Dia pulang ke rumah jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi.Kemudian dia berjalan ke arah ruang tamu terlihat Khadeejah sedang tertidur di atas sofa.
Itulah rutin seorang Khadeejah tetap saja dia tidak berputus asa dengan suaminya.Bahkan sesekali dia cuba mendapatkan hati Fariz walaupun kadang dia tidak pernah berjaya.
Fariz mendekati isterinya,lalu mengambil selimut yang berada di dalam bilik tetamu kemudian dia menyelimuti Khadeejah dengan selimut berwarna putih.
Dia mengusap perlahan pipi Khadeejah.
"I don't know why,I can't hate you.But I always hope you will never give up on me,mio angelo." Bisik Fariz perlahan secara tiba-tiba.Mungkin jika dia berkata perkataan itu hanya spontan semata-mata itu adalah pembohongan.
Apa yang dia perkatakan yang secara tiba-tiba itulah kebenaran yang ingin dia sampaikan.Namun apakan daya jarak untuk dia menerima Khadeejah dalam hidupnya terlampau besar.
"Someone that make me smile again is you." Ujar Fariz sebelum meninggalkan Khadeejah berseorangan di situ.
Khadeejah membuka matanya perlahan lalu mencari-cari kelibat Fariz.Mungkin dia sudah balik.Dia pergi ke arah tingkap terlihat kereta Fariz sudah berada di halaman rumah.Dia tersenyum lebar.
Baru saja dia ingin melangkah masuk ke dalam bilik.Dia terperasan akan sesuatu.Selimut.
Sewaktu dia tidur tidak pula dia mengambil mana-mana selimut untuk menutupi badannya.Atau dia ada ambil?Dia menjongketkan kening,tidak mungkin Fariz yang berbuat hal sebegitu.Dia mengelengkan kepalanya.
'Jangan perasan sangat boleh tak?' Dia menepuk-nepuk pipinya.Nak berangan tapi dia sedar kedudukannya di hati seorang Fariz Naufal.Mana tidanya,apa saja yang dia lakukan pasti lelaki itu melihat kesalahannya saja bukan usaha yang dia lakukan,kadang sakit juga hati memikirkan hal itu namun dia harus tetap bertahan walau apapun yang terjadi.
Tanpa dia sedari,ada seseorang yang sedang memerhatinya dari tangga,dan tanpa lelaki itu sedar dia tersenyum sendiri melihat telatah si wanita itu. Cantik.
''Hakim!" Tegur Natasha ketika melihat kelibat Hakim di syarikat milik Danial.Entah apa yang dia buat rezeki pula dapat bertemu kawan baik kekasih lama.
Dia mendekati Hakim yang duduk di kerusi yang berada di lobi tingkat bawah.Terlihat Hakim seperti sedang menunggu seseorang.Mungkin Danial?Teka Natasha.
"Sha,beza betul kau sekarang." Dia memandang wanita itu atas bawah.Apa yang dia boleh cakap sungguh berbeza pemakaian dahulu dan sekarang.
Natasha memusing badannya bangga.Dia merasa Hakim seperti memuji dan tertarik dengan pakaiannya yang sekarang.Tanpa dia sedar itu sebaliknya.
Hakim memandang Natasha dengan senyuman terpaksa.Pelik dia selalunya orang malu atau marah apabila orang memerli mereka sebegitu namun dia sebaliknya.
''By the way,what are you doing here?Sebab ye la jarang nampak you dekat sini.'' Soal Natasha kepada Hakim membuatkan jejaka itu ketawa kecil.Kalau tak sibuk hal orang lain itu bukan Natasha Amira lah jawabnya.
''Buat apa lagi tunggu CEO syarikat ni lah.'' Jawab Hakim mudah.Tahu sangat yang Natasha sebenarnya hanya cuba membuka topik bukan hanya bertanya tentang kenapa dia situ entah-entah ada soalan lain.
''Okay then,can you story with me how Hanan and Danial was met?''
BINGO!
Sepertimana tekaannya pasti ada udang di sebalik mi.Ada saja soalan dalam soalan seorang Natasha Amira.
''Entah aku bukan Allah yang menulis pertemuan dia orang.'' Jawapan Hakim membuatkan wanita itu berdengus kecil,terlihat sungguh wajah meluat dam marah seorang Natasha.
''Sorry,late.'' Ujar Danial sebaik saja sampai ke arah mereka berdua.Kalau tidak dia sepatunya dia sampai lebih awal tetapi disebabkan dia ingin mengelak dari bertemu Natasha dia terpaksa buat-buat lambat.Tapi pada akhirnya tetap saja dia tidak dapat lari daripada ahli sihir itu.
''Danial!Susah betul I nak jumpa you sekarang!'' Natasha membuat wajah cemberut,bibir dimuncungkan tanda dia merajuk kepada Danial.Hakim hanya mengangkat bahu kepada Danial.Pening-pening,keluhan paling berat dilepaskan oleh Danial.
''Sorry,Sha.Lately ni I busy sikit maklumlah,I kalau nak makan kena kerja dulu lainlah you orang tolong suap.'' Kata-kata yang keluar dari mulut Danial membuatkan ketawa Hakim pecah.Bukan main seronok lagi dia ketawa sampai tak tengok tuan punya badan sudah naik angin.
''Whatever! Yang penting you guys must already know about Yab Company,right?'' Soal Natasha secara tiba-tiba sambil tersenyum sinis.Mereka berdua berpandangan kemudian pandangan mereka beralih kepada Natasha.Sambil mereka berdua mengangkat bahu lagak seperti kanak-kanak.Nampak macam orang bodoh pun ada.
''Yab Company tu bukan syarikat saham terbaik ke?Walaupun syarikat diorang kecil.'' Teka Danial manakala Hakim hanya terdiam.
''Clever!Tapi you bodoh sikitlah sebab tak tahu tu syarikat adik ipar you sendiri.'' Natasha memandang Danial dengan pandangan yang keji.Macam mintak diterajang saja wajah Natasha ketika itu.Namun hati Danial masih lagi bersabar apabila dirinya digelar bodoh oleh ahli sihir.
''Danial,sorry for calling you stupid,even do you're.''
Perli Natasha lagi puas pula dia dapat mengutuk jejaka itu.Malas Danial ingin bertekak lidah,baru saja mereka berdua ingin melangkah pergi sempat ahli sihir itu menahan mereka.
''Jangan sampai adik ipar you tikam belakang abang ipar sendiri.'' Ujar Natasha sambil duduk dalam keaddan yang tenang,badannya disandarkan di sofa.
''Remember,your older brother make many mistake with some people.Including your brother-in-law too.'' Danial mengetap rahangnya manakala Hakim menampar belakang badan Danial lalu mengeleng kepalanya sebelum mereka meneruskan langkah mereka.
Makin lama mereka melayan wanita gila itu mereka juga boleh turut gila.Natasha gelak sinis puas dia melihat riak wajah Danial yang sedang marah.Hati dia ingin sangat melihat keluarga mereka pecah belah.
Telefon bimbit berjenama Iphone 13 miliknya di ambil dari beg berjenamanya itu lalu menekan satu nombor yang tidak dikenali.
''Hello,dah settle?'' Soalnya dengan nada yang gembira kepada seseorang lelaki yang ada di talian itu.
''Settle!'' Ujar seorang lelaki bangga.Kelihat wajah Natasha yang begitu gembira,senyum sampai nampak gigi.Dia menutup panggilan telefon itu lalu terus melangkah pergi dari situ.Mission complete!
/ Sorry klau boring
/Abaikan typo ")
/Enjoyyy :3♥️
/Sorry for the bad grammar
YOU ARE READING
Takdir.
RomanceTakdir mempertemukan mereka,Fariz seseorang jejaka yang dingin dan amat tidak menyukai mana-mana wanita.Manakala Khadeejah Haura seorang wanita yang muslimah dan ceria. "Accept me Encik Fariz Naufal,accept me as your wife.Bukan hamba abdi awak!"-Kha...