*iyi okumalar 🖤
Yıllardır okula Eda ile gelirdik ama bundan sonra aynı yolları ayrı yürüyecektik. Birbirimizden ayrı gelmemiz ve birbirimize selam vermemiz herkesin dikkatini çekmişti. Bu yüzden öğle arasında Çağla Eda'yı, Fadime'de beni kenara çekti. Yıllardır dördüüz birlikteydik ve bu ayrı düştüğümüz ilk an denilebilirdi. Küçük tripler ve tartışamlar bizi ayırmazdı.
Tuvalette sigara içem için bir kabine girip, iki dal yaktık. Fadime konuya hızlı girmeyi seven insanlardandı.
"Eda ile ayran içip ayrı mı düştünüz bacım? Ne bu haller?"
Fadime tek kaşını kaldırmış bana bakarken sigaradan derin bir duman çektim. Bizim hakkımızda Çağla'yla tenefüste konuştuklarını tahmin ediyordum. Olayın ne olduğunu tahmin edemeyeceklerini düşündüm.
İçime çektiğim dumanı havaya üflerken "Halimizin nedenini sorma ama sonucunda arkadaşlığımız kesin olarak bitti." dedim.
Olayın ne kadar ciddi olduğunu son dediğimle kavramış gibi dikleşti. Yüzüme olayı çözmek için bakarken sigarayı içmeye devam ettim.
"Leva yüzünden mi?"
Doğru yere parmak basmasıyla öksürük krizine girdim. Bana ciddi şekilde bakarken sırtıma öküz gibi geçirdi. Birkaç saniye 'yavaş' diyecek kadar bile nefesimi toplayamadım. Leva dese bile nedenini yanlış düşündüğüne emin şekiilde konıuştum.
"Bu sefer kıskançlık değil Fadik."
Fadime kaşlarını kaldırıp indirdi. Bir süre sessizce benimle birlikte dumanladı. Sonra klozetin üstüne oturup "Nedenini sorma dedin, tahmin edeyim sen de onayla." dedi.
Tahmin edemeyeceği için gülerken, "Yolla gelsin." dedim.
"Sizi fark etti."
İkinci öksürük krizimde bu dediğyle başladı. Öksüre öksüre elimi ağzıma kapatırken ona şaşkınca baktım. Sesindeki imayı anlamam saniyelerimi aldı. O da tepkimin onaylama olduğunu anlayıp devam etti.
"Çok belli ediyordunuz. Öğrenilmesini istemeyen insan az saklamaya çalışır bacım."
Homurtusuyla şaşkınlığım arttı. Ne tepki vereceğimden emin olamadım. Dün Eda'nın, bugün Fadime'nin öğrenmesi oldukça hızlı gelişmişti. İkinci bir iğrenme duygusuna kendimi hazırladım. Fadime'den bunu beklemesem bile Eda'dan sonra beni herkes şaşırtırdı.
İnkar etmedim çünkü çok emin şekilde konuşmuştu.
"Heyecanı gizlemek zor."
Sesimi her ihtimale karşı soğuk tuttum. Fadime bana tekme çıkarıp "Ne lan bu sertlik?" deyince, gergin omuzlarım gevşedi.
Bu tepkinin olumluya çıkacağını anlayınca derin bir nefes verdim.
"Eda ağzıma sıçtı, iğrençsin dedi. Kim bilir neler düşünüp tribe girdi. Bundan sonra tavırları düzelse de kırgınlığım düzelmez. Anlayacağın kardeşliğimiz kalleşlik oldu."
Fadime iç çekip "Onun tavırları da düzelmez zaten." dedi.
Sanki en başından beri bu tepkiyi vereceğini biliyor gibi söylemişti. Kafamı arkadaki kapıya yaslayıp biten sigarayı söndürmesi için ona uzattığımda elimden aldı. Klozetten kalkıp, tuvaletin içine izmariti attı. Sifonu çektikten sonra kapağı kapatıp geri oturdu. Bu da kouşmaya devam edeceğiz demek oluyordu.
"Kötü karşılamadın."
"Ben de erkeklere kabarmıyorum. Kadınlar yaratılış harikası."
Birden ettiği itirafla "Ha siktir!" dedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tek İçimlik Sigara (gxg)
General FictionTAMAMLANDI 'Çirkin' diye tabir edilen bir kızı, her şeyden güzel bulan başka bir kızın hikayesi