33

3.4K 389 281
                                    

*iyi okumalar 🖤

Ne zaman bir araya gelsek kavga ettiğimiz Yasemin'lerle ilk defa gürültüsüz oturuyorduk. Ortak bir amaç yılan ve tavşanı bile bir araya getirebiliyordu. Sınıftan yarışmaya katılanlar olarka toplanmıştık. Tabi en yakınlarımız da izlemeye gelmişti. Yasemin'in arkadaşlarından biri onu ekmiş ve İsminur'la yanımıza gelmişti.

Bu yüzden baya çoğunluktaydık. Onun rahatsız olacağını düşünüyordum ama ortamın odak noktasıymış gibi en ortamızda, kendinden emin şekilde oturuyordu. 

Yasemin'i karakterinden dolayı sevmezdim ama özgüvenine her zaman hayran olmuştum. Leva'da görmek istediğim de buydu. Gereksiz bir özgüvenliği çekingenliğe tercih ederdim. Her ne kadar bu gıcık bir durum olsa da.

Okul bitince, Mahmut güvenlikle konuşup bizi es geçmesini söylemişti. Bu sayede okul kapandıktan sonra bile rahatça konferansta oturabiliyorduk.

Yuvarlak çizmiş, müzik aletlerini kenarda bırakıştık. Başta boş muhabbet çevirecek olmalıydık. Mahmut ve Tunahan bir yere gidip gelmişlerdi. Geldiklerinde ellerindeki dürüm poşetlerini görüp alkış tuttuk.

"Mamo kalbimi yine çaldın."

Fadime'nin sahte aşk itirafına, Mahmut "Tövbe bacım." demişti.

Dairemizin içine oturup dürümleri aramızda dağıttılar. Leva tam yanımda oturuyordu.

"Bizim diyet hep yalan oluyor."

Elimdeki Mahmut'un bana özel yaptırdığı kaşarlı ve bol acılı dürüme bakıp "Yalanlar güzelse yaşanır." deyip koca bir ısırık aldım.

Leva "Dürümle de aşk yaşamazsın." diye dalga geçti.

Tabi aşk yaşamam gereken tek şeyin kendisi olduğunu biliyordu.

Yasemin "Ben yemiyorum, isteyen benimkini alabilir." dedi.

Diyetini asla bozmayanlardan biri Yasemin'di. Görüntüsüne takıntılı olduğundan yağlı şeylerden uzak duruyordu.

Fadime "Alayım" deyip önüne uzandı.

Yasemin hemen "Sen değil." demişti.

Onlar tam didişecekken Mahmut "Bugün kavga edeni dekoratif olarak tavana asarım, mecaz yapmıyorum." deyince ikisi de sustu.

Mahmut'a dönüp "Sen adamsın." dedim.

Dönerleri yerken normal şekilde sohbet etmeye başladık. İsminur, Tunahan'a sürekli yavşarken, Yasemin ve Fadime gülümseyerek birbirlerine laf sokuyordu. Mahmut İsminur'a kızamadığından, kendine kızıyor gibi sürekli söyleniyordu. Tunahan keyifle sohbet ediyordu. Çağla ve Eda sürekli espri yapıp gülüyor; Leva ve ben de konuşanları izleyip fısıltıyla aramızda dedikodu çeviriyorduk. Yani normalimiz bile anormaldi.

Yemeği bitirince, çöplerimizi bir poşette topladık.

Eda "Herkes şarkılarına karar verdi mi?" diye sordu.

Bizimle birkaç kez provaya geldiğinden, seçimimizi biliyordu. 

Yasemin saçını savurup, "Teoman- çoban yıldızı." dedi.

Bunu hiçbirimiz beklemiyorduk. Onu sürekli yabancı şarkı söylerken duymuştuk.

"Senden hareketli şarkı bekliyordum."

Yasemin göz devirip "Milleti eğlendirmektense drama sokmayı tercih ederim." dedi.

Tam Yasemin'lik bir hareketti. Leva "Psikopat" diye mırıldandı. Ben de kafamı sallayıp 'yeni mi anladın?' bakışlarımı attım.

Tek İçimlik Sigara (gxg)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin