"boss" ternganga Aulia melihat boss nya yang sedang berjoget disertai musik yang kuat.
"Boss!" Terkejut Aydan dan menoleh ke arah Aulia di muka pintu. Musik ditutup dan dikekalkan wajah beku nya.
"Kenapa?" Soalnya dengan hati yang memyumpah seranah kerana malu.
"Encik Aizat Aryan nak datang sini sekejap lagi." Aydan menganguk dan menyuruhnya untuk keluar.
"Cik Fiza okeyh? Saya minta maaf sepatutnya file file tu saya yang buat tapi ni arahan boss." Kasihan Laila melihat PA boss nya yang kelihatan lesu.
"Tak apalah Laila saya okeyh ja. Saya masuk office dulu." Sempat diukir senyuman pada Laila sebelum mengatur langkah ke office.
"Fiza ikut saya sekarang." Aku bingkas bangun mengikuti langkah Aizat dengan membawa ipad.
"Kita nak pergi mana boss?" Soal ku apabila kami berdua sampai di tempat parking kereta. Aizat memboloskan diri ke dalam kereta audi miliknya tanpa menjawab soalan ku.
"Masuk!" Tergopoh gapah aku masuk ke dalam kereta sport tu. Tak pernah pernah aku masuk ke dalam kereta mewah seperti ni.
Aizat hanya diam memandu manakala aku lebih suka mendiamkan diri dengan memandang ke arah luar tingkap.
Setibanya nya di sebuah syarikat seperti syarikat Aizat, kami berdua mengatur langkah masuk ke dalam. Aku hanya diam di belakang nya sehingga tiba di sebuah bilik.
"Eh bro cepat sampai." Sapa Aydan ramah dan terpandang gadis disebelah sahabatnya.
"Hey little girl what your name?" Aku berganjak bersembunyi dibelakang Aizat. Aydan tergelak kecil.
"Just answer his questions girl." Datar suara Aizat.
"Shafiza Nerissa" jawab ku dan aydan menganguk.
"Beautiful name so asal kau datang ni?" Tanya Aydan dan mereka duduk di kerusi. Aku hanya duduk disebelah Aizat.
"Projek dekat pahang." Kata Aizat tidak beremosi.
"Eh Fiza?" Mereka menoleh ke arah pintu. Tersenyum Fiza memandang Aulia dan ditoleh ke Aizat. Jejaka tu membuat isyarat jari agar gadis tu pergi.
"Wah aku tak sangka kau PA Aizat beku tu." Kata Aulia bila mereka berdua keluar dari bilik Aydan.
"Kenapa aku rasa macam ada perasaan lain bila dengan Aizat?" Aku pandang mata Aulia.
"Kau jatuh cinta dekat dia?" Aulia menekup mulutnya tidak percaya bila sahabatnya ini mempunyai perasaan pada mamat beku tu.
"I think yes. Tapi aku tahu bukan aku yang dia nak." Aku ukir senyuman sedikit. Aulia mengengam kedua tangan ku.
"Kau cuba lah pikat hati dia mana tahu hati dia cair disebabkan kau. Aku support kau dari belakang."Aulia memberi semangat pada sahabatnya dan aku menganguk.
"Hm boss boleh saya tanya?" Aizat hanya bergumam saja. Sekarang mereka berdua bertolak pulang ke syarikat Aizat semula.
"Boss tak ada teman wanita?" Tanya ku agak sedikit takut sekiranya soalan tu sensitif pada nya.
"Takda." Aku angguk faham.
"Kenapa? Kau nak jadi girlfriend aku? You not my taste." Sakit aku mendengar kata kata nya.
"Takda lah saya tanya ja"aku ukir senyuman sedikit walaupun Aizat tidak memandang ke arah ku.
YOU ARE READING
SUAMIKU ENCIK COLD [C]
RomanceAIZAT ARYAN : Berwajah yang ketat setiap masa mampu buatkan orang ramai gerun dengannya. Dingin? semestinya!. Pantang ada yang melawan cakap nya pasti ditengking. SHAFIZA NERISSA : Gadis lemah lembut dan murah dengan senyuman. Bertemu pula dengan je...