan kepada ku.

"Cik boleh cuba dekat bilik sana." Dia menunjuk ke arah fitting room dan aku mengucapkan terima kasih.

Aku mengatur langkah keluar setelah siap memakai baju dan terkejut bila Aizat turut keluar.

Tak berkelip mata ku memandang dia yang segak berbaju melayu bergitu juga dengannya tidak berkelip memandang ku.

"Handsome boss." Dia tersedar dari lamunan nya.

"Like i say dont call me boss." Aku tersengih kekok.

"Maaf terlupa. Okeyh ke saya pakai baju ni?" Dipusingkan badan dan jejaka tu menganguk saja.

"Sesuai dengan kau." Kami berdua masuk balik ke dalam fitting room masing masing.

Aizat berada di kaunter untuk membayar namun aku menunggu di sofa yang disediakan. Mata ku menangkap ke arah pasangan di luar butik yang sedang bertengkar mulut.

Tangan naik menekup mulut bila si lelaki naik tangan dengan perempuan tersebut. Aku teguk air liur dan dipandang ke arah Aizat yang melangkah mendekati.

"Sayang, kenapa ni?" Hairan dia melihat wajah gadis tu seakan baru nampak hantu. Aku mengeleng kepala tanda tidak mengapa.

"Kita balik terus kan kejap lagi?" Aizat mengeleng kepalanya.

"Kita pergi makan dulu baru balik." Katanya dan aku hanya menganguk.

AIZAT menongkat dagu dan merenung Fiza yang sedang menunduk dan berdiam diri saja.

"What wrong shafiza? Aku tau kau tengah sembunyikan sesuatu. Tell me." Aku tersentak dan mengangkat muka.

"Tadi, saya nampak pasangan tu bertengkar mulut lepastu laki tu main tangan." Aizat menganguk faham.

"Don't worry sayang I'm not like him. Walaupun aku tak suka orang lawan cakap aku tapi aku tak pernah naik tangan dengan perempuan." Katanya dengan mata merenung dalam mata cantik tu.

"Betul ni?" Aizat menganguk bahawa dia tidak menipu. Mama nya sudah ajar dia untuk hormati perempuan dan tidak berkasar dengan insan yang lemah.

"I am sorry for my mistakes masa aku tengking kau haritu dan dah buat kau nangis." Aku tersenyum dan mengeleng perlahan.

"Tak apa saya okeyh ja. Boleh kita balik? Saya dah mengantuk." Aizat bangun dari duduknya dan aku turut bangun.

"Tidurlah dulu kalau mengantuk" aku melentokkan kepala di seat dan dipejamkan mata untuk tidur.

Balik saja kerja petang tadi dia terus bersiap untuk pergi mencari hantaran dan baju nikah dengan Aizat.

Jejaka tu menoleh sekilas ke Fiza yang tidur nyenyak. Mungkin gadis tu letih seharian tidak dapat rehat.

SUAMIKU ENCIK COLD [C]Where stories live. Discover now