Bab 36

145 6 1
                                    

"Kau buat apa jumpa jantan tadi!?" Marah Fariz dengan nada suara yang lantang.Dia menarik kuat tangan Khadeejah memasuki bilik hotel itu.Walaupun Khadeejah sudah menjerit kesakitan,dia tidak ambil peduli.

Yang dia fikirkan hanyalah hatinya yang sudah membara kepanasan apabila melihat Khadeejah berjumpa dengan musuh lamanya.

Flashback.

Keesokan harinya selepas dia mendapat mesej dari orang yang tidak dikenali itu dia terus bergegas ke tempat yang mereka janjikan.

Sementara Fariz ada urusan di luar inilah peluangnya untuk berjumpa dengan jejaka itu.Dia memasuki cafe yang tidak berada jauh dari hotel mereka.

Lalu iris matanya digerakkan ke sana ke sini mencari gerangan yang ingin dia temui.

"Khadeejah Haura?Is it you?"  Tegur satu suara dari arah belakang.Dia memusingkan badannya melihat ke arah belakang.Seorang jejaka yang tinggi lebih kurang 180 cm dan tidak kurang kacaknya berdiri di hadapannya.

Senyuman manis dilontarkan kepada Khadeejah.

"Yes,I'm someone who wanted to see you." Belum sempat Khadeejah bertanya dia terus menjawab tahu apa soalan yang ingin ditujukan.

Khadeejah tersenyum.Dia melihat ada peluang yang cerah berada di hadapannya.Peluang untuk dia tahu semua kebenaran.

Belum sempat mereka melabuhkan punggung tangan Khadeejah di tarik kasar oleh seseorang.Hampir terjatuh dia.Dia memandang gerangan yang menarik tangannya.

Fariz?!

Jejaka itu terus bangun dari tempat duduknya selepas melihat ketibaan Fariz.

"Fariz!My old friend." Ujar jejaka itu dengan teruja namun Fariz hanya diam.

Dari sisi Khadeejah dia dapat melihat Fariz mengetap rahangnya kuat.Dapat Khadeejah lihat Fariz betul-betul marah.

Tidak pernah dia melihat suaminya semarah itu.Seperti ada sesuatu yang terjadi di sebalik mereka berdua.Namun belum sempat dia mengeluarkan kata-kata tangannya di tarik kuat dan dia hanya mengikuti langkah Fariz tidak berani dia bersuara melihat keadaan Fariz yang sudah tidak tentu arah itu.

Endflashback.

"Fariz sakit!Lepaslah!" Akhirnya Fariz melepaskan genggaman itu tadi.Khadeejah terus mengusap-usap tangannya yang sudah merah itu.

"Tell me Khadeejah!Why are you meet him?!" Pandangan mata mereka memandang sesama sendiri cuma pandangan mata Fariz kali ini begitu tajam.

Namun Khadeejah masih diam.Dia tidak tahu ingin berkata apa-apa.

"Heh.Asal tak nak jawab?Dia ada nak bayar kau berapa ratus ribu?" Sinis saja soalan itu keluar dari mulut Fariz.Membuatkan Khadeejah terpinga-pinga.

"What?Bayar?" Kini Khadeejah pula yang bertanya dengan dahi yang berkerut.

"Yeah.Pay for rapping you-"

PANG!

Tamparan kuat menjengah di pipi Fariz.Sangat kuat.Lalu air mata mengalir di pipi Khadeejah.Sekali lagi,sekali lagi Fariz mengatakan dia perempuan murah!Cukup untuk dia bersabar tapi bukan untuk kali ini.

Mata Fariz terbeliak.Terkejut dengan tindakan Khadeejah tidak pernah isterinya itu mengangkat tangan atau meninggikan suara dihadapannya.Namun berbeza dengan kali ini.

"Enough for this Fariz!" Khadeejah meninggikan suaranya.Fariz masih terkaku di situ memegang pipinya yang di tampar oleh Khadeejah tadi.

"You never know why I meet him!"

"Awak tak pernah nak dengar penjelasan saya!"

"Accept me Encik Fariz Naufal!Accept me as your wife bukan hamba abdi awak!" Kini air matanya jatuh berlindangan.Dia ialah isteri yang sah kepada seorang Fariz Naufal.Tapi kenapa?Kenapa dia perlu merayu sampai sebegini?

"HAHAHAHA accept you as my wife?Kau dah lupa apa yang jadi 10 tahun lepas?" Ujar Fariz tanpa memikirkan perasaan Khadeejah.

"Tak.Saya tak pernah lupa.Tapi saya akan cuba buatkan awak maafkan dia.Past is past." Namun dia masih lagi tidak berputus asa.Terkadang dia terfikir,kenapa perlu dia?Kenapa perlu dia yang menjadi mangsa dosa lalu Alongnya?

"Past is past?Kalau benda aku boleh lupa,I would never play with you darling.Revenge is revenge that not gonna be love,dear." Ujar Fariz lalu dia ingin keluar dari bilik itu namun sempat di tahan oleh Khadeejah.

"Sampai bila awak nak lari?Sampai bila awak nak pandang masa lampau awak?"

"You're not that brave that I think.Awak cuma penakut yang saya kenal!"

"Awak takut tengok saya macam ni kan?Terseksa sebab suami sendiri!" Ujar Khadeejah membuatkan Fariz berdiri kaku di hadapannya.

"Kalau awak dah tak nak kan saya,lepaskan saya." Keputusan muktamad dikeluarkan oleh Khadeejah.Dia sudah penat untuk bertahan.Cukup untuk kali ini.

Khadeejah berganjak ke tepi memberi laluan jika Fariz ingin keluar meninggalkannya.Dia redha.Namun sedikitpun lelaki itu tidak berganjak.

Dia mengangkat kepalanya memandang Fariz.Kosong.Itu saja perasaannya sewaktu itu.

Jika Fariz tidak mahu berganjak atau pergi biar dia saja yang pergi dari hidup Fariz.Baru saja dia ingin melangkah pergi tangannya di tarik lalu di dakapan dalam pelukan Fariz.

Dia cuba melepaskan dakapan itu.Namun semakin dia meronta-ronta ingin dilepaskan semakin erat dakapan itu.

"Just stay like this for a while."  Ujar Fariz mematikan pergerakkan Khadeejah.Setelah apa yang dilakukan oleh Fariz membuatkan Khadeejah sedikit tersentak dan pergerakannya yang meronta-ronta itu tadi dimatikan.

5 minit kemudian.Pelukan itu masih belum terurai.

"Berapa lama lagi?Let me off." Ujar Khadeejah mengeluarkan dirinya dari pelukan itu.Mata mereka berpandangan.

"What are you trying to do Fariz?" Soal Khadeejah kehairanan.Kadang dia sendiri rasa dirinya bodoh kerana selalu memberi lelaki itu peluang.Namun dia?Lansung tidak membuka peluang untuk Khadeejah menyinggah di dalam hatinya walaupun sebentar.

"Trying to accept you as my wife." Jawab Fariz selamba dengan wajahnya yang tak berperasaan.Khadeejah mengeluh lalu membuka langkah ingin berambus dari situ dan sekali lagi tangannya di pegang.

"Apa lagi Fariz?!Awak nak saya pergi dari hidup awak kan?So?Let me go!" Kini bukan air mata yang keluar namun ketegasan dalam dirinya.

"You wanted me to accept you as my wife right?" Soal Fariz membuatkan Khadeejah terdiam.

"Khadeejah Haura." Panggil Fariz lembut.

"Not anymore!" Khadeejah cuba meregangkan pegangan itu namun dia di  tolak perlahan oleh Fariz ke pintu bilik itu.

Diam.

"Be with me tonight."

"As my truly wife."

Bisik Fariz perlahan dengan senyuman manisnya.

Khadeejah terdiam.













/ Sorry klau boring
/Abaikan typo ")
/Enjoyyy :3♥️
/Sorry for the bad grammar

Takdir.Where stories live. Discover now