Sekopäinen uni

159 12 0
                                    

Niko pov

Oltiin just ahtauduttu keikkabussiin ja alotettu kotimatka keikkapaikalta. Jossain vaiheessa vetäydyin mun punkkaan ja nukahdin melkein heti.

Nikon uni:

Missä mä oikein olin ja mitä hittoo mulla oli päällä, ihan ku jossain linnassa, että mitenkä oli? Nousin sängyltä ja astuin pitkälle käytävälle, mitä ihmettä? Mä olin ilmeisesti vankilassa, mitä mä olin tehnyt?

"Teletappi menee muualle seisoskelee, ellet haluu pataan!" tuon äänen tunnistin, Tommi!

Käännyin äänen suuntaan, mutta ei tuo voinut olla Tommi! Sen naama oli täynnä tatuointeja ja arpia, muutenkin se oli erinäköinen.

"Sitku oot tujottanu tarpeeks, ni voit siirtyä vittuun siitä!" Tommi jatkoi

Tuon sanottuaan siirryin että tuo pääsee jatkamaan, mitä oli ikinä tekemässäkään. Jatkoin matkaani ja toinen tuttu tuli vastaan, Joel. Siinä se istui ja tuijotti seinään.

"Joel? Mitä sä teet täällä?" kysyin
"Kukas vitun neiti sä oot?" Joel kysyi

Ahaa, sama tilanne kuin Tommin kohdalla. Tällä Joelilla oli musta silmä ja ruhjeita kasvoissa, myös enemmän tatuointeja sillä oli kuin normaalisti.

"Kysyin jotaki.." Joel sanoi
"Unohda, luulin sua toiseks tyypiks.." sanoin ja jatkoin matkaa.

Pian eteeni tuli tuttu hattarapää, josko Joonas tuntis mut.

"Porko, kiva nähä sua!" huikkasin, mutta pian huomasin tehneeni virheen. Tuo ei ollut sama Joonas, sen kasvot oli todella kalpeat, laihtunut se oli todella paljon, arpia oli tälläkin useita ja huuli halki.

"Kuka? Tunnenko sut? Ootsä mulle auki?" Joonas sanoi

Tuijotin tuota suu auki, näin kuitenkin viisammaksi luikkia paikalta. Vilkaisin vielä taakseni, siellä tuo istui seinää vasten ja tarkkaili ympärilleen.

Jälleen jatkoin matkaani, tällä kertaa näin tutun henkilön istumassa portaiden alla, olevinaan piilossa jotakin. Kävelin tuon tyypin luokse, Aleksi. Nyt piti miettiä tarkkaan mitä sanoa. Aleksi näytti ihan itseltään, mitä nyt silläkin vähän naama auki, ilmeisesti täällä sai usein pataan jos ei ollut jonkun mieleen.

Pian huomasin kuinka toinen tyyppi melkein juoksi kohti Aleksia ja huusi jotain. Jotenkin vaistomaisesti siirryin Aleksin eteen suojaamaan sitä.

Tuo möykkäri lähestyi, voi vittu Olli! Tämäkään ei ollut sama johon olin tottunut. Tällä versiolla oli melkoset lihakset ja sen katse oli todella kova.

"Mä sanoin sulle kakara, et pidät näppis erossa mun kamoista tai saat turpaas!" Olli huusi
"Emmä tehny mitään.." Aleksi takelteli
"Hintti pois tieltä!" Olli räyhäsi
"Entäs jos en liiku?" sanoin
"Sit saat turpaas!" Olli jatkoi
"Siitä vaa sitte, senkus lyöt kaverias!" sanoin
"Että mitenkä oli? Tunnenko mä sut?" Olli kysyi ja katsoi mua hämmentyneenä.
"Anna Aleksin olla, se ei oo tehny mitään.." jatkoin
"Vittu, mä tarkkailen sua kakara, ku oot yksin.." Olli sanoi ja lähti muualle

"Kiitti, mut mistä sä tunnet mut?" Aleksi kysyi
"Tunnen vaan, ei ketään saa rääkätä vaikka mikä olis.." sanoin
"Haluutsä sä pyörii mun kaa täällä ja pidät noi pari idioottia poissa mun kimpusta.." Aleksi kysyi
"Tottakai, mä katon aina sun perään.." sanoin

Paluu nykyhetkeen:

"Niko, herätys!" kuului tuttu ääni, Joel
"Missä hitossa sä oikein seikkailit ku sellanen elämä et huhhuh..", kuului Joonaksen ääni

Avasin silmäni ja katsoin ympärille, keikkabussi eli olin nykyajassa enkä enää nähnyt unta.

"Villit unet sulla bro.." Olli sanoi vuorostaan
"Vittu mikä uni.. " sanoin
"Siltä tuo kyllä kuulosti.." Aleksi heitti
"Tietäsitte vaan.." jatkoin
"No kerro toki.." Tommi sanoi jostain bussin takaa
"Siis ihan friikkiä, koko porukka jossain linnassa ja kaikki ihan erinäkösiä kun nykyään.." nauroin
"Minä linnassa, eiks Olli jonku juorun mukaa ollu linnassa?" Joonas heitti ja nauroi
"Porko senkin prinsessa!" Joel turahti
"Hahaha, hyvin hauskaa.." Olli nauroi

"Tommi linnassa, tollanen karski pelottava.." Joonas aloitti
"Alfa nyt onki hirmu pelottava.." Aleksi nauroi
'Murmur, älkää suututtako nallee!" Tommi laukaisi
"Vittu Tommi!" hajosin mun punkassa
"Älä piipitä siellä Moilanen, tuu tänne sanoo!" Tommi vinoili kuuluvasti. Ilmeisesti se oli kanssa punkassaan lojumassa.

Olli ja Aleksi pelasivat korttia, Joonas piti omaa kivaa sen tietokoneen kanssa, Joel ylläri rävelsi puhelintaan. Matka jatkui ja meteli hiljeni välillä hetkellisesti kun joku päätti kömpiä omaan punkkaansa. Itsekkin nukahdin uudestaan, toivoen ettei tuo uni jää vainoamaan..

×× ×× ×× ×× ×× ××

Että sellanen sitte, hajoilin aika lailla ku kirjotin tätä, jätkät jonain ihan muuna ku omana ittenään, paitsi Niko ;)

648 sanaa, nähtävästi välillä enemmän ja sit taas vähemmän sanoja ;)

Don't Fix Me // BC One Shots (1) [VALMIS] ✔️Où les histoires vivent. Découvrez maintenant