Niko ja Joonas on olleet naimisissa vuoden, Niko haluaa yllättää Joonaksen, mutta tämä pettyy kun ei pääsekään Nikon mukaan sen vanhemmille. Nikon yritys yllättää Joonas äitinsä avulla on mennä pahasti pieleen, ymmärtääkö Joonas lopulta miksi Niko toimi näin kuin toimi?
...
Joonas:
Niko oli vaan hetkeä aikaisemmin lähtenyt sen vanhemmille kyläilemään, oisin halunnu lähtee mukaan mutta Niko kielsi jostain syystä. Olinko mä onnistunut mokamaan jotain ja se halusi päästä musta eroon?
Mikä pahinta, meidän 1 vuotis hääpäivä oli tulossa ja musta tuntu tältä, olin vielä kaiken lisäksi yksin.
Istuin tyhmämä makkarissa ja tuijotin mun puhelinta samalla kun koitin miettiä tapahtunutta.
Niko:
Olin hetkeä aikaisemmin lähtenyt ja jättänyt Joonaksen yksin kotiin, tarkoitus oli yllättää se meidän vuosipäivänä. Musta tuntu niin pahalle kun toinen jäi yksin. Joonas olisi tietysti halunnut mukaan, mutta tällä kertaa mä kielsin mikä näkyi sen kasvoista. Se oli hämillään ja surullinen.
Tälle kaikelle oli syynsä, olin pyytänyt äidiltä apua mun yllätyksen kanssa ja siksi olin menossa vanhemmille pikavisiitille. Tottakai äiti suostui, mutta oli tietty harmissaan kun ei tällä kertaa nähnyt Joonasta.
Välillä piti vilkaista puhelinta oliko uusia viestejä, vain bändi ryhmässä jollakin oli kivaa, mutta ei viestejä mun rakkaalta.
Joonas:
Jossain vaiheessa huomasin että olin ottanut pikku päikkärit, nousin ylös ja venyttelin. Sit muistin taas että Niko oli lähtenyt kyläilemään ja olin yksin.
Nousin ylös ja kävelin keittiöön. Avasin jääkaapin ja otin rasian missä oli edellisen illan jämät, just sopivasti yhdelle. Laitoin astian mikroon ja odotin kilahdusta, viimein.
Edelleen mietin mitä olin tehnyt Nikolle kun se ei halunnut mua mukaan, mitä oli tekeillä? Ehkä voisin soittaa sille ja kysyä? Se oli vielä matkalla, joten en häiritse sitä turhilla.
Niko:
Käännyin just tuttuun pihaan missä olin viettänyt mun lapsuuden, tuttu hahmo seisoi ovella. Ajoin tutulle paikalle ja sammutin auton. Nousin ulos, nappasin mun laukun ja kävelin tuon hahmon luokse.
"Moro mutsi.." sanoin
"Niko rakas, harmi kun Joonas ei voinu nyt tulla mukaan.." äiti sanoi
"Me tullaa parin viikon päästä uudestaan, tää nyt oli tällänen ekstemporee hässäkkä.." sanoin
"Tuus sisälle sieltä, isäs lämmittää saunaa.." äiti jatkoiKävelin äidin perässä sisälle ja laskin laukun eteiseen ja katsoin ympärille, mikään ei ollut muuttunut kun viimeks käytiin täällä, tosin nyt puuttui Joonas mistä olin edelleen pahoilla mielin.
"Moi poika!" Iskä sanoi kun tuli alakerrasta meidän saunatiloista
"Moo.." vastasin
"Mihi sä Joonaksen jätit?" iskä kysyi
"Kotiin, mulla on juttu äiskän kaa ja tota.." aloitin
"Ainiin, teijän hääpäivä. Tyhmä minä.." iskä nauroi
"Joo, mut käyn heittää kamat mun huoneeseen ja sit saunaan.." sanoin ja lähdin yläkertaan.Ei mun vanha huone ollu paljoo muuttunu, äiti välillä kävi siivoomassa ja tuulettamassa, puhtaat petivaatteet se oli laittanut mun sänkyyn. Vahingossa myös Joonakselle, mutta noille tuli käyttöä seuraavalla kerralla parin viikon päästä.
Joonas:
Olli oli tullut pyörähtämään mun luona, se kyllä näki miten paska fiilis mulla, tietysti sillä oli loistavat suunnitelmat Aleksin suhteen vuodipäivälle, itse en edes tiennyt olisinko yksin vai Nikon kanssa.
YOU ARE READING
Don't Fix Me // BC One Shots (1) [VALMIS] ✔️
FanfictionPart 1, olkaa hyvät! Tälläsiä lyhyitä tarinoita, millon mistäki mitä nyt mieleen sattuu tulemaan! Kaikki on täysin mielikuvitusta, eikä mikään liity mihinkään, ideoita saatu jo luetuista kirjoista että jos tuntuu tutulle joku! En varsinaisesti ship...