"We need to meet bro,free your time after Isyak." Ujar Danial sebelum menutup perbicaraan dalam talian bersama seseorang.Lalu menyambung semula kerja yang ditangguh sebentar tadi.
Dalam khusyuk dia melihat komputer berjenama apple itu.Pintu kaca penjabatnya ditolak seseorang perempuan yang bertubuh bagaikan model antarabangsa melangkah menuju ke arahnya.
"Hai,Danial Haziq." Sapanya sebelum melabuhkan punggungnya berhadapan jejaka itu.
Danial mengangkat kepalanya memandang gadis dihadapannya.Mengeluh besar dia apabila melihat perubahan gadis itu.Dulunya bertudung labuh dan berpakaian seperti wanita melayu terakhir tetapi hari ini terlalu terbuka pakaiannya menampakkan segala bahagian yang tidak patut ditonjolkan.
"What do you want Natasha Amira?" Danial terus menyoal tanpa melihat wajah gadis cantik dihadapan.
"Perlu ke tanya?Mestilah I nak you." Jawapan Natasha itu berunsur godaan.Membuatkan Danial hampir termuntah dihadapan wanita itu.Geli lah dengar.
"HAHAHA,you ni memang lahir-lahir tu terus pandai buat lawak eh?Kelakar." Bidas Danial mencentus kemarahan Natasha.Saja dia ingin panaskan keadaan tahu apa yang diinginkan wanita itu.
Tiba-tiba Natasha bangun mendekatinya.Memegang bahu lelaki itu lembut belum sempat dia duduk diatas riba lelaki itu Danial bingkas bangun yang menyebabkan dia hampir jatuh ke atas lantai.
"Danial!" Jerit Natasha lantang.Memandang jejaka itu tidak puas hati akibat perbuatan jejaka itu.
"Sit in your place,Natasha Amira!" Kini Danial pula bersuara lantang sehingga didengari oleh para pekerja disitu.Membuatkan semua pekerja mendongakkan kepala mereka.Ingin melihat perkara yang terjadi.
Natasha bingkas bangun dari kerusi itu lalu melabuhkan punggungnya di kerusi berhadapan Danial.Tidak akan dia melawan jika jerkahan amaran diberikan oleh Danial.Dengan kesabaran yang sudah rendah Danial menapakkan semula kedudukannya sebentar tadi.
"Kalau nak duit.Cari sendiri." Tanpa disoal apa-apa terus diberikan jawapan.Danial sendiri tahu tujuan wanita itu datang berjumpa dirinya.
Sejak pemergian abang sulungnya itu.Banyak perubahan berlaku dalam hidupnya.Dan juga bekas tunang abang sulungnya itu.Ya,Natasha Amira ialah bekas tunang arwah Along nya.Seseorang yang sangat sopan akhlaknya dahulu dan menjadi salah satu wanita yang dia ingin miliki.Namun tidak sekarang ini.
"It's okay,I still have Khadeejah." Ugut Natasha sambil memandang sinis kearah Danial.Membuat Danial tergelak sinis.Ugutan itu lansung tidak memakan dirinya malah memakan diri tuan itu sendiri.
"HAHAHA,betul la apa yang I cakap,you ni memang lahir-lahir terus pandai buat lawak tapi akal cetek." Dia memandang wanita itu dengan kerendahan.Seperti anjing yang berkeliaran,terdesak inginkan makanan dan meyalak agar diberi perhatian.Natasha memandang Danial dengan pandangan kecik besar kecik besar saja.
"You ingat Khadeejah senang-senang nak hulur you duit.Lepas apa yang jadi dekat arwah Along?" Dia membidas kata-kata wanita itu.Makan nanti sakit.Ucap hati kecil Danial.
"Of course she will.Selama ni you ingat sapa yang bagi I duit?My parents?Of course she yang banyak hulurkan duit.Sebab perasaan sebersalah dia dekat I." Kini Natasha pula yang membidas kata-kata jejaka itu.Membuatkan Danial terdiam untuk seketika.
"Take good care of her Danial.Dont just take good care of me.She's the villian not me." Ucap Natasha sebelum bangun untuk beredar dari situ.Baru saja dia ingin membuka pintu keluar dari bilik itu satu kata-kata Danial membuatkan dia terhenti sebelum menyambung perbuatannay semula.
YOU ARE READING
Takdir.
RomanceTakdir mempertemukan mereka,Fariz seseorang jejaka yang dingin dan amat tidak menyukai mana-mana wanita.Manakala Khadeejah Haura seorang wanita yang muslimah dan ceria. "Accept me Encik Fariz Naufal,accept me as your wife.Bukan hamba abdi awak!"-Kha...