Dawno... bardzo dawno mnie tu nie było. Wybaczcie, że moja obecność na wattpadzie była i tak nagle się skończyła. Wracam do was teraz nie jako Cherrich, ale Cherie Dale, debiutantka i magister filologii polskiej. Nie ukrywam, że studia bardzo odwiodły mnie od pisania. Żałuję, ale zwyczajnie nie mogłam skupić się na tworzeniu żadnej z moich opowieści (a już tym bardziej na wrzucaniu którejkolwiek z nich na wattpada). Teraz jednak wracam. Z czymś zupełnie nowym. Czymś, co zawsze bardzo chciałam napisać, ale nie byłam pewna, czy czuje się na siłach, aby to zrobić. Czymś, z czym teraz chciałabym się z wami podzielić, a w przyszłości, po zapoznaniu się z waszą oceną, wysłać do wydawnictwa. Właśnie dlatego liczę na wasz odzew. Komentujcie, co tylko zechcecie skomentować. Zwracajcie mi uwagę, poprawiajcie i nawracajcie, jeśli zabrnę za daleko. Tymczasem, nie zwracając uwagi na prowizoryczną okładkę, cieszcie się nowym początkiem...
Retellingiem mojej ukochanej historii. "Pięknej i bestii".
Zacznijmy jednak od najważniejszych informacji...
MAPA KEDVEH zwanego także KONICZYNĄ.
LOKACJE:
KEDVED/KONICZYNA - kontynent składający się z czterech głównych krajów: Merthen, Northuanu, Breavien i Villmar, a także pozbawionego władcy Pogranicza. Otaczają go pomniejsze wysepki, które uformowały się w procesie odrywania się pomniejszych fragmentów głównej wyspy.
Villmar – kraj słynący z magii, legend i żeglugi. Popularny z powodu ryb, mocnych, alkoholowych trunków i kwiatów.
Breavien kraj słynący z niechęci do talentów, utalentowanych rzemieślników i bardzo dobrych wypieków. Otoczony górami.
Merthen – kraj słynący z wielu leczniczych ziół i kosmetyków. Ludzie wyglądają bardzo młodo, starzeją się bardzo późno.
Northuan – kraj słynący ze stacjonującej tam armii uzbrojenia. Szkoli się w nim żołnierzy ze wszystkich czterech krajów Kedveh. Najbardziej neutralny ze wszystkich krain, choć wcale nie bezstronny.
Pogranicze – ziemie pozbawione oficjalnych władców, lecz strzeżone przez wszystkich. Wśród gór mieści się Akademia Złota i Srebra, nad którą opiekę sprawują dziekani ze wszystkich czterech krajów. Miejsce przepełnione potężną mocą
Messis – inaczej Miejsca Zbiorów lub Skupiska. Miejsca znajdujące się na terenie czterech krajów Kedveh. Stanowią źródła potężnej mocy podobnej lub bliźniaczej do tej, którą można wyczuć na terenach Pogranicza.
WALUTA:
Tulen – niewielka miedziana moneta, najmniejsza możliwa waluta, równowartość ćwierci trahny. Cztery tuleny składają się na jedną trahnę.
Trahna – złota moneta, na którym widnieje kształt przypominający koniczynę.
Torus – srebrna moneta przypominająca trahnę, jednak o wiele większa i cięższa. Widnieje na niej symbol księżyca. Odpowiednik dwunastu trahn. Występuje także w złotym wydaniu i z wybitym na niej słońcem. Pojawia się zazwyczaj w królewskich skarbcach. Złoty torus odpowiada trzydziestu pięciu trahnom.
Tarat – brązowa moneta, którą posługują się żeglarze i ludzie z sąsiadującymi z królestwami wysp. W zależności od symbolu (wiosło, kotwica, koło sterowe) odpowiada kolejno ćwierci połowie lub całości trahny, pod względem wytwarzania, nie jest jednak tak wartościowa jak pozostałe monety. Nie ma wartości w czterech głównych królestwach.
AKADEMIE:
Pogranicze: Akademia Złota i Srebra
Merthen (NATURA): Piór i Pazurów, Szczelin i Gniazd, Syku i Pisku, Rogów i Kłów
Northuan (ZIMNO): Zórz i Gwiazd, Śniegu i Zamieci, Mrozu i Sopli, Jawy i Snu
Breavien (CIEPŁO): Miedzi i Ołowiu, Dymu i Popiołu, Wydm i piasku, Iskier i Płomieni
Villmar (ŻYWIOŁY): Wiatru i Chmur, Słońca i Księżyca, Deszczu i Błyskawic, Fal i Burz
Wyspy: brak
CZYTASZ
W cieniu srebrnych róż
FantasyOna - piękna, utalentowana i niezwykle ambitna. Świadoma swoich walorów, zrobi wszystko, aby dostać się do wymarzonej Akademii. Jeśli będzie trzeba, zgodzi się nawet zbliżyć do księcia. On - arogancki, nieufny i zabójczo niebezpieczny. Nie zawaha si...