BAB 25

5.2K 234 3
                                    

Aizat membuat isyarat jari agar masuk ke dalam biliknya. Aku mengetap bibir. Seharian aku cuba untuk mengelak darinya.

"Yes boss?" Soal ku setelah masuk ke dalam bilik nya.

"Duduk." Arahnya dan mahu tidak mahu aku duduk juga. Tangan digengam antara satu sama lain.

"I need your answer." Aku menunduk memandang jari.

"You say you like me right? So what a problem? Just say yes and kita nikah." Selamba dia berkata. Aku tak tahu nak nangis ke nak gelak sekarang.

"Saya pelik dengan boss. Boss cakap saya bukan taste boss kan jadi kenapa tiba tiba nak ajak saya nikah pula. Boss bukan ada hati dekat saya." Aizat juga yang cakap dia bukan taste jejaka tu.

"Itu haritu bukan sekarang. Dah tak payah banyak songeh. Keputusan muktamad kita nikah bulan depan.  Aku taknak ada orang lain dapat memiliki kau." Tajam renungan tu ke arah ku.

"Kenapa boss yang buat keputusan bagi pihak saya? Boss tak boleh paksa saya dalam hal ni." Aku bangun dari duduk namun dia hanya tenang.

"Haritu bukan main bukan taste lah tak selevel lah tiba tiba nak paksa saya pula. Kenapa dah menyesal?" Aku ukir senyuman sinis.

"Yes aku mengaku aku menyesal sebab buat kau tak wujud and now aku nak dapatkan balik hati kau dengan cara jadikan kau hak milik aku yang sah." Katanya sambil berjalan ke arah ku.

"My mom like you so be my wife sayang." Dia ukir senyuman manis. Terkedu aku melihat senyuman nya buat kali pertama.

Aizat menundukkan kepalanya menyelaras wajah ku. Dia menyengetkan kepalanya sedikit.

"Sayang." Panggilnya dan dicuit hidung ku perlahan. Terkebil kebil mata ku memandang nya.

"Do you want to know how tortured it is to hold back from hugging you when you cry?" Kening bertaut pelik.

"Bila saya menangis?" Soal ku.

"Masa kaki kau kena tembak." Baru aku teringat masa di Pahang haritu. Perasaan malu menyerbu dalam diriku apabila menangis di depan boss sendiri.

"So accept me?" Aku menganguk bahawa aku terima. Bibir jejaka tu mengoyak senyuman manis.

"Shit, i want hug you but I can't!!" Diserabaikan rambutnya. Aku tergelak kecil.

"But sayang, nak buat resepsi dekat dewan tak nanti?" Soalnya. Aku rasa macam ni bukan Aizat. Personaliti nya nampak lain. Tidak dingin tapi lebih kepada ceria.

"Saya okeyh ja mana mana pun tak apa." Balas ku dengan senyuman.

"Okeyh i need to discuss with my mom about this I want you to look beautiful during the reception later." Tuturnya dan tersengih. Aku dah cair bila melihat dia sengih. Comel nya.

"Why you look at me like that? Is there something on my face?" Gelabah tangannya memegang muka. Aku melepaskan ketawa bebas kerana geli hati dengan tingkah nya.

"No tak ada apa just nampak comel bila boss sengih." Terhenti tangannya yang mengusap wajah.

"I know i am cute." Katanya dan tersenyum bangga. Aku menjulingkan mata.

"Tak apa lah saya bagi peluang boss angkat bakul." Kata ku.

"Tak nak angkat bakul sekali?" Dijongket keningnya berkali kali.

"Hari lain jelah. Saya nak pergi sambung buat kerja daripada tercangak dekat sini." Diatur langkah ke bilik semula.

"Bye sayang" aku memandang nya geram. Jangan staff dalam office ni dengar sudah.

SUAMIKU ENCIK COLD [C]Where stories live. Discover now