MEÇHUL
1 Şubat 2022
Ahsen salondaki koltukta uzanmış kitap okuyordu. Hava fazlasıyla soğuktu. Ayaklarına örtülen battaniyeyi göğsüne kadar çekip kitabı yüzüne biraz daha yaklaştırdı.
"Yapma öyle abla," dedi, Su kıkırdayarak. Tekli koltukta yan oturmuş arkadaşları ile mesajlaşırken bakışları kısa bir süreliğine ablasına kaymıştı. "Şaşı kalacaksın."
Ahsen kitabı burnuna kaydırıp parlak gözlerini kız kardeşine çevirdi. "Sen neden ders çalışmak yerine telefonla kurcalanıyorsun küçük hanım?"
"Çalışırım."
"Ne zaman?"
"Birazdan."
"Gece yarısı mı çalışacaksın? Şunun şurasında sınavına ne kadar kaldı?"
Su yanaklarını bıkkınlıkla şişirdi. "Of abla ya," diye sitem etti. "Başlama sen de annem gibi söylenmeye."
"Haklı kadın. Çocuklarının okuyup hiç olmazsa bir diploma aldıklarını görmek istiyor."
Telefonu kapatıp ayağa kalkan genç kız, yukarı sıyrılan kazağını düzeltip, "Sanki bu ülkede diploma tüm sorunu çözüyor," dedi, bilmiş bir tavırla.
"Su!"
"Tamam anneciğim, bak kalktım ve ders çalışmaya gidiyorum."
Ahsen yattığı yerden doğrulup sırtını koltuğa yasladı. Yüzüne dökülen kıvırcık saçlarını bileğindeki tokayla tepeden dağınık bir topuz yaptı. "Burada çalış, ben de çalıştığını göreyim."
"Abla ya..."
"İtiraz kabul etmiyorum küçük hanım."
Su ayaklarını yere vura vura odaya gitti. Eline birkaç test kitabı alıp geri döndüğünde Ahsen'i koltukta otururken buldu. Genç kız kitabını bir kenara bırakmıştı.
"Gerçekten oturup beni mi izleyeceksin?" Su'yun sitemkar sorusuna başını aşağı yukarı sallayarak cevap verdi genç kız.
Kardeşinin ders çalışmasını büyük bir dikkatle izlemeye başladı. Ara sıra anlamadığı soruları yapmasında yardımcı oldu. Ders çalışmaktan sıkılan Su, ablasından kurtulmak için, "Senin yarın gezin yok mu? Neden beni salmıyorsun?" dedi.
"Sus, sus hatırlatma."
"Niye? Ne oldu?"
Ahsen elini kalbinin üstüne koyup gözlerini kapatarak derin bir nefes aldı. Yüzüne yayılan sevinç dolu gülümseme ile baktı kardeşine. "Heyecandan ölüyorum hatırladıkça."
"Abla abartma ya, alt tarafı iki hafta çimen bayır dolaşıp döneceksiniz."
"Beni heyecanlandıran yolculuk değil ki. Arkadaşlarım ile birlikte olacağım için mutluyum."
Su muzip bir şekilde gülümsedi. "Ve sevgilinle," derken göz kırptı. Ahsen kızaran yanaklarını gizlemek için yüzünü pencereye çevirdi. Su yerinden doğrulup ablasına sarıldı. "Ya sen utandın mı?" dedi kıkırdayarak.
"Of uğraşma benimle de git dersini çalış."
"Ay utandı utandı," deyip ablası ile uğraşmaya devam eden Su bir yandan da kitablarını hızlıca topladı. Kolunun altına sıkıştırdığı kitapları ile odasına giderken, "Enişteme benden selamlar, saygılar, sevgiler," demeyi de ihmal etmedi.
"Sen nereye kaçıyorsun öyle? Dersin bitti mi?"
"Çocuklar için uyku saati ablacığım," derken eliyle bileğini işaret etti. Ahsen'in bir şey söylemesine izin vermeden odaya girip kapıyı kapattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Meçhul (ASKIYA ALINDI)
Gizem / GerilimHer fail, suç mahalline birtakım izler bırakır ve buradan da kendisine bulaşan birtakım izleri üzerinde taşır. Kriminalist Edmond Locard'ın da dediği gibi, "Her temas iz bırakır." Çözülmeyecek cinayet yoktur, izleri doğru takip etmeyen polisler va...