Mixed feelings

764 45 26
                                    

Vanuit Raouls perspectief

Vandaag is echt een mooie dag; Koen wordt een schaap. De dag waar we oprecht maanden op hebben gewacht. We hebben zolang moeten wachten, omdat het idee niet echt leefde onder de kijkers. Milo het stroopmannetje en Rob als smurf waren grotere successen, maar misschien groeide ons kanaal toen wel gewoon sneller dan nu. Ik heb er eerlijk gezegd geen verklaring voor. Wat ik wel weet is dan we na Koen het schaap weer iets anders moeten bedenken voor de 800 duizend volgers. Vrijwel zeker is dat Matthy of ik de lul is. Ik ben er bang voor. 

We filmen de video bij een soort van kinderboerderij waar Koens familie al op hem wacht. Je kunt het beschouwen als een Spoorloos-aflevering; zeer emotioneel met een hartverwarmende hereniging. 

Koen trekt wit en zwarte kleding aan wat het wol en de poten van een schaap moeten voorstellen. Met dubbelzijdig tape plakken we bolletjes wol op de witte kledij, geniale tactiek moet ik zeggen. Ik heb het trouwens niet bedacht, alle credits daarvoor gaan naar Demi. 

De video gaat natuurlijk niet voorbij zonder een Milo typetje, het is schaapherder Milo die probeert zijn kudde in contact te laten komen met Koen. Zodra Milo om de hoek vandaan komt in dat herderspakkie houden we het niet meer; we schieten allemaal in de lach. 

Zelfverzekerd stapt hij het weiland door en richting de kudde schapen. Ze lijken in eerste instantie op hem af te komen en Milo zegt enthousiast: "kijk, ze komen al. Ze vinden het leuk!" Voorzichtig reikt hij met zijn hand naar de vele snuitjes, terwijl Robbie grapt: "zo deed jij dat vroeger dus ook bij vrouwen." Hij tikt vervolgens Matthy aan en voegt eraan toe, "zo heeft 'ie jou natuurlijk gefixed." Oké, dat zal Anton er sowieso uitknippen, desondanks dit leuke grapje van Robbie. Dit is het bewijs dat Anton ervoor zorgt wie er het grappigst oogt op beeld, aangezien hij zonder pardon grappen uit de video laat. Het zijn vooral de grappige opmerkingen van Robbie en ik die de video's niet halen, het wordt ons niet gegund.

Koen gaat vlug op zijn handen en benen zitten om toenadering tot de schapen te zoeken. De beesten zijn echter niet sociaal en rennen bij ons weg. Misschien rennen ze trouwens wel weg, omdat wij alle vier in de lach schieten door dit beeld van Koen. Koen zit met een beteuterd gezicht tussen de dierenstront. 

Ik ben zo blij dat dit voor altijd op het internet zal blijven staan. We hebben ook een fotograaf mee en de foto's die hij maakt, wil ik graag boven mijn bed hebben. 

Ondanks het feit dat ik de hele video lang sta te lachen, ben ik niet altijd bezig met de video. Mijn aandacht wordt iedere keer weer getrokken door Matthy en of Milo. Het lijkt prima te gaan, niet goed, maar ook niet slecht. Ze negeren of ontwijken mekaar tenminste niet, dat zou natuurlijk ook wel enorm opvallen in de video of in ieder geval tijdens het editten. 

Anton let vanaf maandag namelijk extra op Matthy en Milo in video's, want beelden zoals in de 24-uurs challenge kunnen en mogen echt niet online komen. Dat zou niet veel goeds doen voor Matthy en Milo of het Bankzitters kanaal, maar het bedrijf is minder belangrijk in dit geval. Mentale en fysieke gezondheid gaan namelijk voor alles.

Wel valt mij op dat Matthy vrijwel niet lacht om of überhaupt reageert op Milo's grappen, terwijl Matthy normaliter altijd en om alles moet giechelen. Milo daarentegen gaat wel stuk om een grap van Matthy's kant of nou ja, hij gaat eigenlijk meer stuk om Matthy die op zijn beurt weer stuk gaat om zichzelf. "Kijk hem om zichzelf stuk gaan, kijk dan," lacht hij al wijzend naar Matthy die op een bankje

Matthy en Milo staan tijdens de gehele opnamen niet naast elkaar. Op de kinderboerderij staat Matthy grotendeels aan mijn rechterzijde en Milo aan mijn linkerzijde; ik sta letterlijk tussen hun in. Het voelt ook echt alsof ik hun in de weg sta, maar elke keer als ik subtiel ertussen vandaan wil gaan, gebeurt er wel iets dat mij tegenhoudt of word ik tegengehouden. 

Trio's werken nooitWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu