Elhatároztam, hogy reggeli után beszélek Adronnal az álmomról. Úgyhogy felkeresem a szobájában. Tétován kopogok, míg életjelet ad magáról.
- Szabad. - hallatszódik egy halk hang.
Benyitok.
A helységben nem uralkodik akkora rend, mint amikor először itt jártam. A csizmája hanyagul ledobva az ágy végénél, az íróasztalán, mintha egy tornádó söpört volna végig, papírok, pergamentekercsek szanaszét. A súlyos függönyöket behúzta, mintha már nem bírná elviselni azt a fényt, ami betölti a szobát.
Ha nem tudnám, hogy az előbb szólalt meg, azt hinném alszik.
- Ne haragudj! Nem tudtam, hogy zavarlak.
Szeme tágra nyílt az ajtón beáramló fénytől. Tényleg elég sötét van idebent.
- Nem zavarsz. - gyönyörű arcán meglepettség suhan át, de gyorsan rendezi vonásait. Karját összekulcsolja a feje alatt, így fekszik az ágyon.
Van benne valami uralkodói, ahogy a vakítóan zöld szempár fogva tartja az enyémet.
- Mit akarsz? - vágja nekem durván.
- Beszélni.
Szája sarkában mosoly bújkál, majd elkapja pillantását.
- Ha a bejelentésemről van szó, elmondtam a kellő információkat. Ha valamit nem értesz, mással beszéld meg! Engem hagyj békén.
De nem hagyom, hogy eltántorítson.
- Tegnap éjjel volt egy álmom. Téged láttalak, ahogy a burokról beszélsz valakivel.
Szeme tágra nyílik, majd megfeszülnek az izmai. Olyan gyorsan pattan fel, és terem előttem, hogy pislogni sincs időm.
- Mondj el mindent... - de elakad a hangja, ahogy észreveszi mennyire közel áll hozzám.
Hátralépek.
Erre felszisszen.
- Háttal álltál nekem. Akárhogy akartam, nem láttam az arcod, vagy azt, hogy kivel beszélsz. - kezdek bele.
- Hallottál rajtam kívül mást is? - arcán félelem bontakozik ki.
Visszagondolok Tesyan kapkodó lélegzetére, a kezemben tartott markolatra.
- Igen.
Térdre rogy előttem.
- Mi vagy te? - suttogja maga elé.
Ha így reagál, bele sem akartam gondolni hogyan viselkedne, ha megtudná, én is olyan különleges voltam mint ők.
Szárnyakkal, míg le nem tépték őket.
- Csak a te hangodat hallottam, amíg el nem tűntél. Aztán megjelent az apám. Kitől tudod, hogy meg fogunk halni? - kérdezem óvatosan.
Tekintete végigsiklik rajtam, hogy aztán a szememmel találkozzon. Arca kevesebb rémületet sugároz, mintha megnyugodott volna.
Meglepődtem, mikor válaszolt.
- Ismered Theont? Az a fickó, aki agancsot visel a feje tetején. - elhelyezkedik a padlón, lábait összekulcsolja.
Én is ugyanígy teszek.
Visszagondolok a nagyteremben történt eseményekre, de egy agancsra sem emlékszem, ami kitűnt volna a fejek közül.
- Nem volt ott. - világosodok meg.
- Tulajdonképpen vadász. Évekkel korábban szolgálta Aetaldrát vadászaként. Ő volt a királynő jobbkeze, mert látta a csillagokból a veszélyt. Ezért minden egyes dologról beszámolt neki, amivel Aetaldra előre tudta az ellensége összes lépését. Pont ettől volt legyőzhetetlen. Mikor kinevez valakit...
YOU ARE READING
A Sötétség Könyve
Fantasy𝑬𝒈𝒚 𝒔𝒛𝒂𝒃𝒂́𝒍𝒚 𝒗𝒂𝒏. 𝑺𝒐𝒔𝒆 𝒕𝒆𝒅𝒅 𝒃𝒆 𝒂 𝒍𝒂́𝒃𝒂𝒅 𝒂𝒛 𝒆𝒓𝒅𝒐̈𝒃𝒆! Mikor Valerie megszökik kegyetlen apjától, rögtön valaki más rabolja el az Erdő közepén. Nem tud rájönni, miért kell ezeknek a lényeknek egy ember, mint ő. Egés...